Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:01

Oh, ElineS, ik vind het heel knap van je dat je dat zo hier neer zet. En gebeurt is gebeurt, het is sowieso goed dat je er spijt van hebt. Zoals je zelf al zegt; je bent nu helemaal goed terecht gekomen :D

Ik was ook wel een braaf pennymeisje, kan me iig niets "stoms" herinneren :')

Anne_Apache
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Wildert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:06

Ik mocht met een vriendinnetje altijd 2 friezen aan de hand naar een weiland brengen, jaar of 11 waren we.. Als we de hoek om waren maakte we het touw aan het halster vast en reden we naar het weiland, daar reden we stiekem nog is 10 rondjes.. Niet zo erg als manen knippen maar niet heel erg veilig ofzo

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:07

ElineS schreef:
@DDW1190: Je hebt echt geluk gehad dan met die 2.5 jarige. Deed die dan helemaal niets?

@Norski: Hahaha, klopt, ik was zo erg... Maar dat heb ik op stal bij Klaas natuurlijk nooit verkondigd :P. Ik durf nu nog steeds niet aan Meneuse's manen te zitten, bang dat ik het verpest. Het liefst laat ik het iemand anders doen! De laatste keer dat ik het deed, was het te kort en was ze voor een paar weken punkie. Dat vond ik ook niets en dus ligt de schaar nog altijd veilig opgeborgen tot iemand anders het voor me wil doen.


hahaha nee, zelf niet toen mijn zusje haar broek uitscheurde bleef hij netjes staan :')

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 12:10

Wat een verschil zeg, tussen de hele brave Penny’s en de niet brave Penny’s. Ben in ieder geval niet de enige die toen weilanden in wandelde en op de paarden ging rijden. Pfiieuw _/-\o_ . Hoewel ik daar eigenlijk niet heel blij om hoor te zijn, die stoute Penny's :') .

amyz schreef:
Nohhhh ElineS nu ben ik wel nieuwsgierig naar het ergste wat je hebt gedaan dan :=

Ik geloof dat ik een brave Penny was... Ik had dan ook een hele collectie met speelgoedpaardjes die ik naar hartelust kon bijknippen, typpex-en (witte voetjes, blesje, bont, you name it) of bewerken met een permanent marker (zwarte hoefjes, zwartbont). Neuhh ik gedroeg me wel, al zit ik heel hard te denken of ik niet stiekem iets verdrongen heb :')


Ik schaam me daar nog te erg voor, daar moet eerst nog wat tijd overheen denk ik, voordat ik dat hardop durf te zeggen of ergens neerschrijf :o .

Livanna schreef:
riagr schreef:
ElineS: Wát een dapperheid om dit hier neer te zetten.... Voor mij ben je de heldin van oktober!


helemaal mee eens!! :D


Aaawh, dankje :o . Ik had eigenlijk best veel negatieve reacties verwacht en boze bokkers, maar gelukkig (nog) niet.

Iris82 schreef:
Ik heb 1x mn borstels meegenomen om een pony in de wei te borstelen.
En dan niet in de wei gekomen, maar gewoon vanaf de weg een beetje over zn hals geveegd.
Toen liepen we verder naar een andere pony (die overigens niet geborsteld hoefde te worden) in een andere wei en toen kwam de eigenaresse eraan (en die zag dat we borstels achter op ons fietsje hadden) (ong 2 jaar ouder dan mij toen) en die heeft me nog jaren getreiterd en uitgescholden. Oeh, ik zou haar nu graag nog een keer tegenkomen. Trut.


En dan heb je eigenlijk ook nog niet echt iets gedaan. Maar kan me wel begrijpen dat de eigenaresse dat dacht, met de borstels op je fiets bij haar paard. Toch om je dan jaren te pesten :roll: .

Ffortuna schreef:
Zelf moet ik er niet aan denken dat mensen dit soort dingen gaan doen met mijn jaarling -die er al flink uitziet voor haar leeftijd. Zucht. Niet teveel aan denken...


Enge gedachte, dat zeker. Mijn paard is gelukkig wel heel braaf en staat in een wei naast een boerderij, maar toch, als er ook maar één kind dat weiland in wandelt en aan mijn paard gaat zitten of er bovenop klimt, dan ben ik allesbehalve begripvol, ondanks dat ik het zelf net zo goed heb gedaan.

DDW1190 schreef:
ElineS schreef:
@DDW1190: Je hebt echt geluk gehad dan met die 2.5 jarige. Deed die dan helemaal niets?

