Quarter leasen: welk bedrag???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sas67

Quarter leasen: welk bedrag???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 14:55

Ivm tijd- en geldgebrek overweeg ik een ervaren bijrijder te zoeken voor m'n quarter tegen een (lease)vergoeding.De bijrijder kan hem dan 2 a 3 x per week rijden. Wat is een reeel bedrag om hiervoor te vragen? Wij beschikken alleen over een buitenbak (met verlichting) en er zijn goede uitrijmogelijkheden.
Hoeveel betalen jullie of vragen jullie voor je leasepaard, hoe vaak kan je dan rijden?
Laatst bijgewerkt door Sas67 op 12-10-11 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Re: Paard leasen: welk bedrag???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:57

50 euro in de maand lijkt me redelijk...
Ik weet niet hoeveel je zelf aan stalling betaald, maar dat kan je ook meewegen.

Ik betaal zelf niks... maar ik heb het getroffen :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:04

Tja, wat voor iemand wil je, dit topic: [WN-AM] Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar doet vermoeden dat het uberhaupt erg lastig om een (western) bijrijder te vinden, laat staan als je ook nog eisen hebt qua zelfredzaamheid en rijervaring. Ik gok dat als mensen er voor willen betalen deze ook wedstrijd gericht zullen willen trainen, zie je dat zitten?

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:10

Hoewel ik zelf geen wedstrijden rijd behoort het wel tot de mogelijkheden, m'n quarter is er zeker geschikt voor. En ik realiseer me best dat het lastig is om een goede bijrijder te vinden, laat staan nog iemand die wil bijdragen in de kosten. Aan de andere kant, ik heb een super leuk paardje, en is er veel mogelijk.
Dus eerst even kijken wat een redelijke bijdrage is, en dan maar es een poging wagen om iemand te zoeken...

Jacquelinee_

Re: Quarter leasen: welk bedrag???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:15

Ik betaal 50 euro in de maand voor mijn verzorgpaard. en daar kan ik op dit moment 6 dagen in de week heen, maar binnekomt gaan we kijken wat nu echt mijn vaste dagen worden, en dan worden het er ongeveer 4/5 dagen in de week, hoewel ik niet echt iedere keer ga omdat ik het niet red met mijn school. Maar ik heb afgesproken dat ik minimaal 2 dagen in de week ga, en dan mag ik zelf weten wat ik ga doen.
Dus ik denk 40/50 euro in de maand wel kan :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:18

Sas67 schreef:
Hoewel ik zelf geen wedstrijden rijd behoort het wel tot de mogelijkheden, m'n quarter is er zeker geschikt voor. En ik realiseer me best dat het lastig is om een goede bijrijder te vinden, laat staan nog iemand die wil bijdragen in de kosten. Aan de andere kant, ik heb een super leuk paardje, en is er veel mogelijk.
Dus eerst even kijken wat een redelijke bijdrage is, en dan maar es een poging wagen om iemand te zoeken...

Zoek je specifiek een ervaren westernruiter??
Denk dat, dat wel lastig word.... ik denk dat er wel genoeg "dressuur" ruiters zijn die het wel graag wil leren...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:50

TAO-->VP

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:27

Ik betaal niks. Rij 1x in de week op mijn bijrijdpaard. :) Denk dat 40/50 in de maand dan wel zo reel is. Maar denk dat ook is wat je zelf wil.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:20

Bij ons wordt geen bijdrage gevraagd en daarvoor heb je in principe je eigen paard. Ik zou ook zelf nooit snel betalen voor een verzorgpaard. Maar dit is een eindeloze discussie.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:25

Ik zou zeggen: ze helft van de vaste kosten die jij eraan hebt. Ik vind 50 euro met de uit de pan reizende hooi- en strokosten wel erg bescheiden. Aan de andere kant vind ik het wel weer te veel om diegene naast 50% van de vaste lasten ook nog een bijdrage voor veterinaire kosten te vragen. Stel nu dat je hem nu bekapt en zij wil hem beslaan voor de wedstrijden, dan kun je IMO ook die kosten aan haar overlaten, aangezien ijzers voor jou niet nodig zijn. Uiteraard komen de kosten voor wedstrijden dan bij haar.

