Help: Halloween pony-party!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Help: Halloween pony-party!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:25

Hee Bokkers,

Volgende week donderdag heb ik voor mijn allerjongste lesklantjes een ponydag georganiseerd. Dat doen we 4x per jaar. Echter hebben mijn moeder en ik nu net besloten dat het ons leuk lijkt om de pony-dag in Halloween sferen te organiseren.

Er komen 8 kindjes sowieso, wellicht dat ik nog meer inschrijvingen ontvang. Het zijn meiden en jongens in de leeftijd van 6-10 jaar.

Maar jeetje, ik ken een hoop leuke spellen met pony's (aan de hand en/of onder het zadel) maar kan nu echt ff niks verzinnen in Halloween sferen.......... :7

Wel heb ik gevraagd of ze allemaal een beetje verkleed komen. Plan is om de pony's (4, evt. 5) dan ook te versieren.

Ik werk in 4 teams van 2 kids, zo heeft elk team een begeleider (mijn oudere lesklantjes komen helpen).
De begeleiders zouden dus ook iets kunnen doen.

Ik ga op "enge" muziek een "showtje" rijden met mijn eenhoorn-Fries en ik als heks ofzo.
Maar wat is nu enge muziek? :+

De oudere lesklantjes (de begeleiding) rijden 's avonds een viertal. Daar ook nog iets Halloween-achtigs mee doen?

Brand los met leuke ideëen of dingen die je al eens gedaan hebt en als leuk hebt ervaren.

Groetjes, Nikki

Chaos

Re: Help: Halloween pony-party!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 12:10

Zoekfunctie levert iig ook niks op!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:30

Hoi! Leuk zeg, zo'n dag :)

Ik heb wat dingen bedacht :+

Beginnen met een griezelverhaal:
Citaat:
De ruiter zonder hoofd
In het holst van de nacht als de schaduwen het donkerst zijn, de sterren schitteren en de wind de wolken in het gezicht van de maan blaast, rijdt de ruiter zonder hoofd over het Slaperige Slingerpad. Onzin! Ik hoor het je zeggen. Maar probeer eens in je eentje 's nachts over dat pad te rijden als het krassen van een kraai klinkt als de roep van een arme verdwaalde man. Als de glimwormen op knipperende ogen lijken en het ruisen van de takken klinkt als rammelende mensenbotten. Als je denkt het geluid van paardenhoeven te horen op het pad achter je.

Zo verging het Ichabod Crane die vroeger schoolmeester was in die streek. Een gestudeerd man, een verstandig man - behalve als hij toevallig 's nachts over het Slaperige Slingerpad reed. Dan zong hij altijd hard om zichzelf te bemoedigen. Hij had een mooie stem: er waren tijden dat de leden van het kerkkoor zondags in de kerk met open mond bleven zitten, terwijl ze hem in zijn eentje lieten doorzingen.

En dansen dat hij kon! Zodra hij op de dansvloer stapte dromden de bedienden samen voor de ramen en in deuropeningen, alleen maar om Ichabod Crane te zien springen en huppelen. Ichabod was niet van plan zijn hele leven schoolmeester te blijven. Hij had zijn zinnen gezet op Katerina van Tassel, de dochter van de rijkste boer uit de omgeving.

Katerina zei geen ja en geen nee. Maar ze glimlachte zo lief tegen Ichabod dat Brom Bones groen werd van jaloezie. Brom Bones had besloten dat Katerina het ideale meisje voor hem was op de dag dat hij haar zijn lievelingskikker voor haar verjaardag had gegeven en zij Brom in de paardentrog had gegooid omdat hij de kikker in haar jurk had gestopt. Tijdens het feest op Halloween in de schuur van Van Tassel danste Ichabod de sterren van de hemel. Met zijn liedjes wekte hij alle vogels die zaten te slapen op de dakspanten. En zodra bij het open haardvuur de spookverhalen aan bod kwamen had Ichabod er ook een paar te vertellen.

Toen stond Brom Bones op en vroeg: "Heb je ooit gehoord van de ruiter zonder hoofd op het Slaperige Slingerpad?" Ichabod knikte. "Heb je hem ooit gezien?" vroeg Brom Bones. "Ik wel, afgelopen herfst toen ik naar huis reed. Ik was helemaal niet bang! Ik deed een wedstrijd met hem, wie het hardst kon rijden, en ik heb het gewonnen ook. Maar toen we bij de brug over de rivier kwamen, zag ik opeens een grote vlam, waarin hij verdween."

