Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meganyr

Berichten: 983
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Huizen

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:55

Oh jeetje wat een bekentenissen hier!

Ik was vroeger heel braaf, ik heb nooit echt 'criminele' akties uitgehaald.

Wel heb ik het één en ander meegemaakt met Penny's die mijn 'liefuh Fjordjuh' wel even zouden temmen.
Zo was er een tijd dat ik haar in het land vond met zadel- en hoofdstel plekken terwijl ik zelf toch écht niet gereden had. Toen dat aan bleef houden heb ik zelfs een paar keer de wacht gehouden bij het weiland om iemand te snappen maar ik heb ze nooit gezien.

Toen is er maar een slot op het hek gekomen.

Het is ook wel eens fout gegaan, mijn lieve brave verzorgstertje die alleen mocht poetsen en wandelen ging eens om met een iets minder lief meisje. Toen ik op een dag naar stal reed zag ik eerst twee ambulances en een politiewagen met zwaailichten aan. Toen ik beter keek zag ik ook iemand staan met mijn paard en daarnaast mijn verzorgstertje en haar ouders!

Het verhaal was dat ze waren gaan wandelen en mijn paard 'inééns' trapte naar ze (raak). Daarna rukte ze zich los en is ze weggerend. Mijn paard de weg op, iemand heeft blijkbaar 112 gebeld. De moeder van mijn verzorgster was woedend en boos op mij dat ik zo'n gevaarlijk paard durfde toe te vertrouwen aan haar dochter. Ik ontkende uiteraard dat mijn paard NOOIT trapt (doet ze ook niet) en ik vermoedde dat er wat anders was gebeurd dan het vertelde verhaal. Ze bleken dus ook te zijn opgestapt (met z'n tweeen) en met alleen het halster door het bos zijn gaan rijden. Tja, dat ging dus niet goed. Ze zijn er keihard vanaf gevallen (verklaart de 'rake trap').
Gelukkig had mijn paard niks maar ze heeft een flink stuk over een aardig drukke weg gegaloppeerd.

Maar ook oudere verzorgsters kunnen zich aardig Penny gedragen, ik heb my share wel gehad in de afgelopen jaren!

Anoniem

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:25

@hierboven
Heftig!

xMalouu
Berichten: 197
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:39

Ik denk bij penny eigenlijk altijd aan meisjes die helemaal gek van paarden zijn en die beesten dan alleen maar willen knuffelen enz.
Niet van die streken uithalen? Wij hadden een vakantie huisje in Ermelo daar tegen over stond een paard in de wei en ik ging altijd gras plukken voor hem enz. Ik heb wel samen met een ander meisje in Frankrijk, we hielpen daar en dat meisje is de kleindochter van de eigenaar, shetjes gepakt en met halster+touw zijn we toen gaan hobbelen in het bosje dat er tegenover lag. Maar dat was niet langer dan 5min. Dat is eigenlijk mijn 'ergste' daad. (hoewel dat nog meevalt met wat ik hier allemaal lees >;) )

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:44

ik ben altijd heel braaf gebleven als penny
maar dat komt denk ik omdat ik altijd eigen paarden had
het enigste wat ik ooit heb gedaan is de manen wat knippen van het trekpaard van mijn vader
en de manen gekortwiekt van mijn draver (dat vond vadertje lief niet zo cool) foto's in mijn pf

@meganyr dat is toch ook erg hopelijk heeft ze er iets van geleerd

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:51

Fred_Kroket schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik heb altijd mijn eigen pony's gehad dus ik hoefde niet te doen alsof. Ben nooit vreemde weilanden ingestapt.

Ik heb mijn pony's wel vaak een boblijntje gegeven (de voorpluk recht afgeknipt) en heel vaak in de duinen gegaloppeerd. Gezwommen in het park. Spelletjes zonder zadel en dat soort dingen. Eigenlijk alleen maar leuke, ik was niet zo'n, sorry dat ik het zeg, dom kind.


