Ex-Penny Misdadigers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 10:51

Ik ben soms wel eens nieuwsgierig naar hoeveel mensen hier op Bokt onverantwoordelijke en/of misdadige dingen hebben gedaan met pony's/paarden toen ze kind waren en hoe ze er nu tegenaan kijken.

Ik las bijvoorbeeld net een topic, waarin twee kids de manen en staart van drie paarden hadden afgeknipt.. Daar stond ook een bericht bij dat iemand eens kinderen in haar weiland had gehad die geprobeerd hadden om de paarden te 'temmen' en ze helemaal bang aan het maken waren. Zo lees ik wel vaker van dat soort ongein van kinderen. Ik kan er zo woest om worden, soms. Ik zou ze het liefst allemaal een schop onder hun hol willen geven. Wat denken ze wel niet? Waar zijn de ouders? Hoe durven ze? Wat voor slechte opvoeding moeten ze wel niet hebben gehad? Die komen nooit goed terecht..

Maar dan... Ik was precies zo (en ik ben uiteindelijk goed terecht gekomen, al zeg ik het zelf). Ik was het vervelende verschrikkelijke penny kind dat weilanden in wandelde, manen knipte en zo op vreemde paarden ging zitten. De dingen die ik vroeger heb gedaan.. Het gruwelt me soms. Ik snap nog steeds niet waar ik ooit het lef vandaan haalde om zulke dingen te doen. Waar was mijn verstand?

Ik herinner me nog heel goed dat ik samen met mijn zus altijd naar twee paarden gingen die in een weiland dicht bij ons huis stonden. Een zwart en een bruin paard. We stonden vaak voor het hek, ze te voeren. Ze hadden een weide en daarin stonden twee stallen. We noemden de zwarte Lin, dat was onze hengst en de ander was Linda, de merrie. Tegen onze vriendinnen zeiden we dat het onze paarden waren en als we dan heen gingen, dan konden we natuurlijk niet voor het draad blijven staan, want het waren immers onze paarden. Al snel gingen we het weiland in. We namen borstels mee en halstertouwen. Zetten ze op stal en gingen ze samen met onze vriendinnen borstelen. Na een paar dagen zaten we al lekker bovenop ze en draafden we door het weiland heen. Dit hebben we wekenlang gedaan. Tot toen we er eens opzaten, de eigenaren net aan kwamen. Twee meiden, van toen in de 20. Wat waren die kwaad. Die renden keihard op ons af en we schoten er als gekken vandoor. We hadden twee vriendinnen mee, die begrepen het niet waarom we moesten rennen, de paarden waren toch van ons? Later die dag stonden de eigenaren voor onze deur, maar mijn moeder was net zoals alle vervelende moeders van nu. "Dat doen mijn kinderen niet. Je hebt de verkeerde." Maar we deden het wel. Daarna zijn we nog eens weer naar de paarden geweest, maar stonden we bij het lijntje, te bang om het weiland weer in te gaan. De eigenaren zagen ons al snel weer (want ze hielden het terrein nu goed in de gaten) en al snel stonden ze weer bij mijn ouders voor de deur. Om er vanaf te zijn, zouden we straf krijgen, zei mijn moeder. Hebben we nooit gekregen. We zijn daarna niet meer bij de paarden geweest, bang voor de eigenaren.

Maar pfft, als ik eraan terugdenk, wat voel ik me er nog altijd naar over. Als eigenaar moet dit toch één van je nachtmerries zijn. Een paar van die kleine rot kinderen die zomaar bovenop je paard gaan zitten in het weiland.. Brr.. En dan ouders die er niets aan doen en er eigenlijk niet op reageren, daar irriteer ik me mateloos aan.. Alleen was mijn moeder niet echt anders.

En dit waren niet de enige paarden waar we gewoon het weiland in wandelden, dat deden we bij een weiland met shets (onze shetlanders, zeiden we tegen weer een paar andere vriendinnen), een weiland met een tweejarige, daar hebben we echt twee jaar gezeten en toen ze drie werd zijn we er gewoon bovenop gaan zitten 0_0. Het is echt een waar wonder dat er nooit ongelukken zijn gebeurd.

Mijn zus heeft eens de manen van een paar pony's er helemaal afgeknipt.. Voor de lol. Niemand heeft ooit geweten dat zij het heeft gedaan, behalve ik. De eigenaren waren hartstikke kwaad en verdrietig.. En daar stonden we, met onze uitgestreken gezichten glashard te liegen.

