Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:21

Ik heb wel eens de voorpluk en manen van mijn vroegere verzorghaflinger afgeknipt (toen was ik 7 jaar). Merrie was een keurmerrie met alle premies die ze halen kon en ontzettende lange manen en voorpluk. Voorpluk heb ik toen afgeknipt (tot er 0.5 cm nog over was) omdat ik het zo zielig vond dat ze niks kon zien. En de manen op handbreedte (manen van 1.40 lang) om er knotjes in te maken voor de onderlinge wedstrijd die ik toen mee zou doen.
Mensen waren toen woest! Ze stond ook nog eens te koop en de mensen hadden al interesse in haar vanwege het vele behang, hij kon alle potientele kopers vertellen dat haar manen weg waren.. :o Oeps!

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:23

oh ik weet er nog 1!!

We hadden verzorg pony's, vriendin en ik. (basisschool tijd). Ik ging zonder zadel of wat op de pony zitten, vriendin geeft onverwachts een klap op de kont van de pony, pony, flipt en rent heel hard de open wei in. ik greep mezelf vast aan een balk van de schuilstal en viel op de grond. vriendin hard lachen. want het zag er zo stom uit. en bedankt he! :j

Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:23

_Kimmm schreef:
Ben ik een ex penny en pony misdadiger als ik dacht dat ik deze wilde merrie kon temmen?

Afbeelding

Waarna ik binnen 5 seconde na deze foto op de grond lag :')


Slecht van je :')

marleen_usar

Berichten: 24695
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:26

Ik reed altijd stiekem op een pony,die stond op een afgelegen land.Eigenaar reed niet, het beest kon erg bokken.Op een dag viel ik er af en schouder deed zeer,onder het eten moest ik iets aan pakken maar dat lukte niet.Dus ik keek mijn nicht aan, zo van help pak het even voor me aan.Zegt mijn moeder, ja dan moet je maar niet stiekem op ander mans pony rijden.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 13:27

Haha, lieveli, ik vind zelf dat ik toen ook een aardig dom kind was, dus geen probleem :P.

@Kimmm: Aawh, heb je het nog geprobeerd nadat ze je eraf gooide? :')

Ik herinner me nog iets wat mijn zus en ik hebben gedaan en die wel in gradatie "Heel ernstig" valt. Op de camping waar we elke zomer waren, was een man die heel veel shetlanders had. Echt een stuk of 30/40 en elke zomer een hele rits veulens. Aan de andere kant van zijn het huis had die een soort van 'stallen' waarin hij kippen, koeien, schapen en heel soms pony's hield die geen shetlanders waren. Welsh pony's, maar soms ook gewoon paard veulens. Ze stonden daar altijd met zeer lange hoeven in een klein donker hokkie. Sommigen waren heel mager. Er stond eens een witte Welsh ruin en die was zo mager. Hoeven hartstikke lang, traanoogjes en daar stond die in zijn kleine donkere stal. We hebben heel vaak de dierenbescherming gebeld, maar die deden er nooit wat aan. En dus namen we het heft in eigen handen en noemden onszelf de Dierenredders.

Als het warm was in de zomer gingen we heen en gaven we ze emmers water en dan dronken ze. Ze hadden ook geen water in hun stal. Ook de koeien, schapen, geiten en alles wat daar was gaven we wat. We namen ook vaak eten mee. Eerst was het dus best onschuldig, maar we gingen al snel wat verder. Zo braken we in het schuurtje waar het biks stond zodat we ze dat konden voeren. Kort daarna hebben we de beesten allemaal in het weiland gegooid. Daar hebben ze de hele nacht en ochtend gelopen, voordat ze verzameld werden en weer in stal werden gezet. We hebben dit een stuk of 3x gedaan, maar natuurlijk gingen de eigenaren goed opletten en konden we het niet meer doen.

Een zomer later... Ik ril er nog van als ik eraan denk... Hebben we 's nachts alle staldeuren open gegooid en zijn alle pony's en paarden ervandoor gegaan. Gelukkig stonden er toen geen koeien, schapen of wat dan ook, die lijken me een stuk moeilijker terug te vangen dan de paarden.

