Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kan ik ze ook niet kwalijk nemen. De term 'inrijden' of 'groen' kennen ze niet eens.
sorry
is niet zo bedoeld angell81 schreef:Hier zo'n domme moeder die een "groene" pony voor haar "groene" dochter heeft gekocht. Kan je erbij
vertellen dat ik hem voor geen goud voor een ervaren pony inruil, zelfs niet als ze zouden bijbetalen.
Groen en groen is bont en blauw gaat hier dus niet op!!
Zie het probleem dan van dit topic ook niet. In het begin ging het niet goed. Nu hebben ze jouw zus om hulp gevraagd en gaat het rijden goed. Is toch leuk?? Vanaf hier kan het dus alleen maar beter gaan.
@zodiacje, wij zijn een jaar op zoek geweest naar een brave pony. Je wilt niet weten wat wij allemaal hebben gezien. Toen ik mijn dochter op hem zag had ik meteen zoiets van inpakken en wegwezen. Beetje gevoelskwestie.
en ja dat is zonde als het meisje er niet meer opdurft.
Momenteel is ze een eigenwijze puber. Natuurlijk heeft ze wel les
. Hij is zo lief, zit geen kwaad in. Oke met een ervaren pony zou mijn dochter nu misschien een nette B proef neer kunnen zetten en springlessen kunnen volgen maar dan duurt het maar langer, maakt ons niks uit
angell81 schreef:Hier zo'n domme moeder die een "groene" pony voor haar "groene" dochter heeft gekocht. Kan je erbij
vertellen dat ik hem voor geen goud voor een ervaren pony inruil, zelfs niet als ze zouden bijbetalen.
Groen en groen is bont en blauw gaat hier dus niet op!!
Yamcha schreef:Sommige mensen kopen een groene pony voor een groene ruiter, omdat er altijd verhalen zijn, waarbij het het wel goed ging. Daarbij wordt dan vergeten dat dat uitzonderingen zijn. Geen mens die toegeeft een ongelooflijk domme blunder uitgehaald te hebben, dus die verhalen lees je nooit.

shetjessweet schreef:Onwetendheid. Niemand heeft die ouders ooit verteld dat een jong paard alles nog moet leren en dat dat best moeilijk is en zelfs gevaarlijk kan zijn als het niet op de juiste manier gebeurt. Het lijkt immers zo simpel: zadel erop, kind erop en pony die loopt wel. Linker teugel = naar links, rechter teugel = naar rechts, twee teugels = ho, flink drijven = harder. Blijkt er toch wat meer bij te komen kijken. En inderdaad als het op de manege (waar er altijd een instructeur bijstaat en de pony ook door ervaren ruiters wordt gecorrigeerd) wel goed gaat weten ze niet dat een eigen pony toch heel wat anders is. Een pony is een pony toch? Ben ik even blij dat mijn ouders de shetlanders kochten die ik al een jaar verzorgde. (En dan nog heb ik m'n handen er vol aan gehad, terwijl er van rijden geen sprake was.)
@angell81: Goed opgeleid is voor beginners inderdaad niet altijd even praktisch. Althans niet als dat betekent dat de pony supergevoelig aan de hulpen is, terwijl de ruiter niet in staat is om gevoelig hulpen te geven. Helemaal niet als het kind heeft leren rijden op een manegepony die niet zo goed aan de hulpen stond en dus gewend is om erg duidelijke, wat grovere, hulpen te geven. Dan krijg je miscommunicaties. Met begeleiding zou het wel kunnen denk ik en leert het kind ook echt fijn rijden. Mits de pony vergevingsgezind is.
Deze heb ik trouwens een keer voorbij zien komen: 2 zusjes reden op een manege. Op een gegeven moment kregen ze een eigen pony. Wat doen ze? Ze stoppen met lessen. Want ze hebben nu toch een eigen pony? Ook niet zo verstandig...
.