@Norski: Hahaha, klopt, ik was zo erg... Maar dat heb ik op stal bij Klaas natuurlijk nooit verkondigd :P. Ik durf nu nog steeds niet aan Jos's manen te zitten, bang dat ik het verpest. Het liefst laat ik het iemand anders doen! De laatste keer dat ik het deed, was het te kort en was ze voor een paar weken punkie. Dat vond ik ook niets en dus ligt de schaar nog altijd veilig opgeborgen tot iemand anders het voor me wil doen.


hahaha nee, zelf niet toen mijn zusje haar broek uitscheurde bleef hij netjes staan :')


_O- _O-

ElineB schreef:
Oh, ElineS, ik vind het heel knap van je dat je dat zo hier neer zet. En gebeurt is gebeurt, het is sowieso goed dat je er spijt van hebt. Zoals je zelf al zegt; je bent nu helemaal goed terecht gekomen :D

Ik was ook wel een braaf pennymeisje, kan me iig niets "stoms" herinneren :')


Dus meer dan een overeenkomst in naam hebben we gelukkig (voor jouw) niet :P.

x_Elise

Berichten: 2001
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:21

Ik had vroeger een vriendinnetje die nergens over na dacht. Ik zelf was wel braaf maar bezweek snel onder groepsdruk. In de buurt stond een shet met haar hengstenveulen en wij wilden die graag verzorgen maar wisten niet van wie die pony's waren. Mijn vriendinnetje ging dan ook zo maar het land in om te aaien en sleepte mij dan gerust mee terwijl ik dat eigenlijk niet wilde.
Die pony's zijn dan later wel onze verzorgpony's geworden en zij is uiteindelijk eigenaresse geworden van de merrie, maar toch :')

Verder had ik nog een ander vriendinnetje die overal en nergens 'verzorgpony's' had staan waar we dan heen gingen. Tot de dag van vandaag vraag ik me nog af of dat wel waar is maar op die pony's gingen we dan ook welleens rijden. Daar heb ik dan ook wel spijt van maar ik was meer goed gelovig denk ik.

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:23

Herkenbaar !!!
hier ook een stoute ex-penny met 'goede' bedoelingen...

Wel eens over een hek geklommen om pony te aaien (zonder meedeweten ouders ofcourse) en te poetsen, stiekum proberen erop te komen.. Gelukkig niet gelukt !

Achteraf kan het goed een veulen geweest zijn, hij was klein, maar geloof niet dat ik toen het verschil al zag...


En op een shetlander die op een landje stond, gewoon erop klimmen ! Maantjes doen (ik was dan wel zo braaf dat ik het met een kam deed ipv schaar ;) Jaja... Achteraf snap ik er niks van, zeker van 'het veulen' niet, maar ze staan er ondertussen al jaren niet meer, dus zal nooit weten of het nu gewoon een pony was of toch een jong diertje :o

Elise: ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar het ergste wat je gedaan hebt :P

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:24

Nee zulke erge dingen heb ik gelukkig nooit gedaan. Op de weg naar school stonden wel drie pony's in een weiland. Wij gingen ze wel eens aaien, namen een appeltje mee en gaven ze namen, maakte foto's van ze. Maar we zijn nooit in het land geweest. Op een dag hing er een heel leuk halster aan het hek, die heb ik toen meegenomen. Wat was het spannend om dat ding te pakken in mijn tas te stoppen en naar huis te gaan! :=
Eigenlijk ben ik heel braaf geweest vroeger hihi

Vickz

Berichten: 1614
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:27

Ik heb ooit met 2vriendinnen eens een pony gewassen met hoevenvet :o (schaam me rot!)
Ik was toen 9 en had net mijn 1e paardrijlessen achter de rug. De ene vriendin had 2 ponys en vroeg of we wouden meehelpen met 1 ervan wassen, natuurlijk wouden we dat! Ze kwam aanzetten met een pot doorzichtig hoevenvet (zo'n groene pot effol) ik wist toen niet dat dat hoevenvet was en ging er van uit dat dat zoiets was als de bruine zeep van m'n moeder maar dan voor paarden... wat erg!
Wij begonnen met smeren op de vacht, aangezien de "zeep" niet schuimde, deden we er meer en meer op... tot er een volwassenen langs kwam en woest vroeg wat wij aan het uitvoeren waren...