Toen we verzorgpony's kregen, galoppeerden we van heuvels af, sprongen over sloten en hadden we constant penny ruzies met de andere verzorgsters. Wat een drama zeg. Altijd ruzie. Die deed dit met de pony en dat mocht niet, die deed dat. De eigenaar was een boer, die boeide het niet wat we deden. Die arme peerden hebben heel wat te dulden gehad. Uit woede heb ik weleens de beugels met een slot vast gemaakt, zodat een vriendin niet kon rijden. Ja, zonder beugels, maar dat deed ze niet. Als wraak heeft zij ze eraf gehaald en in het kanaal gemieterd. Het waren niet onze eigendommen... En och, dat is maar een kleine greep uit de vele dingen die ik heb gedaan. Naast deze verzorgpony's hebben we nog tientallen andere verzorgpony's gehad, in twee steden (ouders waren gescheiden). En pfft, het ergste wat we ooit hebben gedaan... Dat durf ik hier eigenlijk niet eens neer te zetten :') .

Ik voel me soms nog wel eens schuldig, maar aan de andere kant, het verleden is het verleden en ik kan er helaas niet veel meer aan veranderen, helaas. Maar goed, in het verleden gebeurde dit dus ook gewoon, deze Penny daden, zoals manen knippen etc. Die Penny's zijn ondertussen net zoals ik allemaal opgegroeid en hopelijk verstandiger geworden en goed terecht gekomen. Ik open dit topic dus om te kijken of er meer mensen zijn die hele vervelende dingen hebben gedaan met paarden en pony's, maar eigenlijk ook om het na al die tijd toch eens van me af te kunnen schrijven, want het zit me soms toch nog wel eens dwars.

Dus, welke Ex-Penny Misdadigers durven er voor uit te komen?

Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:55

Oooooh ElineS :oo

Dat zijn wel flink foute dingen die jullie hebben gedaan :=

Ik geloof dat ik wel een vriendelijk lief Pennymeisje was... Misschien heb ik het verdrongen?

Vanntje

Berichten: 1327
Geregistreerd: 09-12-08
Woonplaats: Lelystad

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:03

1 dingetje heb ik ook een keer in een topic gezet! :o
op het moment niet beseffen dat het hartstikke gevaarlijk was, wat een reactie kreeg ik over me heen!
Ik mocht de oude verzorgpony van me moeder wel eens rijden.
Dus ik er heen met een vriendin hadden we maar eens een wandeling door het bos gemaakt!
Super leuk was het echt waar! we kwam terug en ik vroeg aan me vriendin, zijn alle hekjes dicht?
zegt ze; ja.
Nou goed dan ik paard zijn halster afgedaan, zie ik een hekje recht tegen over me open staan... tja weg fjord.
Zo over de camping, en dat kreng kreeg je nog niet eens gemakkelijk te pakken ook! owh wat heb ik me rot geschaamd en ik heb er echt heel lang mee gezeten, ook omdat heel bokt over me heen kwam... :o zo daar schrik je van als goed bedoelend penny-meisje!
Maar als ik dat van ElineS lees O:) dan voel ik me stukken beter hahaha! ;)

FBN
Berichten: 1962
Geregistreerd: 29-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:09


Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:10

Ik ben nu 14, en toen ik 8 was, was ik een lieve Penny, toch wel.
Er is een stoeterij bij mij in de buurt, en toen ging ik daar met een vriendin aanbellen(eerst langs het gesloten hek :')) of we de paarden mochten verzorgen, nee dus :')

Op de kinderboederij gingen we dan de pony's poetsen, en oo wat waren ze sielugh! Ze werden niet vaak gepoetst en ze stonden altijd buiten :(:)

Op mijn elfde ben ik daar gaan helpen, op dezelfde kinderboerderij, daar help ik nu nog. En wat heb ik veel van die paardjes geleerd!

adaya_

Berichten: 1092
Geregistreerd: 29-01-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:10

nouja volgens mij ben ik die tijd net voorbij.. ik heb wel eens op shets gereden die bij mij in de buurt stonden en ze vastgeknoopt om te poetsen enz... maar verder niet echt..

Vickz

Berichten: 1614
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:13

Haha die verhalen komen me bekend voor, alleen ging ik niet zo ver als jij, ik was denk ik ook een stuk braver :P
Ik ging ook in weilanden onbekende paarden poetsen, maar ik heb nooit het lef gehad om erop te gaan rijden. Manen knippen heb ik ook wel eens gedaan. Maar dan eerder van een pony van een vriendin, met haar toestemming dan.
Enja pennyruzies op de manege, hheeeel erg bekend ;)

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 11:14


DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:19

Haha wat ene leuk topic, heb heel wat dingen gedaan die ik nu echt niet meer zou doen :+

Toen ik een jaar of 11 a 12 was, ben ik eens gaan rijden op een 2,5 jarige pony die nog niks kende, had het zadel opgeknoopt en ben met mijn zusje langs de weg geweest! (+ halster en geen cap).

