De baas of ons beste vriend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deauke_girl

De baas of ons beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:15

Wat vinden jullie zijn wij de baas over ons paard
Of is ons paard onse beste vriend(din)
Ik vind zelf beste vriend(din)
Ik ben niet de baas over mijn paard.
Maar mijn paard ziet mij wel als leider en als haar beste vrienddin.
Ik word nooit boos op mijn paard
ik nergeer negatief gedrag en beloon het positieve.
Ik ben zwaar tegen straffen sporen zwepen
Behalven met longeren maar ik gebruik hem niet als straf maar zweep naar achter gbetekent door lopen zweep voor dat ze moet stoppen nooit zwaaien of slaan met de longeerzweep.

Apple

Re: De baas of ons beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:16

-> PP

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:20

Ik vind dat een heel mooi ideaalbeeld maar bij mij is de realiteit toch dat ik wel degelijk af en toen eens boos moet worden op mijn paard hoor, die wil namelijk nog wel eens vergeten dat ik zijn leider ben. En nee, dan mep ik hem niet de grond in, maar een corrigerende tik oid heeft ie dan wel te pakken. Het is toch 500 kg wat naast je loopt en ik heb dat liever niet bovenop me oid :Y)

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:21

Ik ben de baas over mijn beste vriendin....

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:23

Eens met Futurefox. Af en toe krijgt mijn beste vriendin wel eens op haar lazer van me ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:23

Ik ben de baas over mijn paard, en daardoor is hij een vriend.
edit: typgebrek.

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:25

Ik vind dat heel oneerlijk waarom moeten wij de baas spelen over een dier dat eigenlijk niet van ons is,.
Wij mensen nemen een dier zijn vrijheid af en spelen daar ook nog een de baas over.
Terwijl wij mensen veel later op de wereld kwamen dan dieren.
En wij mens zijn de baas over de hele wereld kan het niet snappen

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:25

In mijn ogen is het nodig om de baas over je paard te zijn om een goede vriendschap op te bouwen. Maar TS wat is in jouw ogen het verschil tussen de baas zijn over je paard en de leider? De leider van de kudde is toch de baas?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:26

Deauke_girl schreef:
Ik vind dat heel oneerlijk waarom moeten wij de baas spelen over een dier dat eigenlijk niet van ons is,.
Wij mensen nemen een dier zijn vrijheid af en spelen daar ook nog een de baas over.

Waarom oneerlijk? Een paard in de kudde heeft toch ook een baas?

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:27

Ik bedoel met leider dat hij mijn vertouwd en dan hij me ziet als zijn beste vriend.
Dat hij van mij overal op aan kan.
maar ik zal mijn paard niet straffen als hij iets fouts doet wat de meeste mensen wel doen.
En zeggen dit moet je doen en dat moet je doen maar nooit naar het paard zelf luisteren wat hij graag voor ons en zelf graag wil doen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:27

Ts, een stomme vraag misschien, maar ben je echt 22?

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:28

H_Nalanta schreef:
Deauke_girl schreef:

Waarom oneerlijk? Een paard in de kudde heeft toch ook een baas?

Ja maar wij zijn geen paarden he!!
Wij neemde de vrijeheid van de dieren af om vervolgens nog de baas over te spelen
Om vervolgens of ze wat fout doen om niet luisteren te gaan lopen meppen met de zweep

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:28

Mijn paarden zijn zeker NIET mijn beste vrienden! Dat zijn mijn honden en gelukkig enkele mensen om me heen.
Ik ben de baas over mijn paarden en die zien mij ook niet als een vriendin, maar meer als leider en diegeen die voor het eten zorgt.
Ik word af en toe bloedlink op mijn paarden en dan kunnen ze, mits terecht..ook een goed pak op hun donder krijgen!
Negatief gedrag negeer ik niet, ik als baas moet en zal respect krijgen van mijn paarden!Daar in tegen beloon ik uitbundig als ze wel braaf zijn!
Als het nodig is, krijgen ze een mep met een zweep en die is dan heel gericht! Dus echt om pijn te doen!
Ik gebruik sporen en af en toe word er op de paarden een zweep gebruikt!
Met longeren hebben de goed afgerichte paarden geen zweep nodig, dan is een stemhulp al voldoende, maar een onbeleerd paard, of een probleem paard, heeft wel een zweep nodig.
Al is het maar om ze te leren dat een zweep niet altijd straf is , maar een hulp middel voor bepaalde onderdelen bij het longeren.