Ik was er kapot van, huilen heb ik gedaan! Ik wou die pony geen kwaad doen!
Nu kan ik er om lachen, pony heeft er nix aan over gehouden... Maar wat was dat stom zeg!

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:29

Geen gekke dingen gedaan eigenlijk..
Niet meer dan langs het hek knuffelen met ze :P En natuurlijk aanbellen of je ze mag verzorgen :')

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:30

Ooooh ik herinner me d'r eentje. :D

Ik was pas nieuw op de manege en het was heet, dus de eigenaren van de eigen paarden stonden hun paarden te wassen.
Ik had de braafste pony van stal gevist en die lekker gewassen met hulp van een van de vrouwen die naast me stonden, totdat de eigenaar van de manege de pony nodig had.. :') :')
Snap tot op de dag van vandaag niet waarom die vrouw naast me niets gezegd had. Die heeft me gewoon geholpen.

Anoniem

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:33

Geweldig topic dit :))
Zelf heb ik zulke dingen niet gedaan, maar ik was dan ook al 11 toen ik begon met rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:34

ik zette op de manege geregeld mijn lespony (fjord) in de wei , maar ik deed voor de wei al het halster of hoofdstel af. ging altijd goed tot op een dag , dat beest op de weg liep haha. gelukkig stonden de slagbomen net verderop naar beneden en die mensen die stonden te wachten , konden me helpen de 4 pony's te vangen (4 want had de wei open laten staan :=)

maar ik voerde ook altijd pony's , kreeg ik een tik van stroomdraad deed ik het gewoon weer :+

verder was ik brave penny :) hooguit de kruiwagen met mest helemaal de strontbult ingemieterd , maar die was zo zwaar (tegenwoordig maakt het me niet eens meer uit)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:35

Even kijken....
2 vriendinnetjes (tegelijk ja...) op een verzorgpaard laten rijden. Vond de eigenaar niet leuk, ze had er liever geen anderen op. Was van m'n andere verzorknollen gewend dat dat soort dingen wel oké was, als ik er maar bijbleef. Had het achteraf beter kunnen vragen dus. :o
Het is overigens uitgekomen via bokt.

Maar dat is meteen het ergste denk ik.
Wel een hilarisch topic dit!!!

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:47

Oh wat een verhaal eline.. ik herken wel een soort gevoel wat je erbij hebt. Ik heb ook dingen gedaan waar ik me enorm voor schaam.

- Zat net op de middelbare school, vriendin en ik hadden een verzorgpaard en pony gevonden waar we samen heen mochten om te rijden. in de zomer stonden ze op een weiland die afgezet was met prikkeldraad. De ruin in zijn eentje, 2 merries ernaast en de pony stond heel ergens anders. ik, zo dom als ik toen was, ben er zonder cap opgestapt, ben rondjes gaan rijden in de wei en galoppeerde zelfs heen en weer! Met als gevolg; ruin wilde liever bij de merries staan en ging in een noodvaart terug naar het draad. Zou willen zeggen dat het zonder gevolgen was, was het niet. Paard liep niet ver, maar toch, het draad in. Ik in paniek, prikkels bleven voor een deel in zijn borst zitten. Hij trok zichzelf los, eigenaar gebeld, alles. Heb nooit meer zulke fratsen uitgehaald! Het gekke was nog dat we ook naar buiten mochten met het dier. Wat ik niet eens probeerde, uit angst dat hij helemaal terug zou galopperen over een stoepje langs het diepe water. Hij kon namelijk heel erg koppig zijn. Dan maar in de wei dacht ik.. dus niet.

- Een wat minder gek dingetje, liep als piepjong meisje mee met de spelletjes dag naast een pony. Beestje bleef maar bijten, durfde hem niet losjes beet te houden. Toen herinnerde ik me dat al die eigenaren op de manege altijd zo boos tegen hun eigenpaarden deden. Dus ik werd fel. Ik deed alsof ik de baas was. Kwam de eigenaresse van de manege de bak in; of ik minder lelijk tegen de pony wilde doen, de mensen in de kantine vonden het er onaardig uitzien. oeps..

kan er nog rood om worden, zo'n gup als ik was :')

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:49

verder ben ik trouwens altijd een pussy geweest, veelste braaf enzo :+ hoewel ik wel (als iedere penny) van bokkende, rennende duivels hield. maar in de omgang deed ik het liever volgens de boekjes. stel je voor, je krijgt op je kop :=

