Betaal jij de vraagprijs /richtprijs of ding je altijd af?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Betaal jij de vraagprijs /richtprijs of ding je altijd af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:32

Hai hai

Toen ik mn paardjes kocht heb ik gewoon de vraagprijs betaalt
de paardenmarkt ligt al zo erg op zn gat en zoiezo vroeg diegene al niet bijster veel geld...
Hij heeft toen ook de paardjes naar mij toe gebracht zonder verders iets in rekening te brengen :)

Hoop dat jullie het de moeite waard vinden om even te reageren ben benieuwt naar jullie mening..

Aieshja

Re: Betaal jij de vraagprijs /richtprijs of ding je altijd af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:37

Ik probeer altijd af te dingen, ongeacht de vraagprijs.
Het is altijd mooi meegenomen als het lukt toch?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:38

Ik heb 600 euro minder betaalt dan de vraagprijs. Ze stond al 4 maanden te koop en weinig kijkers dus heb daar wel op in gespeelt. Voor meer had ik haar ook gekocht hoor ;)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:38

Ik heb destijds wel afgedingt (- EUR 1.000,-) en daar ging de verkoper mee akkoord.
Normaal gesproken ben ik niet zo van het afdingen, autoverkopers bijv. hebben dan ook echt een goeie aan mij :') Ik durf dat gewoon niet zo goed eigenlijk... vind het vaak niet netjes... Maar bij m'n paard heb ik het wel gedaan, mijn instructrice zei dat ik dat gewoon moest proberen dus toen heb ik het maar es geprobeerd en het had resultaat :=

Rahf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:39

Ik wel, anders wordt er wel aangegeven dat het om een vaste prijs gaat. Daar hebben ze meestal ook een duidelijke verklaring voor. Ik heb er een gekocht voor een vaste prijs en de ander had een vraagprijs en daar heb ik 400,- vanaf gepraat :-)

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:43

Altijd af dingen doe ik altijd alles wat je overhoudt kun je leuke spullen of zo voor kopen.

of ik zou vragen voor die prijs kan ik dan een deken of dit erbij of kun je haar brengen of dan moet ze eerst nog naar de hoefsmid of iets dergelijk

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:43

Ik heb ook geprobeert wat van de prijs af te krijgen van m'n nieuwe paard.. uiteindelijk voor 250 euri minder, een schijntje natuurlijk op het totale bedrag maargoed, iedere euro is meegenomen!
Ook met paardenspullen ding ik vrijwel altijd af, nee heb je, ja kun je krijgen.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:44

Alle euro's minder zijn mooi meegenomen aangezien die paarden al genoeg kosten :D

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:50

Nu de prijzen zo laag zijn, zijn er nog altijd mensen die voor een 14 jarige recreatie merrie 3.500 Euro willen hebben. Ik neem dan toch aan dat als je op zoek bent naar zo'n paard je daar niet meer zo'n bedrag voor betaald en op de prijs gaat afdingen. Zo niet, denk ik dat je zo'n duurdere advertentie momenteel gewoon overslaat en verder kijkt naar iets goedkopers.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:56

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik bv een advertentie zie met een bepaalde prijs die zoals jij aangeeft boven je budget is ik die idd oversla en verder kijken... Ik zou het zelf niet zien zitten om bv 500 of meer af te dingen...

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:05

shilady schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik bv een advertentie zie met een bepaalde prijs die zoals jij aangeeft boven je budget is ik die idd oversla en verder kijken... Ik zou het zelf niet zien zitten om bv 500 of meer af te dingen...

Zo denk ik normaal gesproken dus ook :j

Alleen bij mijn paard was het zo dat ik eigenlijk naar een ander paard ging kijken (en daar vond ik IRL niks aan := ) en toen zag ik mijn merrie, zij was eigenlijk niet eens te koop, maar ik gaf aan dat zij echt hét paard voor mij zou zijn... Na even praten wilde deze mevrouw toch een VP noemen en toen heb ik gezegd dat ik erover na zou denken.. Dacht zelf eigenlijk nog niet eens aan afdingen maar meer aan mijn spaarrekening plunderen :') En toen zei mijn instructrice dat ik het gewoon moest proberen.. Vond het wel heel brutaal van mezelf en was ook best verbaasd dat het lukte :=
Maar als ze niet akkoord was gegaan met mijn bod, dan had ik gewoon de VP betaald.

*Edit: Typo

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:08

tinaaz schreef:
Nu de prijzen zo laag zijn, zijn er nog altijd mensen die voor een 14 jarige recreatie merrie 3.500 Euro willen hebben. Ik neem dan toch aan dat als je op zoek bent naar zo'n paard je daar niet meer zo'n bedrag voor betaald en op de prijs gaat afdingen. Zo niet, denk ik dat je zo'n duurdere advertentie momenteel gewoon overslaat en verder kijkt naar iets goedkopers.