"Echt waar?" vroeg Ichabod. "Ja!" riep Brom Bones. "Net zo waar als dat ik hier dit verhaal sta te vertellen!" "Wat een moed!" zuchtte Katerina, terwijl ze Brom met glanzende ogen aankeek. "Ha, ha!" zei Ichabod, die er geen woord van geloofde, tenminste niet tot hij zelf in zijn eentje langs het eenzame Slaperige Slingerpad naar huis reed.

De nacht leek donkerder dan anders. Hij hoorde de uil roepen en de krekels sjirpen. Hij probeerde een liedje te zingen om de moed erin te houden, maar zijn stem klonk zo beverig dat hij alleen maar nog banger werd. Het had een opluchting moeten zijn toen een andere ruiter naast hem kwam rijden, die dezelfde weg naar huis nam. Maar op de een of andere manier luchtte het hem niet op. Er was iets met die ruiter. "Goedenavond," zei Ichabod. Klonk zijn stem maar niet zo beverig. Geen antwoord.

"Bent u vanavond ook op het feest bij Van Tassel geweest?" Nog steeds geen antwoord. "Het is een mooie nacht. Heel zacht voor de tijd van het jaar!" Geen antwoord. Toen drukte Ichabod zijn hielen in de buik van zijn paard om het dier tot grotere snelheid aan te sporen. De andere ruiter bleef naast hem rijden. Ichabod hield in om de ander voorop te laten rijden. Maar dat deed de ander niet. Naast elkaar reden ze door zonder een woord te zeggen. Toen kwam de maan vanachter een wolk tevoorschijn en kon Ichabod zijn gezelschap duidelijker zien. Hij was een grote man met brede schouders.

Maar zonder hoofd! Ichabod schreeuwde, gaf zijn paard de sporen en ging er in galop vandoor. Maar de ander kwam met een woest "Jahoeoe!" achter hem aan. En daar galoppeerden ze over het Slaperige Slingerpad, Ichabod Crane gevolgd door de ruiter zonder hoofd, naar de oude brug. Wat had zijn rivaal Brom Bones ook weer verteld over de brug in die nacht dat hij de ruiter zonder hoofd had uitgedaagd voor een wedstrijd? Toen ze bij de brug kwamen was het spook in een grote vlam verdwenen!

Ichabod moest dus bij de brug zien te komen. Achter hem reed de ruiter in galop. Ichabod voelde diens adem in zijn nek en hoorde het gedreun van de spookhoeven in zijn oren. Toen hij bij de brug kwam durfde hij om te kijken en hij zag dat de ruiter zijn afgehouwen hoofd uit zijn mantel haalde en het door de lucht naar hem toe gooide!

De volgende dag werd Ichabods paard gevonden, terwijl het kalm stond te grazen bij de brug. En van Ichabod Crane was alleen maar zijn hoed over die vlakbij het paard in het gras lag. Ze vonden ook een Halloween-pompoen waarin ogen en mond uitgesneden waren. Maar wat die te maken had met de vreemde verdwijning van de schoolmeester heeft nooit iemand begrepen. Niet lang daarna trouwde Katerina met Brom Bones, zoals ze altijd van plan was geweest.

Sommige mensen zeggen dat Ichabod Crane die nacht de stad uitreed toen hij begreep dat Katerina hem niet wilde hebben, maar anderen weten wel beter. Zij zeggen dat de ruiter zonder hoofd hem te pakken kreeg. Ze zeggen dat als je in het donker, in het holst van de nacht, over het Slaperige Slingerpad durft te rijden en luistert naar het geluid van trappelende hoeven, je misschien ook de stem van Ichabod Crane hoort die een liedje zingt om de moed erin te houden.

Misschien kun je dit ook als een drama activiteit naspelen en filmen?

Je kunt ze ook een pas de deux laten rijden, op muziek die ze zelf uitkiezen.. Je hebt er 8, dus maak je twee tallen en haalt of maakt zo'n cd en dan een simpel proefje :)

Een pony versier wedstrijd.. Wie krijgt zijn/haar pony het engst versierd.

Ranja drinken uit een pompoen/kalabas :')

Een 'enge' taart laten maken voor de pony's.