In ieder geval, wij heel tevreden naar de caravan, want we hadden de dieren 'gered'. Halfuur later liep de hele kudde over de camping heen. Iedereen wakker. Allemaal ontzettend geschrokken, want er liepen een stuk of 10 paarden en pony's overal. De hele camping heeft de hele nacht achter ze aan gezeten om ze terug te vangen.

Echt, gewoon levensgevaarlijk. Er is gelukkig niets gebeurd die nacht, maar dat had gekund. Het geluk was dat het allemaal heel afgelegen was en dat er geen drukke wegen waren. Alleen wat boerenweggetjes, veel weilanden en de camping. Ik kan er nog steeds niet helemaal bij waarom mijn zus en ik het hebben gedaan, maarja, we did. Niemand is er ooit achter gekomen trouwens wie verantwoordelijk waren, ik en mijn zus waren toen al goede leugenaarsters. Het is dat het nu nooit ter sprake komt, verder, maar ik zou er nu niet over liegen als ik gevraagd werd. Soms heb ik het er nog wel eens met mijn zus over, hoe dom we waren toen.

We hebben ontzettend veel geluk gehad dat er nooit iets is mis gegaan, ondanks de tientallen rare acties die we hebben uitgevoerd.

Mandy1990

Berichten: 273
Geregistreerd: 31-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:29

Ik meld me hier ook maar even al weet ik niet zeker of ik het wel moet vertellen.
Uiteindelijk is het gelukkig allemaal goed afgelopen!
En ik heb ook wel dingen gedaan waar ik me nu nog dood voor schaam!
Het ergste is nog wel dat ik ooit een shetlander heb gestolen!

In de wei vlak bij mijn huis stond een zwartbonte shetlander en dat vond ik natuurlijk wel interessant.
Heb begon met de pony een naam te geven, Bontje!
Omdat ik nooit iemand zal, dacht ik dat de pony verwaarloosd werd, achteraf bleek dat de eigenaar gewoon om de dag kwam en vooral savonds, als ik al lang naar bed was natuurlijk!
Al snel ging ik dagelijks heen met vriendinnen en gingen we poesten en na een tijdje natuurlijk ook gewoon rijden!
Toen het winter werd, was het erg koud en dat vond ik zielig voor die pony, zo in de kou!
Wij hadden aan het eind van de tuin een grote lege schuur staan en ja je voelt het al aankomen, ik zou bontje wel even in de schuur zetten omdat het zo koud was!
Dus ik heb toen een vriendin bij mij thuis laten aanbellen en haar een gesprekje laten voeren met m'n moeder zodat die afgeleid was!
Toen heb ik snel Bontje in de schuur gezet en de schuur op slot gedaan!
Dat is de hele dag goed gegaan omdat die pony heel braaf en stil bleef staan in z'n schuurtje!
Totdat ik hem savonds stiekem wou voeren. Ik had de wortels onder m'n trui verstopt en was opweg naar de schuur, totdat m'n moeder ineens achter me stond.
Toen moest ik alles wel aan dr uitleggen.
M'n moeder was laaiend en ik moest natuurlijk meteen Bontje terugbrengen. Op het moment dat we hem terug gezet hadden heeft m'n moeder de eigenaar gebeld.
Goddank was het meisje waarvan die was niet erg boos en is ze even langs gekomen.
Ze vond het aan de ene kant wel lief dat ik het beste voorhad met Bontje die eigenlijk Amy heette!
Ik ben nog jaren lang dagelijks langs de wei gegaan maar heb het nooit meer in m'n hoofd gehaald om Amy uit de wei te halen!

Gelukkig is alles goed afgelopen maar ik was dus een behoorlijke misdadige penny!

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 13:31

Mandy1990: Dat is op zich nog wel een leuk verhaal, zonder slechte gevolgen, ook omdat de eigenaresse niet heel erg boos was. Wat we toch in ons hoofd kunnen halen als kinderen...

Mayflower_ schreef:
Ik heb wel eens de voorpluk en manen van mijn vroegere verzorghaflinger afgeknipt (toen was ik 7 jaar). Merrie was een keurmerrie met alle premies die ze halen kon en ontzettende lange manen en voorpluk. Voorpluk heb ik toen afgeknipt (tot er 0.5 cm nog over was) omdat ik het zo zielig vond dat ze niks kon zien. En de manen op handbreedte (manen van 1.40 lang) om er knotjes in te maken voor de onderlinge wedstrijd die ik toen mee zou doen.
Mensen waren toen woest! Ze stond ook nog eens te koop en de mensen hadden al interesse in haar vanwege het vele behang, hij kon alle potientele kopers vertellen dat haar manen weg waren.. :o Oeps!


