Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:05

ik ging ook altijd met flessen water naar de pony's in de buurt. 'want ze waren zielig en kregen niks.' Buiten het zicht hadden ze nog een groot stuk weiland met schuilstal, en een ton water. :') Jaren later nog wel gevraagd of ik beestjes mocht verzorgen. Mocht niet :') Ze stonden er voor de sier... (letterlijke woorden :+ )

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:07

Leuk topic :)) ik ben vroeger samen met mijn broertje de wei uitgejaagd omdat we die paarden steeds stonden te knuffelen en hij op de Shetlander reed (ik liep ernaast). Echter dachten wij dat dit mocht, bleek dus niet zo te zijn. :+

Was bij mijn opa en oma in Friesland, en naast de weg richting mijn oom en tante stonden een paar pony's (Haflingers en een Shet). Mijn neefje en nichtje zeiden dat ze die mensen kenden en dat het dus geen probleem was als we bij ze in de wei zouden gaan om ze te knuffelen en erop zitten kon ook wel... nou, kennelijk niet :x uiteindelijk heeft alleen mijn broertje een paar keer op de Shetlander gezeten, maar toen kwam er ineens een woedende vrouw aanrennen die ons scheldend de wei uit heeft gestuurd, wij helemaal overstuur natuurlijk :') huilend terug naar opa en oma. Als ik er nu langsloop moet ik altijd denken aan die dag :))

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:08

Ik weet nog dat ik drie snoepjes op de grond zag liggen op de manege ( de hele manege was een troep)

Die heb ik toen in mijn t shirt gerold omdat niemand er achter mocht komen. Ik was zo bang dat ze er achter kwamen dat ik die had gestolen! :o

En dit was drie jaar terug en gewoon dom. Maar ik stond in het weiland van de shet en een fjord, en toen wou er een klein pennymeisje op zitten, oke is goed. Dus zij zonder cap op ene pony die los stond. Ik had haar wel vast. En toen haalde ze ineens een appel uit haar zak die ze vanaf de shet aan de andere pony wou voeren. Nou zoals jullie wel weten gaat dat niet goed. Dus shet viel de andere pony aan en meisje viel eraf. Gelukkig was alles oke, maar ik schaamde mij echt dood dat ik zo dom kon zijn :o

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:16

Ohja, ik weet ook nog dat we die Shet gingen invlechten met rode lintjes, kan me voorstellen dat die eigenaren zich af hebben zitten vragen hoe dat beest eraan kwam (voordat ze ons zagen) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:25

Ik ben/was zelf best wel braaf, ik durfde niet zo veel :o, en ik mocht al vroeg op rijlessen dus ik had niks te klagen.
Heb 1 x aangebeld bij iemand thuis met een vriendinnetje 'Mevrouw mogen wij uw pony's verzorgen?' (2 shetlanders, ze zagen er ZO lief uit!) Maar nee, we waren 9 en nog te jong (Drukke weg, 1e pony was nog jong (4), en andere pony te sterk.)

5 jaar later gewoon nog een keer aangebeld, en als je wil zien welke pony het was? Kijk dan maar in mijn profiel :)

Dezelfde pony heeft (met de 'te sterke pony') op een andere stal gestaan aangezien eigenaar op vakantie was. Er mocht niet op gereden worden, en als ze wilden poetsen even ons smsen (op aanvraag van de eigenaar zelf), is nooit gebeurt.
Hier waren nog 3 meisjes, waarvan 1 een eigen shetje had waar ze ALLES mee mocht, (rijden etc. noem maar op.)
En wij komen een keer op woensdag aan.
Hoorde ik dus: Schop dan, als die bokt! Dus ik hou mijn vriendin tegen en sluip naar binnen. Jep, daar zaten ze hoor, op onze pony's.
Het touw zat aan beide kanten van het halster zoals al eerder, en toen had ik gevraagd of ze misschien hadden gereden, maar nee hoor, hadden ze niet.
Vervolgens dus wel, met cap en spoortjes (Meisjes waren 7!!!), ze zijn ook langs een drukke weg geweest noem maar op,
Wij natuurlijk die [***] ook gebeld, Maar nee hoor 'wij hadden geen verantwoording'. Duidelijk wel, was aangewezen door de eigenaar namelijk. Ze zouden er dit jaar weer heengaan maar nu de eigenaar dit hoorde, blijven ze mooi lekker bij ons op wei :Y)

Foei stoute penny's.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:36

Ik heb wel eens perongeluk met mijn verorgpony een boom eruit getrokken... :=
Ik zou haar vastzetten aan dat boompje, ze is altijd rustig dus geen probleem, tot het andere paard eraan kwam dus die gaat trappen...
Verzorgpony wil weg dus die rukt aan het touw en rent weg maar de boom ging met haar mee...
ben toen wel geschrokken snel naar de eigenaar gerend dat ik de boom eruit had getrokken... :=

MerelxG_R
Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:59

Ik heb eigenlijk nooit echte pennyacties gehad. Het enige wat ik vroeger wel eens met een vriendin (2/3 keer) heb gedaan is naar een weitje gelopen, borstels meegenomen en toen vanachter het draad de voorpluk en hals geborsteld.

Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:02

Eerlijk gezecht zou ik het niet erg vinden als kindertjes mijn shetlander zouden gaan aaien en poetsen. Natuurlijk gevaarlijk en niet de bedoeling, maar ik zou niet heel kwaad worden, maar wel zeggen dat ik het niet wilde. Kan het me wel voorstellen dat het aanlokkelijk is. Maar idd zielige paardjes voeren heb ik ook heeeeeeel veel gedaan (eerst bix jatten van de manege natuurlijk :+ ). Owja! ik ging toen op de shetlander waar ik vaker op reed zitten die in de wei stond, die bokte me er heel hard af en raakte mij daarbij, ik janken natuurlijk maar durfde het niet te vertellen omdat ik ook wel wist dat het niet mocht :o

Sally1987

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:10

Ik ben ook best wel braaf geweest. Heb een aantal jaar toen ik jong was bij een handelaar verzorgd die welshen en shetten had. Op stal stond altijd de wilde hengst (kwam nooit buiten) ;( super mooi dier en heel lief en we mochten niet in zijn stal. Een vriendin had toen zijn vertrouwen gewonnen en kon toen hem lekker poetsen en we gingen toen ook stiekem in de stal op hem zitten na een aantal maanden. Echt heel gevaarlijk maar daar denk je dan echt niet aan. :') hingen ook allemaal hoofdstellen en longeer singels aan de muur en stonden veel pony's in de weilanden. Dus als hij wegging met de auto wij snel alle spullen pakken en naar achter in het weiland naar de shetten om op ze te rijden. En steeds opletten of hij niet terugkwam. Gingen we altijd racen met de pony's. En elkaar lesgeven hahaha.. De pony's in de stallen hadden ook geen water en hij geef ze 2x per dag een emmer water en dat vonden wij ook zielig dus ook als hij wegging gingen wij heel snel allerlei emmers vullen met water en snel de pony's water geven. Die hadden ook echt heel erg dorst maar hij werd wel kwaad als hij erachter kwam dat wij ze drinken hadden gegeven. Durfde er toen niks van te zeggen. :(:) Hij had ook een klein buitenhok met eenden en kalkoenen lopen en wij vonden die altijd zielig want die liepen in de blubber en konden niet vliegen..Toen gingen we ze vangen en ze vrijlaten en dan kwam hij thuis en moest hij al die beesten uit de weilanden zien te vangen en uit de sloot. Alleen de kalkoenen durfde we nooit te pakken om vrij te laten. We gebruikten ook altijd de jas van een vriendin die dan helemaal onder de blubber zat,, hahah echt leuk zo die herinneringen.

marjolein_el

Berichten: 4356
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Bergen Noord-Holland

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:17

Vroeger had ik een verzorgpony op een boerderij waar de pony's oud brood van de bakker als eten kregen. Tegen de kerst aan lagen daar dus altijd spijsbroden. Daar haalde we de spijs dan uit en maakte er ballen van die we 'lekker' aan de pony's voerden. :') Dat waren dan ook nog van die bullebakken die het gewoon opaten.

annnneeee

Berichten: 305
Geregistreerd: 08-05-11
Woonplaats: Berkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:18

ik zet even een stipje.
vind het een leuk topic om te lezen!

Zelf kan ik me niet echt iets herinneren wat ik voor misdadigs heb gedaan vroegâh.
Ging wel altijd zonder spullen enz in de paddock op me oude shet rijden en dan met z'n oren sturen.
En ik ging altijd met een vriendin er samen op zitten en dan over boomstammetjes springen :o

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:19

Volgensmij was/ben ik altijd wel braaf, tsja, een keer was ik in de wei naast ons huis (met toestemming)
Maar er reed een trailer langs met hele hinnikende paarden, dus die paarden in de wei werden ook druk en begonnen te rennen. Nou, ik ben nog nooit zó hard die wei uit gerend. Ik dacht altijd dat het mijn schuld was, en ik schaamde me ervoor. Maar als ik deze verhalen lees, is dit dus blijkbaar niet zo erg.

Ik heb wel medelijden hoor, met al die kleine shetlandertjes, die als speelgoed gebruikt worden... :+
Maar wel geweldig om te lezen :D

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:19

annnneeee schreef:
ik zet even een stipje.
vind het een leuk topic om te lezen!