Als lunch/eten groene pannenkoeken bakken (kleurstofje er doorheen)

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:36

Leuke ideeën hier boven! Misschien kun je een wedstrijdje doen dat ze op de pony een uitgesneden pompoen naar de overkant moeten brengen en dan wie het snelst is. Een soort van stoelendans dat het kind die het laats is steeds afvalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:38

Je kan natuurlijk (als jullie een ruiterpad in de buurt hebben), daar gaan wandelen,
geluiden opnemen en daarna iemand met een jas en een hoge kraag achter ze aan laten rennen?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:46

Voor enge muziek kan je de muziek van de efteling Villa Volta bijvoorbeeld gebruiken. verder misschien schminken, groene appels happen, pompoenen uithollen, pony verkleed wedstrijd en dan een proefje rijden?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:50

Misschien wel even goed om rekening mee te houden dat sommige kiddies van een jaar of 6 nog best wel bang kunnen worden van verhalen over afgehakte hoofden enzo. Wees daar wat voorzichtig mee, hou het een beetje luchtig.

Qua spelletjes, tja, wat had je in gedachten en kan je daar een halloween-draai aan geven. Bv. een bekertje vloeistof overbrengen, maar dan iets smerigs erin (en eventueel een drijvende oogbal ofzo). Iets met pompoenen in ieder geval. Overal (nep)snoep leggen en dan wie het zo snel mogelijk in zijn halloweentasje kan krijgen vanaf de pony. Parcoursje lopen met de pony door de spinnenwebben (met een dikke vette nepspin natuurlijk) en meer van dat soort enge dingen.

Oh en misschien kun je de kindjes vragen om verkleed te komen. Wel een rijbroek eronder natuurlijk ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 12:58

Ja, dat had ik dus ook. Ik heb al allemaal enge dingen bedacht voor de oudere meiden, gna-gna-gna, die gaan zich kapot schrikken. Maar dat kan ik met deze kindjes niet maken, hihi! Ze kunnen ook nog niet allemaal zelfstandig rijden, 6 is heel jong he!

Bedankt voor jullie meedenken!

Ik heb voor de lunch al leuke ideeen. Vraag me alleen nog af hoe ik simpele witte bolletjes spannend kan maken. :P

Ik ga appelhappen (stukken appel, een hele zal niet lukken denk ik. :D)/koekhappen vanaf mijn paard (arm paard, toekijken hoe er appeltjes boven der hoofd zweven. :') ). Maar kun je appels nog versieren ofzo??

Heb de kids idd gevraagd verkleed te komen! Ik denk dat ik ook gewoon schmink haal waar we wat mee kunnen klooien. :j Pony-versier wedstrijd heb ik al verzonnen. Maar wat is nou simpel halloween-achtig te maken om mee te versieren?

Ga zo met mijn mams de stad in voor nepspinnen en spinnewebben enzo!

Ik ga denk ik ook iets doen met die uitgesneden pompoen dat ze die moeten overbrengen van A naar B ofzo! :D

Leuke ideëen allemaal!

Ik heb idd 4 teams van 2 kids + 1 begeleider per team. Dus zit er nu aan te denken een parocurs uit te zetten, evt. 2 naast elkaar in binnenbak of op het erf, en dan per team parcours afleggen op/naast pony. :j

Uitwerktips ook heel erg welkom. Heb nu wel wat ideëen maar de uitwerking is er nog niet! :D
Laatst bijgewerkt door Chaos op 20-10-11 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 12:59

Groene ranja is ook ingeslagen. Tesamen met een grote kan waar de ranja uitgeschonken gaat worden. Heb een handschoen met water in de vriezer liggen als ijsblok voor in de ranja. Wellicht dat ik de handschoen vul met rode ranja ipv. water. Of zou dat geen effect geven??

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 12:59

Tammy_ schreef:
Voor enge muziek kan je de muziek van de efteling Villa Volta bijvoorbeeld gebruiken.

Ga gelijk even op youtube luisteren of het geschikt is! :D :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:01

Chaos schreef:
Ik heb voor de lunch al leuke ideeen. Vraag me alleen nog af hoe ik simpele witte bolletjes spannend kan maken. :P

kan je ze niet als pompoenen behandelen en al stukjes uitsnijden zodat het een gezichtje wordt? of met choco of gekleurd glazuur erop tekenen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 13:03

Oja weet iemand heel toevallig waar van die foam-stickers te koop zijn in halloween uitvoering?