_O- _O- Wat erg! Ooow, brrrr. Gelukkig wel van de staart afgebleven? :P

maaikiemike

Berichten: 559
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:35

@ ElineS: Geniaal topic! Heb een baaldag, maar dankzij t topic lig ik helemaal dubbel! met een klein beetje vervangende schaamrood op mn kaken...

Dacht eerst dat ik heel braaf ben geweest, maar na ff nadenken komt er toch t een en ander boven: Zonder zadel en hoofdstel op buitenrit, tijdens longeren van tuigers (ik was 11) er natuurlijk even opklimmen vanaf de bakrand, ruzie's op de ponyclub, meiden bang maken voor een 'zeer gevaarlijke' lespony, zeggen dat je kan beleren en dit ook gewoon gaan doen, met jonge paarden zo t bos in terwijl ik niet wist of ze wel goed onder het zadel waren. Maar altijd wel dat de eigenaren wisten dat ik met hun paard/pony bezig was. Ben bang dat ik de rest van de dag nog meer flashbacks krijg....

Maar ook de andere kant gezien. Meisje van een jaar of 13 kwam regelmatig vragen of ze mijn paard mocht verzorgen. Gezien zijn grillige karakter (in begin jaren) wilde ik haar absoluut niet in de buurt hebben. Nadat de tandarts was geweest en hij zijn verdoving uit liet werken op stal, heeft dit meisje hem van stal gehaald om te borstelen en mogelijk te rijden. Hij is een hanger en ondanks de verdoving compleet uit zijn plaat gegaan. Hij heeft het dak eruit gekopt en had een mooie hoofdwond. Meisje is snel weg gelopen. Gelukkig zag de buurman haar en heeft mij gebeld. Ik weet helaas niet waar dit meisje woonde en heb haar ook nooit meer gezien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:37

Oooooh ik bedenk me ineens wat!!

Wij gingen altijd naar het pannenkoekenhuis bij Raalte vroeger, met mijn oma. En in het weitje naast de speeltuin stond een shet die ik dan altijd ging aaien. Op een dag was er ook een jongen in die speeltuin, en ik wilde stoer doen dus liet de pony zien. En op dat moment vond ik dat het halster erg strak zat. Die heb ik dus heel stoer afgedaan en in de bosjes gegooid :')

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:38

ElineS , haha nee terwijl als je er kleine kindjes op zet ze mega braaf is!
HAHA! Ze was er gewoon niet gediend van geloof ik haha! Lang geleden!

GroteVogel
Berichten: 938
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:40

Hihihi, ik was ook heeel erg!

--Ik verzamelde staarten en manen toen ik een jaar of 9 was.
Met een schaartje rondje manege pony's gedaan en blij dat ik was!
Slaapkamer vol gehangen.
Week later op de manege...............alle pony's waren geschoren, au ook de manen en staart, garm zag niet uit zonder staart!
Nooit iets gezegd natuurlijk, tot 20 jaar later.......Ze waren alsnog niet blij ermee.

--Shet stond al maanden zielig in een wei met fruit bomen. Samen met een vriendin bedacht dat wij die wel even gingen verzorgen.
Maar die was helemaal niet lief en ik was zo bang omdat hij in volle galop op me af kwam dat ik in de boom was geklommen.
Vriendinnetje kon nog net uit de wei. Maarja ik durfde niet meer uit die boom ( was te hoog geklommen)
Vriendinnetje bij mensen aan gebeld en uiteindelijk heeft een heeeeeeeeeeel oude man me eruit gehaald.

--( heel groot) Paard stond eenzaam in een wei. Ik ging die wel even rijden en poetsen.
Hoofdstel uit de manege gepikt en naar de wei, ik het paard vast gemaakt aan het hek, paard schrok van een vliegtuig en stijgerde...oh wat was ik bang! Hij hing vast in het halster en ik kreeg de knoop niet meer los. Vanuit de buitenkant hek paard touw los gemaakt en paard maar laten zijn voor wat het was ( hoofdstel lag midden in de wei, maar daar durfde ik niet meer heen) Weken later terug gegaan met een meisje maar hoofdstel was weg...............

