heeft iemand tips om beter carrousel te rijden? ik moet met een groepje van 6 carrousel rijden op de opendag van de manege maar het gaat steeds fout! en ik over 2 weken is het al!
Sillyhorse heeft inderdaad gelijk. Mischien kunnen sommige paarden het niet goed bij elkaar vinden en zou je kunnen vragen of je van plek mag wisselen, Maar waar zit het probleem/de fout? Succes alvast!
Tabor_Dino
Geplaatst: 13-09-11 19:35
Zorg ervoor dat 1 het tembo voorin bepaalt de ander past hier op aan. Kijk goed naar elkaar ook degene die het tembo bepaalt.
nou er rijden 1 heel groot paard voorop maar die gaat heel snel. en sommige mensen hebben geen vertrouwen in de paarden die naast hun rijden. en het gaat niet gelijk
Grote paard voorop weg, laat de ruiters communiceren met elkaar, om het tempo aan te geven, zet 2 ruiters voorop die erg goed op elkaar zijn ingespeeld, en BLIJVEN KIJKEN naar elkaar!! Het tempo tijdens een carrouselproef mag niet te hoog liggen, eerder een beetje langzaam, zodat er geen gaten vallen. En aanblijven sluiten!!
Succes!! Ik doe 18 december ook weer mee bij ons op de manege met 2 ponygroepen van 8 ruiters, is erg leuk om te doen!!
andafries
Geplaatst: 14-09-11 08:35
Daar gaat het al fout degene die voorop rijdt bepaald het tempo maar hij/zij moet rekening houden met de achtersten. Want de degene die achteraan rijdt moet wel 2 keer zo snel als de voorste. Jullie kunnen beter een wat langzamer paard (let op geen lui of traag paard) voorop zetten. En wat heel belangrijk is kijken en richten. Wil je goed carrousel rijden dat is heel veel trainen en op elkaar ingesteld zijn. En nivo aanpassen aan de zwaksten. Maar als het dan gaat dan is het ontzettend leuk om te doen, heel veel succes.
Ik moest vroeger altijd tijdens het oefenen tellen hoelang een figuur durde bijvoorbeeld op de a-c lijn splitsen naar e en b dan deden we tellen hoelang we op de hoefslag moesten blijven als je dan de echt uitvoerig hebt tel je het gewoon in je hoofd en goed naar elkaar kijken. en voral heel veel plezier hebben daar gaat het uiteindelijk ook wel om