Je weet niet wat je gemist hebt... Dus misschien toch een beetje dom? :+ ;)


Gemist heb? In het land aan de paarden van anderen zitten? Mwoah :')

LiekessJarig
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:01

Ik (en mijn vriendinnetjes van de manege) waren ook verschrikkelijk penny's, en soms denk ik ook wel eens terug van oh die arme pony's.. Ze de hele tijd opjagen in het weiland omdat we het leuk vonden als ze gingen rennen, hoefvet in de manen smeren omdat ze dan mooi gingen glimmen, stiekem in de stal zonder tuig erop springen (hoe dat elke keer goed ging? :? ), bokje springen via de kont van de pony.. En dat is maar een heel klein beetje van wat wij allemaal uitgevreten hebben.

Edit: Ik vergeet nog iets wat wel echt mis is gegaan, dat was op een ponykamp en iedereen had een pony toegewezen. Ik en een vriendinnetje hadden beide een moeilijk geval en we wilden die van elkaar wel eens proberen, terwijl de leiding duidelijk gezegd had dat we niet mochten ruilen. Toen hebben we achterop het terrein gewisseld, en gelijk maar een galopje geprobeerd om te laten zien hoe stoer we waren :roll:
Ging helemaal mis, we belandden beide op de grond en de pony's galoppeerden als gekken terug naar stal natuurlijk. We hebben tegen de leiding een heel verhaal opgehangen over dat we afstapten om onze beugels goed te doen en dat ze toen schrokken en naar stal renden, en gelukkig voor ons geloofden ze dat. Misschien wel beter dat ons dat gebeurd is, aangezien wij er nogal goed in waren te denken dat we onschendbaar waren haha.. Echte penny's dus.
Laatst bijgewerkt door Liekess op 26-10-11 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mitchall

Berichten: 2741
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:09

Jeetje, wat was ìk braaf! :oo
Het ergste wat ik ooit heb gedaan is via het weiland van mijn buurmeisje naar Mitch (wie toen nog
niet mijn verzorg/eigen pony was) zitten kijken. Ik heb 1keer een appeltje gegooid, daarna ben
ik naar de eigenaresse gegaan om te vragen of ik Mitch mocht verzorgen. Ik was 10.
Ik had zijn manen ook geknipt, maar dit vond de eigenaar geen probleem, helaas zag het er écht niet uit..
Op eigen risico: http://94.100.114.121/482850001-4829000 ... _AYXo.jpeg

edit; ik heb ooit op een manege een pony hooi gegeven, ik was 6(?).. Er stond nergens een waarschuwing oid,
dus gaf ik het beestje een handje hooi. Maar deze bleek er dus allergisch voor te zijn, hij was 2 dagen ziek..
Pff, nooit verteld dat ik het was :o

Kitten84

Berichten: 860
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:10

Mijn zus en ik waren ook zwaar penny. Nu is zij geboren in het zadel, maar we gingen altijd heel laat 's avonds rijden op de paarden waar zij overdag op reed.

En we hebben ook een keer een Welsh en Shet 'gered'. Hebben we verstopt bij de stal waar mijn zus reed en daar werden ze snel gevonden. Bleek dat ze al gestolen waren(niet door ons) en door heel Nederland hadden gereisd.

En er is ook iets gebeurt waar we zo van geschrokken zijn(ik vooral), maar dat vertel ik liever niet. Straks zitten er bokkers hier die me herkennen :o . Kun je nagaan hoe ik me schaamde voor wat we toen gedaan hebben.

Had van het weekend zelf last van penny's. Ik liep met mijn entershet omdat we koliek vermoedden en er waren 3 meisjes op stal. Ze bleven maar om me heen hangen en vragen of hij gepoetst moest worden. 1 ging helemaal aan mijn shet zijn nek hangen, terwijl ik zei dat hij ziek was :( . Ik ergerde me dood. Gelukkig gingen ze zelf weg toen ik hun vragen negeerde en mijn shet aanspoorde dat hij moest lopen.

