Hallo ik wil en krijg misschien een eigen pony.
Maar mijn ouders hebben natuurlijk weer vragen en ik wil nu dus vragen of jullie bokkers het antwoord weten.
Vragen:
Hoe duur kost een paard met zadel dierenarts enz. Erbij?
Tussen E10 voor een shetlander en 15 miljoen voor een Totilas., ik zou zeggen ga gewoon eens op marktplaats kijken dan doe je indrukken op wat de prijzen ong zijn. Idem met DA kosten....deze kunnen zo uiteenlopen van 30 euro per jaar tot misschien wel 10.000 euroWaar kan ik mijn droompaard vinden en kopen en wat is het verstandigst( ze zeggen dat sommige handelaren allemaal fake dingen gebruiken)?
Marktplaats/Bokt/FokkersHoe vaak per week moet je er heen?
Als je denkt dat 2x genoeg is heb je het mis, paard heeft dagelijkse verzroging nodig ik zeg min 5x per week ervan uitgaande dat je vol pension staat en je paard zomer en winter buiten komt. Is ook afhankelijk op wat voor stal je paard staat.Wat voor paard/ pony is leuk lief kan je vertrouwen en kan een beetje springen?
Er zit geen etiket op een paard, elk paard is anders , heeft zijn eigen karaktertrekken.Hoe verdien je snel geld voor een eigen pony(mag geen bijbaantje)?
loterij winnen, als je niet mag werken houd het al snel opVerder vraag ik mij af hoe betrouwbaar bokt is, iedereen heeft zijn eigen mening en eigen ervaringen.
Beter is eens een paardenboek kopen, rassen beschrijvingen lezen, eens op een keuring ofzo gaan kijken en maak eens een praatje met de eigenaren. Verdiep je vooral in paarden en ga niet over 1 nacht ijs.Ik zelf kan best antwoorden op internet zoeken maar dit vind ik persoonlijk vertrouwder.
Want ik vind fokkers ook goed maar jullie hebben ervaring.
Nou hoop op veel antwoorden!
Doei!