Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Deauke_girl schreef:Ik vind dat heel oneerlijk waarom moeten wij de baas spelen over een dier dat eigenlijk niet van ons is,.
Wij mensen nemen een dier zijn vrijheid af en spelen daar ook nog een de baas over.
Terwijl wij mensen veel later op de wereld kwamen dan dieren.
En wij mens zijn de baas over de hele wereld kan het niet snappen
H_Nalanta schreef:Deauke_girl schreef:Ik vind dat heel oneerlijk waarom moeten wij de baas spelen over een dier dat eigenlijk niet van ons is,.
Wij mensen nemen een dier zijn vrijheid af en spelen daar ook nog een de baas over.
Terwijl wij mensen veel later op de wereld kwamen dan dieren.
En wij mens zijn de baas over de hele wereld kan het niet snappen
Waarom oneerlijk? Een paard in de kudde heeft toch ook een baas?
aerdenhout1 schreef:Mijn paarden zijn zeker NIET mijn beste vrienden! Dat zijn mijn honden en gelukkig enkele mensen om me heen.
Ik ben de baas over mijn paarden en die zien mij ook niet als een vriendin, maar meer als leider en diegeen die voor het eten zorgt.
Ik word af en toe bloedlink op mijn paarden en dan kunnen ze, mits terecht..ook een goed pak op hun donder krijgen!
Negatief gedrag negeer ik niet, ik als baas moet en zal respect krijgen van mijn paarden!Daar in tegen beloon ik uitbundig als ze wel braaf zijn!
Als het nodig is, krijgen ze een mep met een zweep en die is dan heel gericht! Dus echt om pijn te doen!
Ik gebruik sporen en af en toe word er op de paarden een zweep gebruikt!
Met longeren hebben de goed afgerichte paarden geen zweep nodig, dan is een stemhulp al voldoende, maar een onbeleerd paard, of een probleem paard, heeft wel een zweep nodig.
Al is het maar om ze te leren dat een zweep niet altijd straf is , maar een hulp middel voor bepaalde onderdelen bij het longeren.
Met andere woorden...Jij zou niet hier op stal gelukkig worden vrees ik!!
Deauke_girl schreef:Ja maar wij zijn geen paarden he!!
Wij neemde de vrijeheid van de dieren af om vervolgens nog de baas over te spelen
Om vervolgens of ze wat fout doen om niet luisteren te gaan lopen meppen met de zweep

aerdenhout1 schreef:Mijn paarden zijn zeker NIET mijn beste vrienden! Dat zijn mijn honden en gelukkig enkele mensen om me heen.
Ik ben de baas over mijn paarden en die zien mij ook niet als een vriendin, maar meer als leider en diegeen die voor het eten zorgt.
Ik word af en toe bloedlink op mijn paarden en dan kunnen ze, mits terecht..ook een goed pak op hun donder krijgen!
Negatief gedrag negeer ik niet, ik als baas moet en zal respect krijgen van mijn paarden!Daar in tegen beloon ik uitbundig als ze wel braaf zijn!
Als het nodig is, krijgen ze een mep met een zweep en die is dan heel gericht! Dus echt om pijn te doen!
Ik gebruik sporen en af en toe word er op de paarden een zweep gebruikt!
Met longeren hebben de goed afgerichte paarden geen zweep nodig, dan is een stemhulp al voldoende, maar een onbeleerd paard, of een probleem paard, heeft wel een zweep nodig.
Al is het maar om ze te leren dat een zweep niet altijd straf is , maar een hulp middel voor bepaalde onderdelen bij het longeren.
Met andere woorden...Jij zou niet hier op stal gelukkig worden vrees ik!!