Ik ben blij dat ze niet onze merrie met überschattig veulen hebben gezien anders bleven ze hangen. Ik zou er zelf niet blij mee zijn als als er penny's/jonge meisjes zomaar aan mijn paarden zou zitten. Het blijven dieren en die zijn onvoorspelbaar.

marjolein_el

Berichten: 4356
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Bergen Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:14

MarcoBorsato schreef:
Ik heb altijd mijn eigen pony's gehad dus ik hoefde niet te doen alsof. Ben nooit vreemde weilanden ingestapt.

Ik heb mijn pony's wel vaak een boblijntje gegeven (de voorpluk recht afgeknipt) en heel vaak in de duinen gegaloppeerd. Gezwommen in het park. Spelletjes zonder zadel en dat soort dingen. Eigenlijk alleen maar leuke, ik was niet zo'n, sorry dat ik het zeg, dom kind.


Hee bedankt hè? :')

Muronia

Berichten: 19674
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:23

haha leuk topic! Ik ben ook schuldig! Vroeger de opdracht gekregen om mn verzorg-shet zn manen een stukje korter te maken.. en ja, dat waren ze ook echt toen ik klaar was. Véél te kort natuurlijk, ze stonden recht op en de voorpluk ook keurig kaarsrecht afgeknipt. Arm dier!!

Daarnaast 'mishandelde ik de bewuste shet ook door met een zelfgemaakt zadel (men neme een vuilniszak als zadel, een stuk touw als singel en nog 2 strotouwen als beugelriemen) te gaan proberen om er op te rijden. Ik was toen nog niet te groot trouwens hoor, dat gelukkig dan weer niet. Maar goed, poown was natuurlijk nooit bereden en met een dergelijk zadel tja.... dus na een metertje of 5 lag ik met mn zadel en al op de grond.

uiteraard had ik niet 1 verzorgpony maar een stuk of 4, dus die hadden het ook maar zwaar met mij in mn penny-tijd. De ene was een welsh-c pony, die gewoon op een stuk land liep. Die was wel bereden geweest, dus daar klom ik dan maar gewoon op zonder hoofdstel of zadel of wat dan ook. zo sprongen we ook best vaak. Vraag me vaak af hoe het al die tijd goed heeft kunnen gaan!

Ook bij mn opa en oma had ik een verzorgpaard, dat was een echte reus van rond de 1.80. Paard stond bekend als levensgevaarlijk, daarom gebeurde er ook niks mee, maar ik kon er letterlijk alles mee. Als hij in de winter naar zijn stal moest, dan kon zn baas hem niet te pakken krijgen en moest ik mee, omdat hij meteen bij me kwam. Ik was letterlijk de enige die zijn voeten op kon tillen en als ik met hem bezig ging slingerde ik gewoon een touw om zn nek (hij had nooit een halster om) en hij sjokte met me mee. Zo ook een keer, dat ik bij hem was, stiekum alleen. Normaal gesproken ging mijn oma altijd met me mee, omdat hij toch wel heel groot was en niet zo;n beste reputatie had. Maar die ene keer was ik dus alleen en ik dacht, ik ga een stukje met hem wandelen.. dus, touw om de nek, hek open en lopen maar. Zo over de weg door het dorp naar het huis van mn oma, tot ik bij hun op de oprit stond met dat grote paard. Ik heb mijn oma nog nooit zo'n gezicht zien trekken toen ze uit haar stoel omhoog schoot hahaha!! Ze wist niet hoe snel ze me weer terug naar de wei moest sturen. En ik was me van geen kwaad bewust!

Zo dat waren wel ff genoeg penny verhalen toch? Ben ik geslaagd voor de penny test?

LiekessJarig
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:24

Haha dat verhaal van Kitten84 over die 'geredde' pony's, vroeger hoopte ik altijd dat zoiets mij zou overkomen, dat ik een stal met gestolen pony's zou vinden ofzo die ik kon redden :') Omdat dat ook altijd in de penny strips voorkwam :D

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:25

Ik denk dat iedereen wel zoiets heeft gedaan eigenlijk.