En ik fungeerde als hindernis (ging liggen op de grond) en mijn zusje sprong er altijd overheen, gelukkig nooit wat gebeurd, hahaha :')

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:22

ElineS was jij zo erg :o HAHA moet ik wel een beetje om lachen. Biuj meneuse deed je de manen altijd zo voorzichtig, bijna bang om ze te verknippen :P

Zulke streken heb ik nooit gehad. Wel altijd langs het hek geknuffeld met paarden en ook wel eens aangebeld of ik ze mocht verzorgen. Maar geen gekke dingen

Janine1990

Berichten: 43843
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:26

Eén dingetje... Verder was ik vreselijk braaf...
Ik was met een vriendinnetje bij de pony's. We mochten daar gewoon komen, geen probleem.
We gingen een pony toiletteren (gelukkig een oude pony), en mijn vriendinnetje kreeg het niet voor elkaar om recht te knippen. Ofwel, parallel aan de kam.
Ik wist wel hoe ik recht moest knippen. Dus ik knipte een horizonnetje in de manen. Op de top waren de manen 10 cm, en op de schoft 1...

Ach, we waren 9 ofzo...

Ann_moi

Berichten: 3856
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:29

Ik heb vroegah eigenlijk nooit gekke dingen gedaan. Kreeg op mn 8ste een keer per week rijles bij mn oom thuis waar er altijd begeleiding bij was. En vanaf mn 9e een verzorgpony onder begeleiding van de eigenaren waar ik alles mee mocht, dus eigenlijk hoefde ik niet echt gekke dingen te doen om te kunnen rijden, vlechten knippen enz. Op de ponyclub kregen we toiletteercursus en leerden we de boel netjes bijwerken, en aangezien lange manen veel mooier waren durfde ik de schaar er niet in te zetten. Dus eigenlijk was ik heel braaf. :)

tinkervrouw
Berichten: 117
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:30

ik zie nu dat mijn twee meiden veel controle krijgen van mij ben er namelijk altijd bij als ze naar de pony gaan ..... dus die kunnen weinig uit halen .. en ze moeten lang in stappen .. komt die ;( wat hun moeder vroeger nooit deed ,,,, :oo ) ik scheurde zo het bos in zonder zadel geen cap met een alster en twee touwtjes ... gelukkig weteen mijn kids dit niet maar ik heb nooit manen geknipt *D ....
Laatst bijgewerkt door tinkervrouw op 26-10-11 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 11:30

@DDW1190: Je hebt echt geluk gehad dan met die 2.5 jarige. Deed die dan helemaal niets?

@Norski: Hahaha, klopt, ik was zo erg... Maar dat heb ik op stal bij Klaas natuurlijk nooit verkondigd :P. Ik durf nu nog steeds niet aan Jos's manen te zitten, bang dat ik het verpest. Het liefst laat ik het iemand anders doen! De laatste keer dat ik het deed, was het te kort en was ze voor een paar weken punkie. Dat vond ik ook niets en dus ligt de schaar nog altijd veilig opgeborgen tot iemand anders het voor me wil doen.

Punz

Berichten: 8577
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:31

ElineS: Wát een dapperheid om dit hier neer te zetten.... Voor mij ben je de heldin van oktober!

Vanntje

Berichten: 1327
Geregistreerd: 09-12-08
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:33


amyz

Berichten: 6914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:34

Nohhhh ElineS nu ben ik wel nieuwsgierig naar het ergste wat je hebt gedaan dan :=

Ik geloof dat ik een brave Penny was... Ik had dan ook een hele collectie met speelgoedpaardjes die ik naar hartelust kon bijknippen, typpex-en (witte voetjes, blesje, bont, you name it) of bewerken met een permanent marker (zwarte hoefjes, zwartbont). Neuhh ik gedroeg me wel, al zit ik heel hard te denken of ik niet stiekem iets verdrongen heb :')

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:36

Ja... misdadiger meldt zich... We noemden ze Marius en Melchior en we gingen in de grote pauze naar ze toe fietsen, waren daardoor altijd te laat voor de les en gingen dan ook rijden en ik had een zakmes en dan gingen we de hoeven een beetje bijwerken omdat er allemaal stukjes uit misten... En ik nam elke keer een strotouwtje mee van thuis (kun je nagaan... ik had een eigen pony en dan nog de behoefte om me met alle paardenbeesten te bemoeien die ik tegenkwam) en langzamerhand vlochten we daar teugels van...

Te erg gewoon!!!