--Pony op de kinderboerderij willen rijden ( mocht niet) gewoon in de avond terug en over het hek klimmen met meisje. De pony kregen we echt niet te pakken, maar de ezel was ook al goed om even op te zitten....

--Stiekem cowboy spelen op de manege pony's als ze op wei stonden ( erge regen, nat, glad, en dan in galop eraf vliegen en pols breken....me verbijten van de pijn want ze mochten binnen natuurlijk niet weten dat we stiekem erop hadden gezeten....( Gezegd dat ik was uitgegleden)

--Er was een kak meisje die ALTIJD alle wedstrijden afging en ook nog altijd wat won. Ik jaloers en samen met een vriendin hebben we toen al haar bekers stuk gemaakt en de rozetten gejat ( die bij de staarten in mijn kamer opgehangen thuis)

-- Zadel ingesmeerd met hoefvet van dat meisje.......

-- shetlander los gelaten in het gangpad omdat de andere pony's dan zo lekker gingen roepen, vonden we op 1 of andere manier leuk, en dan de manege eigenaar halen omdat we dat beest niet meer terug durfden te zetten, euh nee die is echt vanzelf eruit gekomen hoor.....


-- Ik en vriendin gingen in het bos uitrijden ( mocht toen nog)
ipv in het bos, spoor over en lekker door het centrum in volle galop over de rijksweg
OF ipv buitenbak hem smeren met de pony's en stiekem naar huis ermee rijden, onderweg bedenken wat we ermee gingen doen want we wouden ze nooooooooooooit meer terug brengen, Eenmaal in de achtertuin kwam vaders natuurlijk aan en moesten we onmiddelijk terug.....

-- Dagen bij de slachterij wachten op pony's in de hoop dat we ze gratis mochten mee nemen ( ach en in de tuin was net genoeg plaats) Helaas, voor niks gepost daar ;-)

-- Kleingeld potje bij de wc leeg roven en dan een dag later er een les van kunnen betalen ( wij waren arm thuis, hadden geen rijlessen)


-- Als er pony kamp was gingen we uiteraard altijd kijken en savond's als iedereen voor het huis de laarzen uit moest doen ging ik met een vriendin de tuinslang halen en de laarzen vol laten lopen ( haha humor) Jammer genoeg nooit de gezichten gezien smorgens.....

Oh ik was echt te erg!!!

amyz

Berichten: 6924
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:41

Hanny_jelke :oo :') Das wel erg hoor, van die meiden die gewoon een pony uit de wei meenemen :=
Mayflower_ _O-

Edit: :oo Ik was wél een penny-misdadiger!
Stonden vroeger achter ons huizenblok een paar paarden. Vriendinnetje was dapperder dan ik en samen gingen we altijd de wei in. Weet nog wel, een van die paarden had serieuze dreadlocks met allemaal van die plantenballetje (die kleefdingen) erin. Wij elke dag erheen en uit de klit proberen te halen.. Ook in de winter. Kan me niet herinneren dat we met de páárden verder rare dingen hebben uitgespookt, maar weet nog wel dat er ook een geit stond.... En daar kan je ook best op zitten :') Geit was er niet zo van gediend dus ik vond t al snel niet leuk meer maar dat vriendinnetje was helemaal waus van geiten en heeft best een rodeo uitgezeten op dat beest := Uiteindelijk zijn we door de eigenaren de wei uitgejaagd (waarop ik noooit meer heb gedurfd), maar weet niet of dat was vanwege de geit of dat we nog iets met de paarden hebben uitgehaald :')

Schieten me wel kleine dingetjes te binnen...
Heb een hele zomer t paard van de opa van mn toenmalige vriend mogen rijden etc, hij deed er toch niks mee (en woonde naast mn vriend, paard achter huis, ideaal!). Die heb ik geregeld ''bijgezet'' met strotouwtjes, zag ik op de manege immers ook... Achteraf bloedlink maar paard maakte er gelukkig niet veel van en ik was met mn 16 jaar kennelijk wijs genoeg om t niet al te strak te zetten ofzo (paard overigens van crossknol naar fijn rijpaard weten te rijden, met haar mezelf ook leren longeren en vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar toen ik later op een paardenopleiding longeerles kreeg bleek ik het onwijs goed te doen!). Broertjes van mn vriend ''lesgegeven'' op dat paard (niet goed aangesingeld, broertje hing ineens aan de zijkant :') ). Mja, meer onwetendheid dan iets anders en altijd goed gegaan...

