Strenger zijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

soooophx

Strenger zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 14:12

Hallo, ik heb een verzorgpony maar ik durf niet goed streng te zijn tegen mijn pony ik durf het wel maar ik eb het gevoel dat ik soms veel te lief ben. Dan denkt dat paard natuurlijk hahahaha. Wie kan mij tips geven?

Nadia
Oppermuts

Re: Strenger zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:17

WWW --> YRT

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:18

Gewoon strenger doen?

boefliz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:25

Ja idd,
Je moet welgrenen kennen, ken je dat niet, gan ze ech met je rennen (heb ik ook gehad)
En als ze dat eenmaal door hebben krijg je ze niet meer te stoppen. En ook niet als ze met je aankletter zijn geweest en dan de grenzen kennen, dan doen ze het as nog wel!!

soooophx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 17:54

Okee bedankt voor deze info! Het is namelijk nog niet heeel lang mijn verzorgpony dus ik kan het zeker nog redden!

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:22

Hoe bedoel je: 'streng zijn'?
Noem eens een situatie, wanneer jij denkt dat je strenger moet zijn.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:01

Greek schreef:
Hoe bedoel je: 'streng zijn'?
Noem eens een situatie, wanneer jij denkt dat je strenger moet zijn.

Idd, een moment opname zou handig zijn om te kunnen beoordelen..

Wat "regeltjes" :
# Beloon je pony nooit met snoepgoed, dan gaat hij verwachten dat hij steeds wat krijgt. (ik weet dat andere mensen hier anders over denken maar als je geen schooiend paard wilt krijgen mag je alleen met snoep belonen in de stal dan gaan ze met het poetsen ook niet staan draaien, schrapen etc.)
# Geef nooit uit het niets iets lekkers uit de hand (tenzij je pony in de stal staat, anders zijn de gevolgen: Draaien, schrapen, happen.)
# Straf niet, beloon juist.. (om dit uit te leggen heb ik even wat moment opnames nodig hoor!)
Momentopname 1:
Jij staat rustig te poetsen begint je pony opeens tegen je poetskist aan te trappen/schrapen voor snoep (schooien daarom dus geen lekkers geven buiten stal) dan mag je best een tik met je vingers op zijn hals geven en streng roepen: "Hé!" of "Pas d'r op!"
In zo'n situatie mag je best straffen
Momentopname 2:
Je pony wil geen voet geven, blijf geduldig en proberen net zolang dat het lukt. Geef vooral je pony geen klap omdat deze niet optilt, dan kun je het helemaal schudden.
In zo'n situatie moet je belonen als je rustig alle voetjes hebt gedaan dit doe je door een klopje op de hals of liefkozend "Braaf" te zeggen GEEN SNOEP!

Hoop dat je het een beetje snapt ik ben slechte uitlegger, :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:03

Ik denk dat je gewoon duidelijk moet zijn naar je pony toe. Als hij iets niet mag dan mag het gewoon niet. Dat betekent niet dat je heel streng moet zijn maar wel consequent. En ook goed belonen als hij iets wel netjes doet.