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:49

Ik meld me! :D
Mn stiefoma woonde eerst in een huisje (nu in aanleunwoning) en daarachter was een weiland met een kleine pony en een zwart paard.
Mijn zus en ik gingen dan altijd die pony's appels en wortels voeren (kregen we mee van oma) en de paarden aaien en als wij gingen rennen ging die zwarte erachteraan rennen en bokken <3 Hoe penny :')
We noemde hem natuurlijk Black Beauty O:)

hagelslag
Berichten: 9156
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:51

mja echt stoute pennydingen met paarden van iemand anders nee,

hebben eigenlijk altijd eigen paarden gehad.

wel heb ik samen met mijn oudere zus vroeger onze "grote" bonny beleerd.
nl in de winter gingen we samen grote bonny hooi voeren, het hooi zo neer leggen dat ze met der rug naast een stekpaal stond en dan er maar opklimmen. de andere liep met het hooi door het gehele weiland heen en dan als we terug waren omwisselen en weer een rondje maken.
het paard was toen al richting de 4 jaar. en werd pas in de lente echt beleerd. maar toch.

"kleine" bonny hebben we vroeger vaak gemarteld met de schaar. soms zag ze er niet uit. niet het te kort knippen van manen en staart maar gewoon rasecht in lelijke coupes van hier tot aan tokio!.

en heel penny en stout. op je pony door het bos heencrossen en dan de boswachters tegen komen en dan zeggen ja sorry mijn pony vloog op hol maar ik ga snel terug naar het ruiterpad hoor! (pony was echt braaf en rustig maar was wel een beetje nat van t zweet).

hmm en verder.... hebben we alleen last gehad van pennymeisjes die op onze pony's gingen zitten die aan het tuur(of spit of pen in de grond) stonden, of ze heel leuk los maakten....(pony's stonden in de zomer aan t spit anders waren ze nog erger tonnetje rond.)
ook hebben er ooit duitsers van een groep op onze paarden pijlen zetten en ze hebben heel leuk op onze 2.5 jarige groninger gezeten. omdat het "mishandeling" was hebben de duitse begeleiders een boete gekregen en werkstraf bij een manege in duitsland van 100 uur en wij 2 zakken biks voor de paarden.

oh en vorige jaar nog, onze paarden waren zo zielig vondt een buurtmeisje dus had mijn paard tot haar paard beoordeeld. ik vond mijn paard al een beetje vreemd doen(mjaa okee ze is vreemd;)) maar omdat mijn oma heerlijk tegenover dat weiland woonde vroeg ik haar of ze het wat in de gaten wou houden, en ja hoor ineens 3 meiden bij mijn paard in de weide met emmers en zelf gemaakte papjes want ze was zo dun.
ik kwam toen eerst bij het weiland aan en vroeg wat ze aan het doen waren. zegt het ene meisje mijn paard voeren. dus ik vraag hoe heet ze dan( naam vergeten helaas wat ze zei..) en hoe oud is ze etc etc.
en toen zei ik heel mooi nee zo heet ze niet en het is nl mijn paard. ik zou het fijn vinden als jullie gewoon weg zouden willen gaan.
ze zijn daarna nog een paar keer geweest(hard leers) en heb ze gewoon elke keer weer vriendelijk verzocht om zowieso uti het weiland te blijven maar ze mochten mn paard wel af en toe een beetje gras geven dat net buiten het hek stond...

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:59

Ik heb wel eens mijn verzorg-pony heel flink geslagen
omdat ie niet wilde lopen langs de weg. Beestje moest eigenlijk plassen en
ik maar tikken :o Ik wist echt niet dat ie moest plassen en ik werd
echt kwaad omdat ie geen pas wilde zetten.
Stopte ook nog een auto en die mevrouw zei dat ik
m'n pony niet zo moest mishandelen. :(:)

_taane_

Berichten: 214
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:02

Je ik heb ook wel eens wat doms gedaan

Ik was 11 en myn new forest 3
Ik viel er elk weekend vanaf
In de poetsplaats had ik hem vast gezet en er kwam een meisje van 4 binnen en vroeg of ze erop mocht.
Maar natuurlijk waarom niet.
Zo gezegd zo gedaan en gelukkig was hy op dat moment braaf!

Nu denk ik bij mezelf ' er had zoooooveel mis kunnen gaan.
Dom dom dom

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:07

Ik heb altijd mijn eigen pony's gehad dus ik hoefde niet te doen alsof. Ben nooit vreemde weilanden ingestapt.