Met andere woorden...Jij zou niet hier op stal gelukkig worden vrees ik!!

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:28

M3lisss schreef:
Ts, een stomme vraag misschien, maar ben je echt 22?

nee dat staat fout ik ben 20.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:29

Oeps...dubbelpost!

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:30

aerdenhout1 schreef:
Mijn paarden zijn zeker NIET mijn beste vrienden! Dat zijn mijn honden en gelukkig enkele mensen om me heen.
Ik ben de baas over mijn paarden en die zien mij ook niet als een vriendin, maar meer als leider en diegeen die voor het eten zorgt.
Ik word af en toe bloedlink op mijn paarden en dan kunnen ze, mits terecht..ook een goed pak op hun donder krijgen!
Negatief gedrag negeer ik niet, ik als baas moet en zal respect krijgen van mijn paarden!Daar in tegen beloon ik uitbundig als ze wel braaf zijn!
Als het nodig is, krijgen ze een mep met een zweep en die is dan heel gericht! Dus echt om pijn te doen!
Met longeren hebben de goed afgerichte paarden geen zweep nodig, dan is een stemhulp al voldoende, maar een onbeleerd paard, of een probleem paard, heeft wel een zweep nodig.
Al is het maar om ze te leren dat een zweep niet altijd straf is , maar een hulp middel voor bepaalde onderdelen bij het longeren.

Jij bent helemaal fout bezig
En ik ben heel gelukkig op mijn stal.
Ik zal jou even pijn doen als je wat fouts doet

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:30

Een paard is een kuddedier en zal altijd op zoek gaan naar een leider. Als jij een duidelijke leider bent (dat hoeft dus niet per definitie alleen door straffen, maar ook vooral door belonen) waarbij je helder de grenzen aangeeft en duidelijk bent dan zal een paard je ook als vriend gaan zien.
Jij bent immers dan vanzelf de leider waar op vertrouwd kan worden.

Als een paard iets fout doet omdat hij het niet begrijpt dan heeft straffen inderdaad niet zoveel zin.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:31

Dus als jouw paard tegen je opsteigert (dominant gedrag) dan draai je weg en negeert dat gedrag? Dan hoop ik voor je dat je nooit het verkeerde paard tegen komt :) Verder meng ik me hier maar niet in :+

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:31

Jij beschouwt je paard als je beste vriend, maar hoe weet je dat je eigen paard jou als beste vriendin beschouwt? Kun je in het hoofd van je paard kijken? :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:32

Deauke_girl schreef:
Ja maar wij zijn geen paarden he!!
Wij neemde de vrijeheid van de dieren af om vervolgens nog de baas over te spelen
Om vervolgens of ze wat fout doen om niet luisteren te gaan lopen meppen met de zweep

Dus? Een paard is een kuddedier en heeft een leider nodig. Die leider kan hij niet vinden in de kudde als wij met hem bezig zijn dus moeten wij de rol overnemen van kuddeleider. En dus de baas zijn. Als je dat niet doet en je hebt een beetje een slim paard loopt hij binnen de kortste keren over je heen en wordt het gevaarlijk.

Je kunt geen vrienden zijn met je paard als je de baas niet bent, om het simpele feit dat een paard duidelijkheid en structuur nodig heeft. Kun je dit niet bieden dan gaat je paard over je heen lopen en kun je dus geen vrienden met hem zijn.

En om nou te zeggen dat iedereen zijn paard slaat vind ik een beetje overdreven. Die van mij krijgt heus weleens een tik maar echt slaan.. :n
En paarden in een kudde corrigeren elkaar ook constant dus waarom zouden wij dat dan niet doen? ;)

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:33

Paarden ogen zeggen alles

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:34

Droom maar lekker verder meisje...... :z

BinkieDusty

aerdenhout1 schreef:

Amen _/-\o_

Captain

Deauke_girl schreef:
Paarden ogen zeggen alles

Volgens mij ben je geen 20. :=

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:35

Maar wij zijn geen paarden.
Ik heb heel veel paarden gehad ( verzorgt) en zins half jaar me eigen paard.
En altijd op een diervriendelijke manier zonder straf en slaan gedaan.
En mijn paarden deden alles voor me.
Rende naar me toe op het land
liepen los met me mee.
En deden nooit een stap fout.