Zelf kan ik me niet echt iets herinneren wat ik voor misdadigs heb gedaan vroegâh.
Ging wel altijd zonder spullen enz in de paddock op me oude shet rijden en dan met z'n oren sturen.
En ik ging altijd met een vriendin er samen op zitten en dan over boomstammetjes springen :o



wahahaa, met zn oren sturen :')

@TS, Als ik de verhalen hier lees, lijkt het mij dat dat ene verhaal van jou nooit nog erger kan zijn. :P
Ik ben zó benieuwd :+

marjolein_el

Berichten: 4356
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Bergen Noord-Holland

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:25

Ohja en in de buurt van die stal waar mijn verzorgpony stond stonden een paar hele zielige paardjes die volgens ons nooit te eten kregen. Toen hadden we dus de hooivoorraad van de eigenaar gevonden en dat gingen we soms geven. Zal de eigenaar blij mee zijn geweest. :+ En het zelfde geld voor een paar heeeule zielige shetjes (uhgum) in de polder die we altijd gingen verzorgen, zonder dat iemand dat wist.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:43

Jeetje sommige zijn wel erg zeg :=
Het enige dat ik ooit deed op de manege was alle brokjes die op de grond gevallen waren tijdens het voeren verzamelen en aan de paardjes geven. Ze knoeiden veel hoor, hadden vaak hele handen verzameld :D En natuurlijk paardjes aaien en gras geven maar dat deed iedereen. Tuurlijk wist ik het vroeger alfijd beter en werd elke pony in mijn ogen mishandeld maar denk maar niet dat ik in de buurt van dat weiland durfde te komen :') Was al bang dat ik ze niet mocht aaien.

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:55

Oké, ik heb altijd geroepen dat kinderen vroeger een stuk beter werden opgevoed en meer respect hadden, maar ik neem het bij deze terug. (':
Nee, dit soort dingen heb ik nooit gedaan, was ik schijnbaar toch te braaf voor.

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:03

Hmm, niet echt veel. Ik en een vriendinnetje gingen altijd naar een paard, wat een paar kilometer verderop stond, en gingen appeltjes geven en daar uren bij staan :') En ik wilde een keer 'een pony van de slacht redden' die helemaal niet naar de slacht zou gaan :+ Ach, de bedoelingen waren goed en er is verder niks gebeurd o.i.d. Ik ben nooit zomaar bij een pony/paard in de wei geweest en heb nooit stiekem gereden/geborsteld o.i.d. ;)

Adamootje

Berichten: 6215
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:14

@ grotevogel

Wat was jij errug zeg! _O-

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:24

eh...

de bovenkant van de hoeven teren... (ik had toch ook nagellak op...) en stiekem van de manege naar een vriendinnetje thuis rijden met z'n tweeën op mijn A-pony.... (zo'n 8km....) :o

verder speelde we altijd een soort van eh baywatch met de paarden... gingen we elkaar redden enzo... en domme dingen doen zoals onder 'n hindernis liggen en over elkaar heen springen....

en als ik thuis was en mams lette niet goed op... liep ik altijd op mijn blote voeten(!) naar een shetlander (10 minuutjes wandelen...) gewoon om te kijken... terwijl ik gewoon een eigen pony had haha

Adamootje

Berichten: 6215
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:30

kim345 schreef:
Ik heb wel eens perongeluk met mijn verorgpony een boom eruit getrokken... :=
Ik zou haar vastzetten aan dat boompje, ze is altijd rustig dus geen probleem, tot het andere paard eraan kwam dus die gaat trappen...
Verzorgpony wil weg dus die rukt aan het touw en rent weg maar de boom ging met haar mee...
ben toen wel geschrokken snel naar de eigenaar gerend dat ik de boom eruit had getrokken... :=

_O- _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:33

Euhm echt penny crimineel niet echt maar wel een hele domme penny meisje.
Wij hadden thuis altijd al paarden maar mocht van mijn moeder niet zonder mij pa bij de paarden in de wei of ze zomaar poetsen.
Mijn vader vond dat nooit zo'n probleem tot dat ik een keer stiekum de ruin van mijn vader "Ulco" uit de wei had gehaald.
Daar zou ik wel even op gaan rijden, ik weet niet ofmijn zus er toen bij was.
Mega groot paard voor een meisje van 7 jaar en hoe ik er op ben gekomen zou ik niet weten (schijnbaar ben je als kind voor geen gat te vangen).
Een touwtje aan het halster en daar zat ik op dat grootte paard, alleen luisterde hij niet naar mij en liep zo de tuin in richting de was lijnen :+ .
Nou ik denk dat ik niet hoef uit te leggen dat ik die waslijnen mee nam en er uiteindelijk achter af gleed.
Mijn vader zag het gebeuren en omdat het echt een heel braaf paard was moest hij er om lachen.
Stel je voor dat hij was geschokken van die waslijnen :oo

Een latere actie was mijn vader wel echt boos om, toen wilde ik Ulco gaan wassen en had ik de waterslang zo over de box rand gedaan en de kraan aan gedaan.
Hele box nat en paard onder het schuim :o ik wist alleen niet hoe ik het af moest maken :') .