Ook op de manege keer geblunderd. Mocht op het nieuwe paard rijden en die had nog geen eigen naambordje, stond op het krijtbordje voor t voer gekrabbeld. Ik borstels etc gepakt, stal in gelopen, paard gepoetst. Wilde zadel gaan pakken en werd aangesproken wat ik in die stal deed? Nou, paard poetsen? Bleek t een pensionpaard te zijn, had t bordje niet goed gezien vanuit mn ooghoeken en ze leken nogal op elkaar :')

Maar voor echt penny-misdaden was ik veel te verlegen hahaha.
Laatst bijgewerkt door amyz op 26-10-11 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:46

Oké er zitten hier echt gewoon criminelen tussen. :')

No way dat ik iets zou durven stelen, of zomaar een weiland van een vreemde pony in.

Overigens zonder zadel of hoofdstel rijden doe ik wel, en buiten ook, is dat zo erg dan? Verschil is mis dat ik er wel voor getraind heb...
Heb zowiezo veel penny dingen gedaan, MAAR: met toestemming van de eigenaar. Of gewoon met mijn eigen knolles haha.

Edit weet mischien wat.
Altijd als ik op een vreemde manege ben, loop ik rechtstreeks naar de zadelkamer en ga bekijken hoe het er daar uitziet. Het is echt een tik van me. Wsl omdat je aan de zadelkamer zo kunt aflezen hoe de rest van de manege eruit ziet.

fjordjes

Berichten: 12082
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:03

Ik heb wel eens een dekje van iemand gesloopt omdat zij op m'n lievelingspony reed en ik er niet op mocht. Verder ben ik heel braaf geweest :)

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:18

Nee zo erg als ik sommige hier lees ben ik ook niet geweest..

Wel als klein 7 jarige meisje op een hoog drachtige shetlander gestapt op de kinderboederij. Ach beestje had nog genoeg energie om me er tot 5 keer toe vanaf te bokken :D

Ben ook wel eens op een wit paard gaan zitten in de wei toen hier in de buurt. Doodbraaf beest. Toen ik hoorde dat die paarden er stonden om een lekker biefstukje vanaf te halen ben ik geloof ik wel een jaar van slag geweest. Beestje heette mwerriej ( merrie :') )

Vorig jaar zomerseizoen wel een kind van m'n eigen paard afgetrokken. Nee dan sta ik toch niet voor mezelf in. Kind was een jaar of 12 en zat doodleuk om mijn 3 jarige te chillen. Heb haar heel hartelijk verteld dat dat niet de bedoeling was en ik geloof niet dat ze ooit nog terug durfde te komen :D

Afgelopen zomerseizoen is er zelfs een ruin uit het land gepikt. 2 vriendinnen van 13 die elkaar aan het opjutten waren, en ze wilde even een rondje wandelen met hem. Eigenaresse reed langs en vond dat paard richting de snelweg toch wel verdacht veel op die van haar lijken.
Ik geloof dat ik weinig heel had gelaten van die kinderen :o

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:27

Het enige stoute wat ik gedaan heb om als 10 jarige op een 2 jaar oude belg te gaan zitten. Mijn ouders konden geen rijlessen betalen en ik wilde zo graag. Ben toen betrapt door de manegeeigenaar van de manege er naast. :')

Voor straf mocht ik toen meehelpen en heb ik daardoor al mijn rijlessen voor niks gekregen :D

afwasborstel

Berichten: 2697
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:37

Wat een briljant topic zeg, zo slecht ben ik gloof nooit geweest :n
Heb 1 keer bij de manegepaarden de manen mooi :Y) recht geknipt samen met een vriendinnetje en toen is zij betrapt :+ Ik heb gewoon mijn mond gehouden en haar er voor op laten draaien }>

Luckystory
Berichten: 3471
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:43

