de dierenbescherming gebeld!
Okee, ik heb er een hekel aan als mensen gaan lopen zeuren over dat paarden slecht verzorgd worden, terwijl dat niet zo is, maar op de manege waar ik vandaag ben geweest was het toch wel erg ERG!
-De manegepaarden stonden in stands van nog geen meter breed.
-Ze waren allemaal niet dik, maar een stuk of 8 waren echt mager, waarvan er 4 ofzo echt vel over been, levende skeletten gewoon.
-De paarden waren vuil, en dan niet een beetje vuil, maar vuil waarvan je ziet dat het er echt al 3 maanden opzit.
-Alle paarden hadden wondjes, grote en kleinere, die er slecht verzorgd uitzagen.
-Er liepen er een paar kreupel, eentje had een spronggewricht ter grootte van een meloen. Toen ik vroeg wat ze daaraan zouden doen, zei de instructrice: "Ja, daar moeten we de dierenarts voor bellen, die zuigt dat wel leeg." SORRY??????

Sommige dieren hadden echt een blik in hun ogen van "Red me, of laat me in hemelsnaam snel doodgaan."
Ik vond het echt zoooo erg. Kreeg meteen zin om ze allemaal mee te nemen om ze eens lekker vet te mesten.

En 2 ponietjes in het bijzonder. Die beestjes waren zo mager dat je hun skelet gewoon echt kon zien, het leken wel van die beesten uit 3e wereldlanden. Ze hadden de vellen van wonden langs hun hoofd hangen. En ze stonden in stallen (piepkleine stallen) waar geen deur inzat! Ze zagen er ook uit alsof ze in geen eeuwigheid meer frisse lucht gehad hadden. Ze waren echt in die boxen gedumpt om dood te gaan ofzo, sjezus wat erg.

Dus toen ik thuiskwam bel ik de dierenbescherming, zijn ze gesloten! Sjongejonge, daar heb je wat aan zeg!

Ik heb dus op het antwoordapparaat ingesproken maar maandag bel ik weer. Dit is toch te gek voor woorden?

Ik ben echt zo pissig.

Heeft iemand nog een ander idee wat ik hieraan zou kunnen doen, naast de dierenbescherming waarschuwen?