deurne weer op TV

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:38

met aardig zijn bereik je nix Knipoog

mn eigen instructeur is tijdens het lesgeven ook niet aardig!das maar goed ook want anders zou ik lang niet zo goed mn best doen denk ik haha

ken ook mensen die het uur dat ze les hebben 45 min aan het kletsen zijn met hun instructeur, en maar 15 min echt fanatiek rijden, dat vind ik echt nix!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:41

Ik heb net gekeken en vond het wel grappig om te zien hoe het er daar aan toe gaat. Die instructeur schreeuwde wel erg, daar heb ik een hekel aan. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat degene tegen wie hij het had dit even nodig had.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:42

janma14 schreef:
de instructeur leek mij niet echt aardig, en ik vond hem ok niet erg duidelijk.

moet men elke dag in zo'n pakje rijden, niet echt comfortabel!


Met die instructeur hebben we een keer een gesprek gehad en hij wist wel van wanten. Geen eerste plaats koekebakker dus.
Maar met aardig kom je er ook niet in de paardensport. Discipline! Iemand maar wat laten klungelen met een paard en vragen of hij/zij alsjeblieft daarmee wilt ophouden dat werkt natuurlijk niet. Maar goed, dat is mijn mening.

En ja het is misschien wel wat minder comfortabel, maar het ziet er natuurlijk niet uit als iedereen maar wat in een slobbertrui rijdt. Het oog wilt ook wat, ik denk dat ook dit met discipline te maken heeft.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:54

Waaah oliebol heb ik weer zie ik dit berichtje om 5 min. voor dat het afgelopen is...
Mij lijkt het wel wat die school, ik ben nu druk bezig met het kiezen van een opleiding maar weet nog niet goed wat ik wil.
Als ik dan dit zie lijkt het me erg leuk en leerzaam om zo wat te leren, het gaat er allemaal wel streng aan toe maar je moet er wat voor over hebben...
Maar ik weet het allemaal nog niet!!
Wat een stallen daar he haha die rij was echt lang en zag je ze joggen in hun paardrij broek hah echt zo van: howw.. nou moek weer snel op me paard hahah

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:00

Hmm ,ik de aflevering gezien, maar heb mijn mening niet bijgesteld: Het enige waar je voor geschoold wordt is mesten, vegen en uitgescholden worden.
Zou niet mijn keuze zijn Haha!

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:02

Ik vond de instructeur wel streng maar zeker goed.
Die jongen vroeg om hulp omdat ie er ff niet meer uitkwam en hij werd goed geholpen in mijn ogen zonder gesnauw OK dan!

Het commentaar op het meisje kwam bij mij over als commentaar op de hele groep.
Het is misschien even slikken als je het zo hoort maar ik denk dat je het later wel inziet.

Ik heb samen met mijn moeder gekeken, waarom ik niet naar deurne ben gegaan is omdat ik toen geen eigen paard had en het geeiste nivo niet bezitte.

Ik heb er wel eens over gedacht om de westernopleiding te doen.
En ook vanavond kwam het weer ter sprake.
Maar ja ik ben nu rugpatient, het rijden zal straks wel weer gaan maar het uitmesten, strobalen sjouwen en met emmers water lopen zal er waarschijnlijk niet meer inzitten.

Tis toch gek , ondanks vervelende ervaringen en het zware werk blijft het toch nog trekken.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:03

p.s waar kan ik nog meer info vinden over deurne???
en jaaa ik zoek al op google Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:06

op google: NHB Deurne intikken en dan search.

Ik heb zelf net folders aangevraagd, uhh volgens mij stijgt het en beetje naar mijn hoofd Haha! .

Nee hoor er zaten ook nog andere opleidingen bij waar ik ook wat voor heb aangevraagd, iets met voeding en bloemschikken.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:15

Je kan net zo goed naar het Groenhorst College in Barneveld gaan, kan je met je diploma ook een eigen stal beginnen..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:17

Kun je daarmee ook de paardensport ingaan?