Wat een leuk topic!
Hier zitten toch echt behoorlijk criminele bokkers. :=

Stukjes staart knippen bij manegepaarden, deden mijn zus en ik ook. Maar wel altijd op zo'n manier dat het niet op viel en alleen bij paarden met veel behang. (Zo slim waren we dan wel)
En natuurlijk stoute dingen doen met onze verzorgpony's. Stiekem rijden wanneer we ze naar een weide wat verderop brachten etc...
Maar dat was eigenlijk allemaal redelijk onschuldig.
Ik kan me toch niet herinneren ooit pony's gestolen te hebben ofzo. :D

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:43

Vroeger had ik een verzorgpony samen met nog 2 meisjes, de een deed de ma en de en de ander de woe en do enzovoort. Maar een week heeft 7 dagen, dus op zondag mocht degene die zin had rijden. Nou natuurlijk was ik dat! Maar goed, dat dachten de andere 2 ook. Toen ik een paar keer achter het net viste en de pony al 'bezet' was heb ik een pact gesloten met 1 van de andere 2 meisjes, dat zij hetz adel stiekem altijd meenam op zaterdag (haar dag) en dat we op zondag samen heeeeel vroeg zouden komen en dan die pony een hele dag meenemen zodat de ander niet kon rijden "muhahaha". Heel sneu.
En zo mochten we met die pony ook een keer ringsteken in het dorp, met zn 3-en op de kar was de bedoeling, en dan 2 welch pony's ervoor. Maar wij 2 wilden meisje 3 niet meehebben dus zeiden we dat het ringsteken om 17:00 begon terwijl dat in werkelijkheid 14:00 was.... Achteraf niet alleen gemeen maar ook gevaarlijk 2 grietjes van hooguit elf jaar alleen over straat met een 2 span welchjes, nog nooooit gement! Tuig hadden we vastgemaakt hoe wij dachten dat het hoorde (omg) en pony's hadden 'bandages om' gemaakt van onze sjaals.. Och och och

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:45

Heel leuk geschreven TS en inderdaad ook erg dapper.

Ik was wel echt een braaf penny pony meisje die langs alle boederijen ging opzoek naar een verzorgpony.
Die kreeg ik ook maar via een vriendinnetje.
Heb eigenlijk geen gekke dingen gedaan met pony's dan alleen dat je ze misschien niet zo behandelde zoals je ze nu behandeld.
Toen moesten ze gewoon luisteren want ik was de baas :o

Nu luister ik ook naar mijn paard en dat werkt toch een stuk beter. :D

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:48

Ik ree op een manege waar je als kind heel vrij was. Je mocht paarden uit hun stal halen en gewoon gaan borstelen. en als je het vroeg mocht je zelfs metde paarden langs de weg lopen. De eigenar zij altijd tegen mijn vriendin dat zij alles mocht. Nou zij nam dat iets te serieus :')
dus op een dag wou zijn ponyritjes gaan geven. Dus zij drie pony's op gezadeld en toen gingen wij over het erf ritjes aan andere kinderen geven. En dit was toch niet slecht, want hij zij immers dat ze alles mocht. Nou toen kwam hij dus heel boos naar ons toe :( dit vond hij natuurlijk niet goed. En ja natuurlijk wist ik ookwel diep in mijn hard dat we hier problemen mee gingen krijgen.

Ohja en hij ik mijn shet van nu heb beleerd :')
Nou de eigenaren hadden een heel oud verselten tuig gekocht en een kar. Ik had nog maar 1 keer in mijn leven een tuig van dichtbij gezien, maar het omdoen kon toch niet zo moeilijk zijn := Dus omgedaan, toen hebben we 1 rondje een boomstam er achter gehangen en toen hebben we de pony maar voor de wagen gezet := En gelijk de weg op. dus twee meisjes van 12/13 en 1 van 10 := Ik geloof echt heel erg dat de pony al eerder is beleerd en anders hebben we echt zo'n geluk gehad.