Zelf heb ik ook een keer als penny meisje een deken op een manegepony gegooid en er in de stal op gaan zitten (braafste pony van de manege hoor, hij deed niets, maar o wat voelde ik me stoer!)

En als ik naar mijn oom en tante ging, liep ik altijd naar het weitje erlangs en daar stonden shetjes. Ik durfde niet in de wei te komen maar voerde ze gras en brood en ik had 1 lieveling: snoetje :') Nouja, een zelfbedachte naam he.

kan zo gauw niets meer bedenken. :P

marissa119
Berichten: 382
Geregistreerd: 26-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:28

vroeger met een vriendin over de stenen galoperen met een shetlander veel spijt van want toen wist ik nog niet dat het zo slecht was voor de pezen :n
maar voor de rest durfde ik nooit een weitje in maar wel gewoon aan het hek staan en aaien.

mijn verzorg shetjes staan ook in een weitje en heb ik een keer daar een paar meisjes gezien die daar niet verzorgde dus ik naar ze toe gelopen boos geworden en gezegt dat je van andermans pony's af moet blijven zonder toestemming hun zeggen ze zien er zo slecht uit( ze hadden een wintervacht :Y)) stonden ze met een touw aan hun nek vast en werden ze met vreemde borstels gepoetst. ik liep de wei in lag er een zweep ik nog bozer geworden hebben jullie er op gereden hun nee ja ja maak dat de kat maar wijs ik hun wegestuurd volgens mij zijn ze nooit meer terug gekomen ~~}> tegen de eigenaar gezegd en die let er nu ook meer op.

just_kiki

Berichten: 6817
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:35

Ik ben stiekem( toen ik zes was) bij paarden in onze buurt over het hek geklommen met een vriendin... die wist dat ze niet van mij waren.. ze vroeg" mag dit" en ik : Ja tuurlijk :') . Ik heb de paarden flink opgejaagt met een zweep := arme peerden := maar de buren hadden het gezien := en zodoende kwam de eigenaar voor de deur.. me ouders boos' of ik dit gedaan had' glashard nee geliegt :+ maar stiekem moest ik huilen in me kamer :') voel me er nog schuldig over _O-

marissa119
Berichten: 382
Geregistreerd: 26-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:44

Mitchall schreef:
Jeetje, wat was ìk braaf! :oo
Het ergste wat ik ooit heb gedaan is via het weiland van mijn buurmeisje naar Mitch (wie toen nog
niet mijn verzorg/eigen pony was) zitten kijken. Ik heb 1keer een appeltje gegooid, daarna ben
ik naar de eigenaresse gegaan om te vragen of ik Mitch mocht verzorgen. Ik was 10.
Ik had zijn manen ook geknipt, maar dit vond de eigenaar geen probleem, helaas zag het er écht niet uit..
Op eigen risico: http://94.100.114.121/482850001-4829000 ... _AYXo.jpeg

edit; ik heb ooit op een manege een pony hooi gegeven, ik was 6(?).. Er stond nergens een waarschuwing oid,
dus gaf ik het beestje een handje hooi. Maar deze bleek er dus allergisch voor te zijn, hij was 2 dagen ziek..
Pff, nooit verteld dat ik het was :o





Hahaha ik vindt het wel leuk zitten _O-

s1993

Berichten: 2130
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:48

Dat jullie dat allemaal durfden zeg!
Ik durfde niks toen ik jong was, een paard over een hek gras voeren was ik al bang dat de eigenaar daar boos om zou worden...
Daarnaast zou ik het al helemaal niet durven om zo ergens op te gaan zitten, vond de meeste pony's van de manege al eng!

marjolein_el

Berichten: 4356
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Bergen Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:50

s1993 schreef:
Dat jullie dat allemaal durfden zeg!
Ik durfde niks toen ik jong was, een paard over een hek gras voeren was ik al bang dat de eigenaar daar boos om zou worden...
Daarnaast zou ik het al helemaal niet durven om zo ergens op te gaan zitten, vond de meeste pony's van de manege al eng!



