mijn verzorgpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

houvanpaard

mijn verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:29

heey ik heb een verzorg pony het is een welsh×newforest en ze verdraagt niemand op haar rug behalve de nicht van de eigenares ik wil graag op haar rijden maar als ik het zadel in de buurt houd word ze al boos en schopt ze de hele tijd met een been als ik haar heb opgezadelt (met hulp) en ik stap er op dan luisterd ze niet ze steigerd dan en bokt en ik lig er zo af hebben jullie tips

Nagano

Re: mijn verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:32

ga eerst eens groendwerk met haar doen zo dat ze meer vertrouwen in je gaat krijgen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:33

Interpunctie is geen overbodige luxe.
Maar afijn, heb je het zadel al na laten kijken? Haar tanden, of haar rug?
Want een paard trapt niet uit boosheid, maar meestal uit angst of pijn.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:36

Vraag die nicht om je te helpen :D

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:52

Nagano schreef:
ga eerst eens groendwerk met haar doen zo dat ze meer vertrouwen in je gaat krijgen

het grondwerk wil ze niet het zit zo ze staat bij nog een paard en daar wil ze niet bij weg en die nicht wil geen ''amateurs'' helpen |(

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:16

Dan zal die nicht daar wel een goede reden voor hebben ;)

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 19:17

denk het niet ze wil gewoon niet met me omgaan

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:18

Hoeveel duidelijker moet de pony zijn? Ze geeft heeel duidelijk aan er niet van gediend te zijn opgezadeld te worden (of zelfs maar met jullie om te gaan zoals ik het begrijp) dus waarom ga je er dan alsnog opzitten? Begin bij het begin, los eerst de andere problemen op en pas als je op de grond met de pony overweg kan ga je nadenken over rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:18

Zoek een andere VP, deze kan je blijkbaar niet aan.

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:20

Of gewoon niet op rijden word moe vand eze topics al die jonge kinderen die denken ik kan op een manege pony dan kan ik op iedere pony.

De pony wil jou niet blijkbaar zal vast een andere rede voor zijn pijn of iets dergelijks.

Zoek een verzorgpony die mak is en braaf is en die alles toelaat en blijf van deze af dan gebeuren er ook geen ongelukken.

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 19:29

Pearlss schreef:
Of gewoon niet op rijden word moe vand eze topics al die jonge kinderen die denken ik kan op een manege pony dan kan ik op iedere pony.

De pony wil jou niet blijkbaar zal vast een andere rede voor zijn pijn of iets dergelijks.

Zoek een verzorgpony die mak is en braaf is en die alles toelaat en blijf van deze af dan gebeuren er ook geen ongelukken.

jeej ga lekker chagie lopen doen tegen een ander touwens ik denk niet dat ik hem aan kan ik weet dat ik haar niet aan kan en daarom vraag ik om hulp :( anders had ik hier niets neer gezet he

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:36

ik snap niet dat er niet beter naar de pony geluisterd word, ze geeft met alles wat ze heeft aan dat het mis is, of dit nu lichamelijk of geestelijk is.
Grond werk wil ze niet want ze wilt niet bij t andere paard weg vind ik ook een zwak excuus! DAAR in de wei begint t grondwerk al! het vertrouwen van dr krijgen zodat ze wel mee wilt, tevens kan er ook al iets van grondwerk verricht worden in de wei bij dr maatje.

Het gaat gewoon al vanaf het begin af aan mis, snap niet dat er dan al gedacht word aan rijden! Snap dat dit misschien ook door druk van de eigenaar komt maar ook zij zal moeten inzien dat er eerst andere dingen moeten gebeuren.
Dat de nicht geen amateurs wilt helpen vind ik ook maar niks, geen goede rede. Het moet juist fijn zijn je ervaring te delen en zeker als t om een dier gaat dat je kent.

Ik snap dat je tips wilt maar er is hier teveel nog niet in orde om voor jou aan te werken denk ik, zover ben je waarschijnlijk gewoon niet. Aangezien t leuk moet blijven voor beide partijen zou ik verder zoeken naar een leuk ander paard dat wat rustiger is.
Wij kunnen je niet goed genoeg helpen via hier ben ik bang. Mede omdat als het niet door pijn/ongemak komt het dieper zit... dit normaal alleen verholpen kan worden door bij 0 te beginnen en dat is vanaf de grond met grondwerk, eigenlijk is vind ik je paard naast je laten lopen op een nette manier al grondwerk... je bent immers bezig met je paard vanaf de grond. Je zou echt iemand moeten hebben die met je mee gaat en dan helpt, zo via een tekst en t dan alleen uitzoeken is erg moeilijk. Dus zoek dan iemand die er veel verstand van heeft en je wilt helpen door met je mee te gaan
Susses met de pony
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 19-09-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:38

Bellissima_ schreef:
Dan zal die nicht daar wel een goede reden voor hebben ;)

er zijn mer mensne op de wereld hoor die kunnen helpen !!!!!!
goed zoeken en rond vragen

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:39

Ja je kan hem niet aan dus niet rijden zo krijg je geen ongelukken

ik doe niet chaggie alleen als ik een verzorger heb waarvan ik zie dat het totaal niet klikt met mijn paard dan zeg ik dat ze een ander moet zoeken
Uberhaupt vraag ik altijd naar de ervaring vind het jammer dat veel mensen zeggen hier probeer maar.

Dit beest mankeert of wel iets aan het lichaam of het vertrouwt je niet en dan kunnen we wel zeggen doe dit en dat en zus en zo maar dan krijg je weer de vraag hoe moet dat en dit en dat
Luister naar de pony het geeft aan niet te willen of kunnen werken met jou of het zadel
of misschien lijdt het pijn dus niet meer erop rijden

Dat schiet niet op over internet. daar kun je geen goede hulp over krijgen

Dus zoek een pony waarmee je lekker kan rijden een mak beestje waarvan je kan leren zodat je zelf ervaring leer opdoen en kijk naar andere mensen en vraag dan aan hun waarom doe je dit en waarom doe je dat zo leer je (in het echt niet op internet)
en laat deze even achterwege

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:45

RT-P >> VP