Die blijven tenminste plakken op de pony's en het harnachement (half jaar geleden Pimp-je-Pony dag georganiseerd, restanten van de stickers zitten nog op alle peeskappen van mijn lespony's. :') ).
Laatst bijgewerkt door Chaos op 20-10-11 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 13:04

petitparis schreef:
Chaos schreef:

kan je ze niet als pompoenen behandelen en al stukjes uitsnijden zodat het een gezichtje wordt? of met choco of gekleurd glazuur erop tekenen?

Erop tekenen kan ik nog proberen idd! Uitsnijden niet, want ze willen allemaal hagelslag op brood meestal. :P

M_INEKE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:27

Lidl heeft halloween snoep, gebitjes e.d.
Xenos is ook helemaal in halloween sferen en volgens mij heeft de Action foam stickers, weet alleen niet of ze die ook in halloween uitvoering hebben.
geblinddoekt enge dingen voelen is ook heel griezelig.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 13:30

Xenos, Action, een of andere outlet met halloween stuff én de Liddl ga ik vandaag ff bezoeken dan! :)) Thanks!

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:34

Kijk op de site: http://www.halloweenkids.nl
Super leuke tips voor een halloween kids partij.

Een specifieke feestwinkel (waar je allerlei feest en verkleed kleding kunt kopen) verkopen nu vaak ook Halloween spullen. Vaak ontzettend leuke dingen voor zo'n feest!

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:42

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 22:18

Action zat er niet meer! :( Liddl geen tijd meer voor gehad maar heb bij de Xenos goed kunnen slagen! :D Dat executie verkoop ding met Halloween prullen voor weinig heb ik ook niet kunnen vinden, haha! Feestwinkel was errrrrrug duur, hihi.

Heb bij de Xenos gekocht:
- Zwarte spinnenrag.
- 2 Grote zwarte spinnen.
- 2 Zakjes kleine plastic spinnetjes, voor door de lunch enzo!
- Glow in the dark masker voor paps! :))
- 1x Witte spinnenrag met nepspinnen erin.
- 2 Zakken oogbal-snoepjes.
- 1 lampion.
- 1kg. knalgroene snoepveters. Heb nog dropsleutels nodig dan maak ik er spinnensnoepjes van!

Vond nog een boek bij mijn ouders over Halloweenfeestjes, beterr!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:05

SV -> PP

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:14

Oh, leuk! Ik had toen ik 8werd een halloween/griezelfeestje :)
* Als oogballen: litchi's gepeld en uigehold, daar hadden we dan donkere druiven ingedaan.
* Pizza hadden we met gesmolten kaas een spinnenweb erop gemaakt en toen met zwarte olijven de spin gemaakt.
En deze kost bijna geen moeite, maar was wel óh zo leuk:
* Zo'n plastic handschoen (http://www.perfektpak.nl/files/products ... N65235.jpg) gevuld met groene limonade.
Toen in de vriezer gelegd. Nadat dit is bevroren de hand er weer uithalen, het plastic er af halen, en daarna in de limonade.
Hopelijk heb je er wat aan!

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:18

Je zou kunnen kiezen voor mysterieuze muziek, zoals Clanned of Enya. Wat ook goed zou kunnen, is 12 'o clock van Vangalis. Die doet me altijd denken aan de muziek die ze vroeger in de Efteling draaiden bij het Spookslot. http://www.youtube.com/watch?v=rWlQP6n94Xs
Of Hedwig Theme van Harry Potter. http://www.youtube.com/watch?v=3YJtzb-CW2c&feature=fvst
Hoewel, allebei wel erg moeilijk om op te rijden.

Ideetjes voor spelletjes: bewerk gewone spelletjes te paard voor Halloween.
Maak bijvoorbeeld een hindernisbaan met slalom, en verkleed de pionnen als spookjes. Is niet zo moeilijk, leg er een bal op en doe er een wit laken omheen. Laat wel eerst de pony's eraan wennen, dat ze met die kinderen erop geen gekke dingen gaan doen!
Doe een halloween-etafette: zet voor 2 groepjes aan weerszijden van de bak pionnen neer, en zet in de achterste pion voor iedere deelnemer een stok. Maak daar, in plaats van een vlag, een spookje, een vleermuis, een spin of een heks aan vast. De kinderen moeten om de beurt zo'n stok ophalen en in de voorste pion zetten. Pas dan mag de volgende gaan rijden.

Dit soort spelletjes kan je natuurlijk ook zonder pony doen.