Het was bij mij ook met enige aansporing van vriendinnetjes hoor. :+ Erop zitten heb ik nooit gedaan, dat ging me dan weer te ver.

Lieszje
Berichten: 7187
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:09

Haha wat een verhalen :')
Ik was vroeger een brave penny als ik hier alles lees :+

Ik speelde alleen altijd paardje (op de manege, op school en thuis)..
Ging wel langs huizen of ik paarden mocht verzorgen, soms met succes :P
Het ergste wat ik denk heb gedaan is zelf beschermers enz. gemaakt van wc rollen voor mijn verzorgshet :')
Gelukkig moest hij er alleen mee wandelen, ik reed er zelf niet op :P

Adamootje

Berichten: 6215
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:28

s1993 schreef:
Dat jullie dat allemaal durfden zeg!
Ik durfde niks toen ik jong was, een paard over een hek gras voeren was ik al bang dat de eigenaar daar boos om zou worden...
Daarnaast zou ik het al helemaal niet durven om zo ergens op te gaan zitten, vond de meeste pony's van de manege al eng!


Wij dachten natuurlijk al die paarden wel aan te kunnen! Wij waren immers allemaal op die leeftijd paardenfluisteraars en paardentemmers! ~~}>

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:44

marissa119 schreef:
Mitchall schreef:
Jeetje, wat was ìk braaf! :oo
Het ergste wat ik ooit heb gedaan is via het weiland van mijn buurmeisje naar Mitch (wie toen nog
niet mijn verzorg/eigen pony was) zitten kijken. Ik heb 1keer een appeltje gegooid, daarna ben
ik naar de eigenaresse gegaan om te vragen of ik Mitch mocht verzorgen. Ik was 10.
Ik had zijn manen ook geknipt, maar dit vond de eigenaar geen probleem, helaas zag het er écht niet uit..
Op eigen risico: http://94.100.114.121/482850001-4829000 ... _AYXo.jpeg

edit; ik heb ooit op een manege een pony hooi gegeven, ik was 6(?).. Er stond nergens een waarschuwing oid,
dus gaf ik het beestje een handje hooi. Maar deze bleek er dus allergisch voor te zijn, hij was 2 dagen ziek..
Pff, nooit verteld dat ik het was :o





Hahaha ik vindt het wel leuk zitten _O-



Ik vind het em eerlijk gezegd ook wel leuk staan... :+

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:49

wat was ik dan een schijtebak.

durfde maar net andermans paardjes te aaien en gras voor ze te plukken. Vaak was ik al bang dat ze boos zouden worden omdat ik bij het weiland (dus nog achter het hekje 2 meter van het fietspad) stond

marjolein_el

Berichten: 4356
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Bergen Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:51

KirstenVosje schreef:
Mitchall schreef:
Jeetje, wat was ìk braaf! :oo
Het ergste wat ik ooit heb gedaan is via het weiland van mijn buurmeisje naar Mitch (wie toen nog
niet mijn verzorg/eigen pony was) zitten kijken. Ik heb 1keer een appeltje gegooid, daarna ben
ik naar de eigenaresse gegaan om te vragen of ik Mitch mocht verzorgen. Ik was 10.
Ik had zijn manen ook geknipt, maar dit vond de eigenaar geen probleem, helaas zag het er écht niet uit..
Op eigen risico: http://94.100.114.121/482850001-4829000 ... _AYXo.jpeg

edit; ik heb ooit op een manege een pony hooi gegeven, ik was 6(?).. Er stond nergens een waarschuwing oid,
dus gaf ik het beestje een handje hooi. Maar deze bleek er dus allergisch voor te zijn, hij was 2 dagen ziek..
Pff, nooit verteld dat ik het was :o



Ik vind het em eerlijk gezegd ook wel leuk staan... :+


Haha arm paard :(:)

