een tijdje geleden kwam er een nieuw meisje met haar pony op stal. op het eerste gezicht een heel leuk meisje met een lieve pony, alleen heeeeeel eigenwijs

wat had ze nou gedaan? ze had de staleigenaar wijs gemaakt dat haar pony al was ingereden en 3 jaar oud was. hij was hartstikke verkeersmak <not> de waarheid: de pony is is 2jaar en 3 maanden, niet ingereden en een beetje verkeersmak.
waarom zegt ze dat nou??
geen idee..

en daar komt ook nog eens bij dat ze nu net 2 keer per week komt, ze mest niet uit en heeft daar ook geen zin in. als ze uitmest gooit ze een baal stro erin en dat moet die pony maar zelf uitlopen!

nou ja maakt ook niets uit allemaal, maar ik was dus gisteren macho aant opzadelen en juut was dario ook op aant zadelen zodat we samen konden rijden in de buitenbak.
(we hebben een kleine buitenbak en een van 20x40)
in de buitenbak waren al 2 mensen aant rijden dus besloten we om zolang in de kleine bak te rijden. komt ZIJ aan zegt ze:
ja ik ga rijden. ik zeg: ja waar? wij gaan in de kleine bak en de andere bak is bezet. zegt ze pissed off: ik ga wel naar buiten (een groen paard net een week of 3 ingereden

dus wij rijden..... op een gegeven moment zie ik haar op die pony in de bak voorbij vliegen (20x40 bak) aan de longe. dus ik zeg tegen juut> ik ga vragen of ze wil ruilen met ons (wij zijn tenslotte met z'n tweeen en de kleine bak is eigenlijk om te longeren)
ik naar haar toe met macho aan de hand. ik vraag: wil je misschien met ons ruilen want wij zijn met zijn 2en en die bak is veel te klein?

haar antwoord: NEE!

ik vet kwaad! loop een beetje vloekend weg maar niets speciaals of a-sociaals. haalt zij de staleigenaar erbij! zegt ze dat ik haar uitschold en dat zij er eerder was!

wat kan ik nou het beste doen om haar eens de feiten onder de neus te drukken en haar duidelijk te maken dat ze evenveel rechten heeft als de rest van de stallers??

HELLUP