FNRS Proeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

FNRS Proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:50

Misschien hoort dit niet hier, maar bij Manegepraat, wist het niet zeker

Hallo wedstrijdruiters!

Gisteren heb ik weer een proefje gereden, F9, ik was eerste met 237 punten (je krijgt een WP bij 210).
Ligt het aan mij of is dit een belachelijk hoog aantal? Zo netjes ging de proef naar mijn idee namelijk echt niet.
Word er bij jullie ook altijd zo "mild" gejureerd? Ik heb liever een hele strenge jury omdat je anders in sneltreinvaart door de proeven gaat...

Ook hoorde ik laatst dat je in de F proefjes op een gegeven moment een vliegende galopwissel moet kunnen, is dit niet wat hoog gegrepen voor manegeruiters? Ik dacht dat deze galopwissel pas voorkwam in het Z1....

Wat vinden jullie hiervan?

Martine

Re: FNRS Proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:54

Aangezien het over FNRS proeven gaat verplaats ik hem naar MA :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:01

Nette punten! Is inderdaad een hoge score.

Bij ons wordt over het algemeen niet snel 240 gegeven. Enkeling die het je geeft als je (citaat van jury) 'de sterren van de hemel rijdt' of gewoon een hele mooie combi bent. Ligt natuurlijk ook aan de jury. Het is natuurlijk wel jammer dat als je geen punten hebt gekregen waar je op verder kunt, dat is toch wel het doel waarmee je die proeven rijdt (temindste, bij mij wel). Daarom vind ik het ook vreselijk frustrerend als je je protocol terug krijgt waar alleen 'netjes' of 'volte niet rond' op staat. Daar kan je gewoon niks mee.
Maar sja, snel door de proeven heen, bij ons kan dat eigenlijk niet. Wij hebben de mogelijkheid om 3 á 4 keer per jaar zo'n proef te rijden (6 FNRS dagen, maar verdeeld in ma-di-wo lessen en do-vr-za lessen ivm teveel animo), waardoor je al snel boven je FNRS-niveau rijdt.

Van die vliegende galopwissel klopt niet. Dat zit niet in de F-proeven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 12:03

Ja bij ons is er bijna elke week een wedstrijd :P

Dan heb ik dat verkeerd begrepen, dacht dat dat er namelijk wel in zat :P

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:05

Nee, bij de F20 heb je wel linkergalop > paar passen draf > rechtergalop.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:08

Bij ons komt het ook niet veel voor dat er boven de 240 wordt gegeven, al heb ik nu al wel een stuk of 6x in 2 jaar tijd boven de 240/245 gehad.

Galopswissels komen niet voor, volgens bij bij de F20 wel linkergalop,drafpassen,rechtergalop.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:19

Hier niet, niemand. Alleen met pensionpaarden/pony's haalt er wel eens iemand ±232 punten, maar hoger dan dat ben ik hier nog niet tegengekomen.
Je kan je vraag ook hier stellen: [MA] Vraag het de FNRS jury....

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:18

wow wat een moi punten heb je gehaal
vet goed meid!!

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:43

Gister was op mijn manege ook een wedstrijd. Maar die jury rekende vanaf F3 heel streng, bijna niemand kwam boven de 215 uit, en bij de F1 en F2 had bijna iedereen oven de 225 punten. Vond ik een beetje raar.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:47

lovegeronimo schreef:
Gister was op mijn manege ook een wedstrijd. Maar die jury rekende vanaf F3 heel streng, bijna niemand kwam boven de 215 uit, en bij de F1 en F2 had bijna iedereen oven de 225 punten. Vond ik een beetje raar.

Dat zou best kunnen hoor :)
In F1/F2 wordt voor lichtrijden op het verkeerde been bijvoorbeeld geen punt afgetrokken en in de F3 wel. Dus als je dan op het verkeerde been lichtrijd krijg je bij elk onderdeel een punt minder.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:18

Bij ons komt het nog niet voor zo hoog, we doen er ook nog maar een halfjaar of iets langer aan;)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:57

Ik heb ooit 245 voor een F1 proef gehaald, heb de proef op film staan, nou geloof me, zo bijzonder is het niet. (':
Maar het verschil tussen knhs en fnrs is behoorlijk groot. F8 zou ongeveer gelijk moeten staan aan B, vroeger wel ten minste, maar als ik naar een categorie B kijk wordt daar toch een stuk strenger gejureerd dan een F8 proef.

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:14

Vaak wordt er wel hoog gegeven bij die proefjes. Heb er al veel over gehoord. Het is inderdaad een beetje vergelijkbaar met B, maar dan minder streng gejureerd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:19

Ik ben zelf FNRS jurylid en jureer bijna nooit zo hoog. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. ;)
Vind het idd jammer dat sommige juryleden er geen nuttig commentaar bij laten zetten waar de ruiter wat aan heeft.
Ik kan in 1 proef een 4 geven maar ook een 8. En daar staat allebei uitleg bij.

Persoonlijk geef ik ruitertjes in de F1 en F2 een 7 als ze op het goede been aandraven. Dan zet ik er achter dat ze op het goede been zitten en daarom dus die 7 krijgen. Draven ze op het verkeerde been aan dan gewoon een 6 met erachter 'verkeerde been'. Maar als een ruitertje dus alle keren op het juiste been aandraven kunnen ze idd behoorlijk wat pluspunten krijgen. Maar ik vind het dan ook knap als je al op het juiste been kan lichtrijden in de F1 en F2.

T_S_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:49

Het hoeft niet snel te gaan hoor want je mag tot 5 promotiepunten rijden per F categorie

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:16

En als je zelf vindt dat er te snel doorheen gaat, dan sla je gewoon een keer wedstrijd over?

Showem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:04

ik rij op de zelfde manege als ILoveNikitaa en indd bij ons is zo hoog nog niet voorgekomen