Kiichi

Berichten: 1027
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:57

Haha, geweldig. Misschien moeten we maar herinneren dat er nog hoop is voor de penny-misdadigers en dat ze het niet slecht bedoelen :)

Ik heb eens op een hete zomerdag de manen van mijn verzorgshet bijgeknipt, kaarsrecht, heel lelijk (nog wel lang hoor) en paarden gepoetst of op paarden gezeten in het weiland enzo... De eigenaren van die paarden wisten dat we daar rondliepen en we hielpen ook met poetsen enzo als ze er waren, maar toen ze ons op hun paarden in de wei zagen zitten, waren ze niet blij :P We werden boos aangekeken en we hebben het nooit meer gedaan :P Waren btw erg leuke paarden

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:00

Jeetje wat een verhalen! :=
Zelf heb ik ook nooit gekke dingen met pony's gedaan o.i.d.
Heb nu zelf een ponyclub en daar gebeuren wel regelmatig dingen die ik liever niet zie gebeuren..
Inderdaad vreemde kinderen die op je pony's rijden die dan ook nog eens veel te groot en te zwaar zijn..
Kleine kids die even met onze hengsten over het dorp gaan lopen! Kids die onze pony's met lange lijnen
laten springen.. En zo kan ik nog wel even door gaan..

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:04

Oeh, hier nog een braverik :))

Ik had met een vriendinnetje (geloof dat we een jaar of 14 waren) ooit eens twee 'verzorgpony's'. Netjes gevraagd, ze waren van een hotel of zo die er buitenritten mee hadden gedaan voor gasten. Maar dat deden ze niet meer, de pony's waren ook al aardig op leeftijd, allemaal over de 20 (IJslanders). Van verzorgen was geen sprake, maar we mochten er 2 uitzoeken en daar af en toe een bosritje mee maken. Op zich heel erg bijzonder :)
Mijn vriendinnetje moest altijd de grootste, de stoerste en de wildste pony op de manege hebben en ze koos nu in de wei direct voor het IJsje dat er het stoerst (en ook het best :D) uitzag. Prima :j Ik keek eens rond en koos ook vrij snel, voor een exemplaar met een zachte en vriendelijke uitstraling. Ook prima, gelijk op de eerste rit bleek dat we beiden prima bij onze pony's pasten. Vriendinnetje moest altijd voorop, haar pony bleek hetzelfde karakter te hebben. Elles hobbelde liever ergens achteraan en ponylief.... ook +:)+
Tot ze op een dag het onzalige idee kreeg om een keer te ruilen. Had er weinig zin in, maar ze drong aan en dus hebben we geruild. Foute boel :') Ik zat ineens op een racepony die koste wat het kost voorop wilde, met mijn vriendinnetje in mijn nek die mijn pony zo opjoeg dat ze zelf weer voorop reed. Maar die had geen zin natuurlijk en die van haar (met mij op z'n rug) ging steeds harder rennen. Aan het eind van het pad gingen we altijd linksaf, maar we gingen zo achterlijk hard, dat ik dat geen goed plan vond, een hoek van 90 graden met die snelheid. Ik zag mezelf er al in de bocht af vliegen. Dus ik beloot rechtdoor te rijden, een weiland in. Mja..... had alleen niet met de ideeen van de pony gerekend.... die sloeg dus in volle vaart gewoon linksaf en ik vloog volgens mijn eigen planning rechtdoor, zo de modder in :D

Aan het hele ponyfeest kwam een einde toen ik een keer alleen was gegaan en de pony (wintervacht en niet eens hard gereden) naar mijn idee te nat was om zo weer in de wei te zetten. Ze hadden wel boxen en ik vond ook een deken. Pony deken op gedaan en in een box gezet. Helaas vond de pony dat geen strak plan en die begon te gillen en de stal af te breken. Toen heb ik hem met al mijn goeie bedoelingen met die deken op op de wei gezet, waar hij meteen rustig werd. Helaas was de deken hem 7 maten te groot. Die vonden ze de volgende dag dus ergens in de wei en toen mochten we niet meer komen.... -O-