Normaal ga ik eerst me wat opfrissen en dan konijn eten geven, nu opeens ging ik eerst naar konijn, lag het beestje dood

Verstond er niets van, gisteren nog springlevend, nog lekker in mn vinger aan het bijten..
Dan kom ik thuis van school, ligt mn kat (ze is al een tijdje ziek) heel raar in de badkamer op de mat, daar is ze nog nooit binnen geweest, heel raar.. We moesten terug gaan op controle (waren 2 weken geleden ook al geweest) en nu was het echt extreem mis aan het gaan. Wij dus naar de dierenarts.. Heel uitzonderlijk is hij 1 domme dag naar Engeland, samen met zijn vervanger.. Wij er 10 min wachten tot zijn asisente een dierenarts heeft gevonden die wel spreekuur heeft..
Goed we vertrekken naar die dierenarts.. Zegt hij natuurlijk de dingen die ik niet wil horen: ze is oud (19 jaar) haar hart dit en dat, ze kan niet eens meer rechtzitten.. En dan stond iedereen op mijn antwoord te wachten wat we zouden doen. Heb gekozen voor haar in te laten slapen, of ze nu volgende week sterft met veel pijn, of nu pijnloos..
Ik heb ze al mn hele leven en ik vond dat ik haar tenminste niet moest laten lijden.. Heb haar gezegd dat ze braaf moest zijn en haar nog een kus gegeven en dan ingestemd voor een spuitje. Ben er ook bijgebleven, mn vader kon het niet aanzien en is naar buiten gegaan.. Eerst de spuit voor te laten slapen (toen was ze al bijna dood, zo ziek was ze) en dan de spuit in haar hart.. Ze heeft de hele tijd geen knuf gegeven, je merkte het niet, en dan opeens stopte haar buik met op en neer te gaan.. En dan krijg je die vieze stuiptrekkingen.. afgerekent en haar nog eens gewreven en weggegaan.. De dierenarts houd haar en laat door een bedrijf haar ophalen, mocht ze wel begraven in onze tuin maar zou het niet aankunnen om er elke dag voorbij te moeten lopen en ze weten dat ze daar ligt..
Minoe
ik mis je en zal je nooit vergeten
je was mijn vriendin
je was mijn leven