En een keer een stomme actie met mijn overleden maatje [paard].
Ik had haar vast gebonden aan een hek om haar te borstelen (ik was toen 15 geloof ik).
Schok ze en trok zo dat hek met zich mee, [paard] aan de ren met dat hek achter zich aan :oo ik heb het niet direct durven vertellen :x
Verder was ik veel skieterig om zomaar aan andermans paard te zitten want van andermans dieren/spullen blijf je af.
Dat werd er al heel vroeg bij ons ingewreven :j .

Kinderen kunnen zo onbevangen zijn en ik kan me voorstellen dat het soms wel erg aanlokkelijk is omdat sieliguh paardje te poetsen.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:35

oe dat van het hek is wel minder!

Ik had wel eens gehoord dat iemand zijn paard vastgebonden had aan zo'n wit plastic bankje op een wedstrijd.
Paard schrok natuurlijk en ging aan de haal met het bankje... Natuurlijk schrok hij nog meer toen hij merkte dat het bankje mee ging... Dus die ging het hele terrein over :=

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:02

Oeh, stoer hoor dat je het durft te plaatsen TS :)

Ik haalde altijd tijdens etenstijd bij de manegepaarden uit elke voerbak van paarden die veel voer hadden een handje, dat stopte ik in mijn zakken om daarna bij mijn lievelingspaard te deponeren :o
En ik "temde" altijd de veulentjes van mijn verzorgpony's, samen met een vriendinnetje..
Dus aan allebei de kanten een touw van het halster, en 'netjes recht leren lopen'. Dus als paardje wat naar links wilde, werd hij rechts tegengehouden, en andersom. Sommige veulens werden dan "wild", en dan allebei de touwen strak en hoofd naar beneden houden..
En dan kicken als veulenlief omhoog kwam, is zelfs wel eens achterover/zij-over geslagen :o
Dat is toch wel heel foei..

marjolein_el

Berichten: 4356
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Bergen Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:09

mika11 schreef:
Ik was ook een echte penny toen ik een jaar of 12 was.

Op een gegeven moment had ik op mijn manier ruzie met mijn ouders.
Daarom bedacht ik dat ik wel samen met mijn pony kon weglopen :')
We woonden toen in de buurt van het IJsselmeer en ik dacht dat ik daar wel kon leven.

Dus ik had een rugtas met wat kleren ingepakt, en ben 's ochtends om 6 uur weggegaan, op de pony.
Maar twee uur later was ik alweer thuis, het viel natuurlijk heel erg tegen allemaal :')

Mijn ouders lagen nog op bed, en hadden niks gemerkt van mijn wegloop poging.

Dat idee om met de pony weg te kunnen lopen, had ik gekregen door het lezen van Bianca boekjes. :')


_/-\o_ _O-

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:26

oeh mij valt opeens iets in....
toen ik een jaar of 7 was heeft mijn oudere neefje mij eens op het springpaard van mijn oom gezet (paard had Z gesprongen en was inmiddels met pensioen... echt een mega brave knol)
alleen waren we ff vergeten dat we helemaal niet met dat paard mochten "spelen" en al helemaal niet zonder zadel aan een halstertje parcours springen.... mijn neef gaf mij toen "les" haha heb mijn moeder nog nooit zo hard zien rennen.....

en een keer toen we met z'n drieën in de binnenbak aan't rijden waren en mijn zus wilde iets aan mijn moeder vragen maar had geen zin om af te stappen en naar de kantine te lopen.... dus ben ik toen op mijn pony gaan staan.... toen een klein stukje langs de muur geklommen (ik was echt net 'n kat vroeger...) aan 't raam van de kantine gaan hangen... (zo'n 3 meter hoog, geen vensterbank) alleen mijn moeder keek maar niet.... dus toen voorzichtig 1 hand los om op het raam te kloppen.... ik bleef net lang genoeg hangen zodat mijn moeder me zag afstorten.... pony was ondertussen al 'n paar passen opzij gegaan... :Y)

en ik wilde toen ik klein was altijd bij zo'n stuntgroep... die kunstjes doen op het paard enzo... dus oefenen, oefenen en nog eens oefenen... eerst in stilstand heel vaak op en af gesprongen... en toen ging ik het in galop proberen.... lekker hard galopje maar meteen om te beginnen... spring ervan af, wil twee passen meerennen en weer opspringen.... alleen pony snapte er niks van en bleef vanuit de galop zo PATS BOEM! stilstaan... :')

idd heerlijk die herinneringen :):)