Vanntje

Berichten: 1327
Geregistreerd: 09-12-08
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:36

riagr schreef:
ElineS: Wát een dapperheid om dit hier neer te zetten.... Voor mij ben je de heldin van oktober!


helemaal mee eens!! :D

Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:41

Wat een verhalen hier!

Guilty!

Zomaar op een schimmel gaan zitten die in het weiland stond (gelukkig superbraaf beest) is toch wel het ergste wat ik heb geflikt. Verder heb ik alles verdrongen. 8-)

Heb als pennymeisje wel een mooie streek geleverd gekregen, geloof dat het pay back time was..
Was logeren bij een kennis, die op een boerderij paste op dat moment.
Daar stonden ook 2 Shetjes, moeder en zoon.
Moeder jaar of 8, zoon 2. Ik mocht de Shetlander rijden.
Niemand kwam op het idee om te checken of meneer de juiste Shetlander had gevangen en ze zetten mij op de pony, zonder zadel.
Je voelt hem al aankomen. Juist. Het was de 2-jarige zoon. :o Ik heb gevloooogen, maar ben blijven zitten. Vraag me niet hoe.

Altijd gedacht dat dit mijn straf was voor de pennymomenten die ik heb gehad vroeger. :')

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:45

Ik heb 1x mn borstels meegenomen om een pony in de wei te borstelen.
En dan niet in de wei gekomen, maar gewoon vanaf de weg een beetje over zn hals geveegd.
Toen liepen we verder naar een andere pony (die overigens niet geborsteld hoefde te worden) in een andere wei en toen kwam de eigenaresse eraan (en die zag dat we borstels achter op ons fietsje hadden) (ong 2 jaar ouder dan mij toen) en die heeft me nog jaren getreiterd en uitgescholden. Oeh, ik zou haar nu graag nog een keer tegenkomen. Trut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:48

Haha, ik moest erg lachen om de OP en om andere mensen. TS, je bent zeker dapper dat je het toegeeft!

Zelf was ik een mietje denk ik, ik ging alleen af en toe pony's aaien en een plukje gras geven. :')
Alleen mijn moeder was een terror-penny-moeder, die trok mij op een middag 2 weilanden in waar paarden stonden, dan zei ze 'ga maar poetsen, dan vraag ik in tussentijd even of je die mag verzorgen'. En daar stond ik dan, ging gauw buiten het hek van de wei staan als ze naar het huis toeliep :+ want 'dat mag niet'. Heb er dan ook geen verzorgpony aan overgehouden en ik geloof dat ik van pure stress daarna zo hard heb gehuild dat ze dat niet meer mocht doen, dat m'n moeder dat nooit meer geprobeerd heeft :') hahahahaha.

Ohja, ik ben 1x de wei van een pony in gelopen, omdat dat mijn lievelingspony van de manege was en die was verkocht... ik vond het zo erg en had in de omgeving waar ze stond al aan iedereen gevraagd of ik haar even mocht aaien om afscheid te nemen (was snel verkocht dus had geen tijd om dat op de manege te doen). Maar zij wisten niet van wie de pony was. Toen ben ik even naar haar toe gelopen en natuurlijk kwam op dat moment de eigenaar eraan, die mij -net als in het verhaal van Iris82- nog een hele tijd heeft staan uitschelden en pesten, want zij kwam daarna (serieus: speciaal om mij te pesten) langs op de manege. Pfft.

Zelf moet ik er niet aan denken dat mensen dit soort dingen gaan doen met mijn jaarling -die er al flink uitziet voor haar leeftijd. Zucht. Niet teveel aan denken...

Niwla

Berichten: 4117
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:48

Hahaha geweldig topic. Ik was altijd heel braaf. Meer dan een korstje brood meenemen voor de pony's drie straten verderop ben ik niet gekomen. :P

Ben wel heel benieuwd naar de ergste actie van de TS. O:) *Blijft topic volgen in de hoop dat ze het onthult

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:51

Ja, ik ben wel eens met een ander meisje een weiland ingesneakt om de pony's te poetsen en te rijden. Ohohoh wat hebben ik en dat meisje problemen gehad! Daarna nooit meer gedaan en ik heb er erg lang veel spijt van gehad.

kimberley82

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:53

Denk dat het 1 van de redenen is dat ik nu nog weleens soepeltjes reageer als je hier jonge meisjes tegen komt die niet al te slimme dingen doen :D
Heb geen manen geknipt, maar het bij vreemde paarden de wei in lopen klinkt bekend :o
Het liefst rond schemering zodat niemand je zag ook nog is.
Had als 12 jarige ook heel trots sporen gekocht, omdat ik die stoer vond staan 8-)
Maar daar werd ik snel vanaf geholpen.
Gelukkig in de loop van jaren wat wijzer geworden 8)7