Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sas67 schreef:Hoewel ik zelf geen wedstrijden rijd behoort het wel tot de mogelijkheden, m'n quarter is er zeker geschikt voor. En ik realiseer me best dat het lastig is om een goede bijrijder te vinden, laat staan nog iemand die wil bijdragen in de kosten. Aan de andere kant, ik heb een super leuk paardje, en is er veel mogelijk.
Dus eerst even kijken wat een redelijke bijdrage is, en dan maar es een poging wagen om iemand te zoeken...
Denk dat 40/50 in de maand dan wel zo reel is. Maar denk dat ook is wat je zelf wil. 
MLoeser schreef:Ik zou zeggen: ze helft van de vaste kosten die jij eraan hebt. Ik vind 50 euro met de uit de pan reizende hooi- en strokosten wel erg bescheiden. Aan de andere kant vind ik het wel weer te veel om diegene naast 50% van de vaste lasten ook nog een bijdrage voor veterinaire kosten te vragen. Stel nu dat je hem nu bekapt en zij wil hem beslaan voor de wedstrijden, dan kun je IMO ook die kosten aan haar overlaten, aangezien ijzers voor jou niet nodig zijn. Uiteraard komen de kosten voor wedstrijden dan bij haar.
Het is wel moeilijk om een westernbijrijder te vinden ja, maar ze zijn er wel die western kennen, maar door omstandigheden hun paard niet meer kunnen aanhouden, zo een moet je vinden. En als je die dan vind, dan heeft diegene er echt wel wat voor over mag ik aannemen.

Sas67 schreef:Ivm tijd- en geldgebrek overweeg ik een ervaren bijrijder te zoeken voor m'n quarter tegen een (lease)vergoeding.De bijrijder kan hem dan 2 a 3 x per week rijden. Wat is een reeel bedrag om hiervoor te vragen? Wij beschikken alleen over een buitenbak (met verlichting) en er zijn goede uitrijmogelijkheden.
Hoeveel betalen jullie of vragen jullie voor je leasepaard, hoe vaak kan je dan rijden?
100 vraagt voor 2x per wk rijden ben je goedkoper dan een manege!