Het is wel moeilijk om een westernbijrijder te vinden ja, maar ze zijn er wel die western kennen, maar door omstandigheden hun paard niet meer kunnen aanhouden, zo een moet je vinden. En als je die dan vind, dan heeft diegene er echt wel wat voor over mag ik aannemen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:53

Voor mijn bijrijdpaard waar ik nu nog op rijd (tot 1november) betaalde ik steeds 50 euro. Voor 3 keer in de week. Dat vond ik wel prima en het paard waar ik nu naar aan het kijken ben, hoef ik volgens mij niks voor te betalen. Naja we hebben het er nog niet overgehad in ieder geval.. en anders zou ik er weer 50 euro voor betalen. Het hangt ook voornamelijk af van hoe hoog de stallingskosten etc zijn..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:56

MLoeser schreef:
Ik zou zeggen: ze helft van de vaste kosten die jij eraan hebt. Ik vind 50 euro met de uit de pan reizende hooi- en strokosten wel erg bescheiden. Aan de andere kant vind ik het wel weer te veel om diegene naast 50% van de vaste lasten ook nog een bijdrage voor veterinaire kosten te vragen. Stel nu dat je hem nu bekapt en zij wil hem beslaan voor de wedstrijden, dan kun je IMO ook die kosten aan haar overlaten, aangezien ijzers voor jou niet nodig zijn. Uiteraard komen de kosten voor wedstrijden dan bij haar.

Het is wel moeilijk om een westernbijrijder te vinden ja, maar ze zijn er wel die western kennen, maar door omstandigheden hun paard niet meer kunnen aanhouden, zo een moet je vinden. En als je die dan vind, dan heeft diegene er echt wel wat voor over mag ik aannemen.

De helft van de vast kosten??...
Ik vind dat wel ver gaan moet ik zeggen... Als het dan voor de helft ook haar paard zou worden...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:57

Ik vind dat ook teveel maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Ik heb meerdere verzorgpony's gehad en maar voor 1 betaald. En ik ga er ook niet meer voor betalen. :n
Als ik wil lessen dan zijn de kosten uiteraard voor mij maar daar blijft het bij.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:34

Sas67 schreef:
Ivm tijd- en geldgebrek overweeg ik een ervaren bijrijder te zoeken voor m'n quarter tegen een (lease)vergoeding.De bijrijder kan hem dan 2 a 3 x per week rijden. Wat is een reeel bedrag om hiervoor te vragen? Wij beschikken alleen over een buitenbak (met verlichting) en er zijn goede uitrijmogelijkheden.
Hoeveel betalen jullie of vragen jullie voor je leasepaard, hoe vaak kan je dan rijden?

Lijkt me niet meer dan reeël om een vergoeding te vragen. :j
Kijk als een vriendin of een stalgenote je paard een x rijdt ander verhaal maar om
nou structureel iemand gratis mee te laten profiteren van jouw paard nee, dat vind ik niks. :Y)
Vind het ook echt heel normaal om een vergoeding daar voor te betalen. :j
Eigen paard en de spullen er om heen krijg je toch ook niet gratis van de ruitershop als je lief lacht. 8-)
Zo vanzelfsprekend is het allemaal niet dus als je :$ 100 vraagt voor 2x per wk rijden ben je goedkoper dan een manege!

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 21:23

Bedankt voor jullie reacties. Een bedrag van tussen de 50 en 100 euro lijkt redelijk...
En dan nog de vraag of ik iemand kan vinden. Inmiddels een oproep geplaatst, ben benieuwd naar de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:11

40 euro?

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:42

Ik betaal 80 euro per maand voor 2x in de week leasen, vind dit wel een mooi bedrag :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:41

Bij een leasepaard zou ik ervanuit gaan dat je de volledige verzorging hebt, dus 7 dagen in de week.
2/3 dagen in de week is in mijn ogen gewoon een verzorgpaard.
Voor mijn verzorgpaard betaal ik 15 euro in de maand, mag er alles mee. Kan zo vaak komen als ik wil, heb een geweldig paard onder m'n kont en een leuke eigenaresse. Denk dat ik niet meer zou willen betalen voor 2/3 dagen in de week dan 40 euro.. Maar goed, erg verschillend natuurlijk.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:20

Ik weet niet wat je zelf ongeveer kwijt bent. Je kan een bepaald bedrag afspreken van bijvoorbeeld 60,- per maand en daarnaast ook nog af en toe een extraatje voor het paard, iets lekkers, nieuw halstertje,dekje.
Ik weet niet of je alleen in het bezit bent van een westernzadel, maar misschien is gewoon recreatief aanbieden ook een optie? Dan kan je er wel bijzetten dat het western bereden worden en misschien dat mensen daar uiteindelijk ook geintresseerd in worden.

xSUPERMATiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:25

ik betaal 80 euro per maand ,
en ik rij alleen op zondag :+

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:04

MissAora schreef:
ik betaal 80 euro per maand ,
en ik rij alleen op zondag :+

Dat is niet erg slim dan lijkt me?