Maar ik heb echt nog veel meer gedaan. :=

Overigens zijn er bij mijn shets nu twee meisjes die heel af en toe rijden. Maar die doen zo veel dingen verkeerd. Ze zijn 13 maar ik herken mij zelf van 13 er heel erg in. Ze zijn gewoon gaan rijden op een onbeleerde shet met een niet passend zadel. :s En als ik dan tegen de eigenaren zeg dat dit niet kan is het; Maar hij was hardstikke braaf. Of: Maar ze rijden al een paar jaar op de manege, zegt dat dan niks? :( En ze zijn vorige week dus weer geweest en hebben dus weer gereden met het niet passend zadel op de onbeleerde pony :( En nu hebben ze een staartriem gemaakt van een teugel :? dus die gesp zit lekker te schuren onder zijn staart...
Laatst bijgewerkt door arans op 26-10-11 14:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Tancreda4

Berichten: 24150
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:49

Wel dapper dat je dat durft te zeggen :P

Wij hadden ook verzorgpaardne, maar de eerste periode wist de eigenaar van niets :o Een hele kudde shets, kochten zelfs halstertjes, gingen ze borstelen etc. Daar hebben we nooit opgezeten verder. Toen de moeder van mn vriendinnetje daar achter kwam, heeft ze de eigneaar gebeld en gevraagd of we ponys mochten verzorgen, en dat mocht toen wel. Maar nooit verteld dat we het al stiekem deden :o

En verderop een shet aan een touw, in de middle of nowhere aan haar lot overgelaten, iig dat vonden wij. Super sielug, arme dier liep kruepel en was verwaarloosd (maakte wij ervan). Dus hup, wij elke dag op de fiets met emmertjes konijnen bix, om het paardje te verzorgen. En toen ze 'beter' was (geen idee) konden we er prima op rijden toch?! Hup, van touwen, voornamelijk linten uit de verkleedbak thuis :o, een halster gemaakt, en hobbelen maar. Pony overignes wel aan haar ketting laten staan hoor.

Maar we hebben ook wel eens op een shet gereden. vriendin van ons zei dat het haar verzorgpaard was, maar als ik zo denk heeft zij misschien ook wel gelogen. Wij heel 'dapper' met touwtjes een hoofdstel gemaakt, en hup, erop. Groot weiland, shet die het blijkbaar niet gewend was, en er vandoor ging met mijn vriendin erop. Meisje is eraf gedonderd, op een grote steen met haar schouder, gelukkig allen blauw, maar wat als het haar hoofd was geweest :oo :oo Middle of nowhere, zonder cap..... Oh oh, als ik daar nu over nadenk..... En de eigenaren? Die hebben we nooit gezien, en wisten mogelijk van helemaal niets. Maar nu moet ik wel toegeven dat die er nu nog wel staan, ponys daar, en er idd nou niet uitzien of de eigenaar daar ooit van heeft wakker gelegen als hij het wel had geweten :o
|
Dingen stelen en kapot maken, dat durfte ik echt niet. Het enige wat ik ooit heb gestolen zijn een paar snoepjes bij de jamin, maar dat is niet parad gerelateerd, en was overigens ook over nadat bureau Halt een info dag had bij ons op school :))

hoofdstel2

Berichten: 909
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:58

Ik ben (gelukkig) niet zo'n crimineel geweest! Hebben thuis altijd paard/pony's aan huis gehad. Heb enkel bij eigen pony vroeger de manen in Cleopatra-stijl geknipt. Zag er niet uit natuurlijk, maar dat was op een onbewaakt moment.

Wel een heel leuk topic, grappig om te lezen wat anderen allemaal hebben uitgehaald.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:02

Als ik lees wat sommige van jullie hebben uitgespookt, val ik nog mee :=
Ik heb de manen van mijn eigen shet wel eens gekortwiekt.
Paarden van andere mensen aaide ik van achter het hek.
Als ik samen met mijn nicht op pad was, belden we altijd netjes aan bij mensen met paarden, om te vragen of we mochten poetsen :)

Netjes he :D

mika11

Berichten: 11130
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:04

Ik was ook een echte penny toen ik een jaar of 12 was.

Op een gegeven moment had ik op mijn manier ruzie met mijn ouders.
Daarom bedacht ik dat ik wel samen met mijn pony kon weglopen :')
We woonden toen in de buurt van het IJsselmeer en ik dacht dat ik daar wel kon leven.

Dus ik had een rugtas met wat kleren ingepakt, en ben 's ochtends om 6 uur weggegaan, op de pony.
Maar twee uur later was ik alweer thuis, het viel natuurlijk heel erg tegen allemaal :')

Mijn ouders lagen nog op bed, en hadden niks gemerkt van mijn wegloop poging.

Dat idee om met de pony weg te kunnen lopen, had ik gekregen door het lezen van Bianca boekjes. :')