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:24

Of het Groen College Goes daar zit ik op!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:52

Cowgirl schreef:
op google: NHB Deurne intikken en dan search.

Ik heb zelf net folders aangevraagd, uhh volgens mij stijgt het en beetje naar mijn hoofd Haha! .

Nee hoor er zaten ook nog andere opleidingen bij waar ik ook wat voor heb aangevraagd, iets met voeding en bloemschikken.


Kee Thnx
Jaa ik zit ook nog in Deventer te kijken naar de Has ofzoo daar kan je ook heel veel kanten uit..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:03

Ik heb net ook een stuk van die docu gezien. Ik dacht altijd dat je behoorlijk goed moest kunnen rijden om in Deurne te worden aangenomen, maar dat viel me op die beelden nogal tegen.
Verder vind ik het echt een reclame voor Deurne, niet erg objectief iig.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:20

en het begon weer te kriebelen. mijn verstand zegt nee niet heen gaan nu heb je een veel beter opleiding, maar mijn hard zegt paarden paarden paarden. hihi

ben al sterk aan het twijfelen sinds dat ik mijn nieuwe opleiding doen hihi.

janma14
Berichten: 62
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:55

de mensen die we zagen rijden, doen die de sport richting of de hoouderij richting, als ze de sport richting doen dan is het niveau inderdaad niet erg hoog (wat ik dan even snel kon zien he)

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 23:04

Okkie1 schreef:
Kun je daarmee ook de paardensport ingaan?


nog niet, zijn ze wel mee bezig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:41

Mwah ik ben niet gek geworden nadat ik de docu weer gezien had. Nee het lijkt me toch niet iets. Ik blijf gewoon lekker thuis rijden en met lessen leer ik ook heel veel!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:54

Zometeen deel 2 voor de geinteresseerde Knipoog

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:51

Rinske schreef:
Hmm ,ik de aflevering gezien, maar heb mijn mening niet bijgesteld: Het enige waar je voor geschoold wordt is mesten, vegen en uitgescholden worden.
Zou niet mijn keuze zijn Haha!


Ik moest ook (Verplicht!) de documentaire kijken van mijn ouders, om mij goed te orienteren voor de opleiding ik later ga doen( Om te kijken wat ik later wil gaan doen ).
Nou, we keken 2 minuten en toen zei mijn moeder al 'Zet uit! Jij hebt genoeg verstand om meer te doen dan mesten ! '.
Maar Deurne was toch al niet mijn plan. Ik heb niet de juiste connecties Lachen .

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:49

tja maar dat mesten is toch wel het grootste gedeelte van je dagtaak in de paardenhouderij..........het is niet alleen maar rijde. nee het meeste van de dag ben je toch bezig met stalwerkzaamheden en de dagelijkse verzorging van de paarden. ik vindt het goed dat dit dus ook tijdens de opleiding gedaan wordt. dat moesten wij in barnevbeld ook hoor, op praktijdagen eerst `s morgens de hokken mesten de dieren verzirgen.

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:02

naomi_s schreef:
tja maar dat mesten is toch wel het grootste gedeelte van je dagtaak in de paardenhouderij..........het is niet alleen maar rijde. nee het meeste van de dag ben je toch bezig met stalwerkzaamheden en de dagelijkse verzorging van de paarden. ik vindt het goed dat dit dus ook tijdens de opleiding gedaan wordt. dat moesten wij in barnevbeld ook hoor, op praktijdagen eerst `s morgens de hokken mesten de dieren verzirgen.


Dat weet ik, uitmesten doe ik bij mijn paard ook. Maar het lukt me niet om dat soort werk te doen. Ik ga me dan heel erg vervelen ( Ik heb al een keer stage gelopen op een manege ). Ik moet echt over een probleem kunnen nadenken.