Nou, inderdaad, met de huidige markt kan je ze bijna voor niks ophalen volgens mij! Heb vandaag met een handelaar gesproken, maar het is heel bedroevend met de huidige handel en het schijnt nog veel erger te worden nu alle jonge dieren op stal moeten...

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:20

bij mij hangt het ervan af. Ik heb bij mijn pony niet afgedingd maar hij werd wel gebracht en was niet duur. Als ik spullen koop en iemand heeft een vp dan bied ik wel eronder, maar gewoon de prijs die ervoor zou willen geven.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:24

Ik heb gewoon de vp betaalt voor Aaron. Voor Lucky heb ik afgedingd. Hij was zwaar verwaarloosd en ik wilde hem niet kopen. We zochten helemaal geen paard maar waren met een vriendin mee gaan kijken.
Zij wilde het risico niet lopen maar mijn vriend die bang was voor paarden was ineens verliefd.
Dus ik zei ik betaal alleen deze prijs en anders gaat het niet door. Blijkbaar een goede techniek want nog geen kwartier later belde ze dat het goed was. Daarna was ik zo blij met hem, super paard was het!
Voor de veulens hebben we de vp betaald.

pip_nijn6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:27

Altijd afdingen, het is tenslotte een vraagprijs...

Ondanks dat velen roepen dat de markt op z'n gat ligt, vind ik het nog veel geld wat je voor een paard moet neertellen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:49

Hangt van een aantal factoren af. Belangrijk punt is of ik het paard de prijs waard vind of niet. Mijn oudere merrie heb ik de vraagprijs voor betaald, maar goed dat is ondertussen bijna 20 jaar geleden. Nooit spijt van gehad ;) Mijn jonge paard heb ik voor geboden wat ik een reeel bedrag vond, gecombineerd met de mogelijkheden die ik het paard kon bieden. Ik heb ook niet meer dan dat betaald.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:53

Altijd afdingen.
De meeste mensen houden er als ze een vraagprijs noemen, al rekening mee dat mensen gaan afdingen.
Doe ik zelf ook.
Ik bied iets aan waar ik 50.- euro voor wil hebben, dan zet ik het voor 65,- op internet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:55

ik probeer altijd iets :of afdingen/of zo als jij, dat hij ze brengt zonder vergoeding.in iedergeval moet ik wat hebben dat tegemoet komt.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:09

Ik heb zelf een hekel aan handelen. De prijs die ik voor de paarden die ik heb verkocht vroeg was eerlijk en reeël.
Heb de vraagprijs ook altijd gekregen. Is voor beide partijen gewoon fijn om te weten waar je aan toe bent.
Betaal zelf ook altijd netjes de vraagprijs.
Dat is mede omdat ik al niet ga kijken bij paarden waarvan mensen vooral zelf denken dat ze goud op stal hebben staan :+

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:11

Ik kan echt niet afdingen! :=
Heb beide keren de vraagprijs betaald! :o

Isacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:17

Nooit de vraagprijs betalen. Ik ga er eigenlijk altijd van uit dat een genoemde prijs een vraagprijs is. Hoeveel je eraf krijgt ligt heel erg aan de verkoper maar altijd proberen! Van het geld dat je overhoudt kun je dus idd zoals al genoemd leuke spullen kopen :)

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:50

ik heb ook beide keren de prijs betaald die ze vroegen. een keer 5000 € maar dat was die merrie echt wel waard en is intussen ook al zo'n 5 jaar geleden. ze hebben haar toen wel gratis gebracht en heb er het hoofdstel bijgekregen.
tweede keer ook gewoon de prijs betaald, was maar 1600 € (zo'n 1.5 jaar geleden) wel ook gratis gebracht en 2 winterdekens erbij gekregen + hoefsmidbeurt gratis erbij
dus altijd wel iets extra bijgekregen

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:08

ik hou niet van onderhandelen....
je gaat dan zitten leuren om bijv. €50,-...

ik zeg wat ik ervoor wil betalen en daar blijf ik bij. doen ze het.. dan heb ik geluk.
doen ze het niet... heel jammer.. op naar de volgende. (en meestal komt de verkopende partij wel over de brug)

daarbij komt ook nog... ik ga alleen bij paarden kijken waarvan ik de vp kan betalen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 15:00

Ja idd dat doe ik ook ik ga er alleen heen als ik de vraagprijs kan betalen :j
kga bv niet naar een paard kijken die 3000 kost terwijl ik bv maar 2000 heb gespaart :P

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:17

deels...
Ik heb een groot deel met geld betaald, en het deel dat ik financieel heb afgedingt met een website 'betaald''

dus eigenlijk volle prijs, maar deels in natura