Ik heb mijn pony's wel vaak een boblijntje gegeven (de voorpluk recht afgeknipt) en heel vaak in de duinen gegaloppeerd. Gezwommen in het park. Spelletjes zonder zadel en dat soort dingen. Eigenlijk alleen maar leuke, ik was niet zo'n, sorry dat ik het zeg, dom kind.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:10

Ben ik een ex penny en pony misdadiger als ik dacht dat ik deze wilde merrie kon temmen?

Afbeelding

Waarna ik binnen 5 seconde na deze foto op de grond lag :')

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:11

MarcoBorsato schreef:
Ik heb altijd mijn eigen pony's gehad dus ik hoefde niet te doen alsof. Ben nooit vreemde weilanden ingestapt.

Ik heb mijn pony's wel vaak een boblijntje gegeven (de voorpluk recht afgeknipt) en heel vaak in de duinen gegaloppeerd. Gezwommen in het park. Spelletjes zonder zadel en dat soort dingen. Eigenlijk alleen maar leuke, ik was niet zo'n, sorry dat ik het zeg, dom kind.


Je weet niet wat je gemist hebt... Dus misschien toch een beetje dom? :+ ;)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:15

Hmm ik was ook best een 'brave' penny denk ik! :)

Wel reden we vroeger in de gang van de manegepony's (die was afgezonderd van het manegegebeuren zelf zegmaar) op de pony's met enkel een halstertje. En in een loods stonden er allemaal balen stro opeengestapeld, en daar mochten we ABSOLUUT niet op. Maargoed omgekeerde psychologie dus wij allemaal op die strobalen klauteren tot helemaal bovenaan. Is ooit eens een meisje tussen twee stapels gevallen maargoed..

Ohja en ik reed m'n vroegere leasepony met martingaal, elastiek, sporen en zweepje en ik sloeg hem heel hard als hij even tegenwerkte. Maar dat was een beetje tegen mijn wil & dat moest gewoon van m'n instructeur (tevens ook de eigenaar van de pony) en als ik m'n sporen uittrok werd hij steeds heel boos op me. Als kleine weet je natuurlijk niet beter en ouders waren ook complete leken op dat vlak..

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:20

zelf iets gedaan :')
vast wel.
maar kan het me zo niet heugen.
had wel een verzorgpaarje toen ik jong was. maar mocht er alleen heen als de eigenaar zelf er ook bij was.
en verder hadden we niet veel paarden in de buurt.

maar toen ik ouder was en me ouders een boederijtje hadden en we zelf 3 paarden hadden (toen 2 friezen en 1 schetlander)
ook veel penny's over de vloer gehad.
achja we lieten ze altijd poetsen onder toezicht, en soms een rondje op een van de friezen (die helemaal gek is van kinderen)
niks ergs dus,

maar top punt was toch wel
dat er 2 meiden kwammen om te vragen of ze hun pony bij ons mochten stallen.
helaas hadden we geen stal meer over en de wei was niet groot genoeg om daar nog een pony bij te doen.
ja maar het iss maar een een schetlander.
maar nee bleef nee.
dachten we zelf.
volgenden dag komen ze aan wandelen met een kanon van een haflinger in de hand.
wij gezegt dat het toch echt niet kon en dat we graag de ouders wouden spreken.
komt er een boer met zijn auto aan rijden helemaal boos want zijn haflinger stond bij ons.
meiden lieten de pony los en rende hard weg.
bleek hadden ze het dier gewoon uit een andere wei gehaald.
nou dat wat toch echt het top punt van penny gedrag in mij ogen

Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:20

Haha, jaja.. we zijn allemaal pennys geweest, de ene wat extremer dan de andere :+
Ik heb nooit echt iets gemeens met een paard gedaan.
Ik wel mijn pony toen hij 1 was al gelongeert en laten springen :Y) Kwam er een vrouw die zei dat dat niet
goed was, ik helemaal boos dat dat niet waar was (ja niet tegen haar natuurlijk, dat durfte ik niet :o ).
Pony heeft er niets aan overgehouden gelukkig ;) Ik mocht op de manege altijd in het weekend een shetje rijden,
die ging in de les altijd liggen, maar in zijn eentje in de bak was hij heel lief :D Ging ik ook springen zonder zal en achterste voren draven enzo :Y) maar nooit staarten eraf genipt ofzo :P