Met dank aan mijn cap......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

3bengels

Met dank aan mijn cap......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 23:34

Kan ik dit bericht nog schrijven.

Afgelopen dinsdag werd ik s'avonds wakker in de scan in het ziekenhuis.
Hoe ik daar gekomen ben weet ik dus niet meer.
Ik heb uit verhalen moeten horen wat er gebeurd is. Het laatste wat ik me kan herrinderen is dat mijn man met de kinderen wegging om een fiets voor de oudste te gaan ophalen die ik via marktplaats had gekocht voor hem.
(dit stuk kan ik me dus niet meer herinderen en heb ik uitverhalen van anderen)
Ik blijk dus met de auto naar mijn paard te zijn gereden en heb nog een vriend opgehaald omdat we samen buiten zouden gaan rijden. Het is in totaal een autorit van 20 min. Daarna zijn we naar de manege gegaan en hebben we de paarden opgezadeld en zijn gaan rijden. Mijn paard is toen aangevallen door een hond en toen ben ik er afgevallen en op mijn hoofd en nek terecht gekomen. Ik ben toen weer opgestaan en ben weer op mijn paard gestapt. Terug op de manege begon ik allemaal vragen te stellen en alles steeds om de 3 minuten te herhalen. Ik heb ook mijn man binnen 5 minuten 4 keer gebeld en gevraagd of hij mij kwam halen. Hij is toen gekomen en heeft mij naar het ziekenhuis gebracht. Bij de EHBO post mochten we meteen doorlopen en kregen overal voorrang bij. Mijn man zegt ook dat ze bang waren dat ik zwaar hersenletsel had.
Ik ben in totaal bijna 4.5 uur van de tijd kwijt. Ik heb een hele zware hersenschudding. En een kneuzing in mijn nek.Ik kan me ook nog steeds niet herrinderen wat er is gebeurd en probeer nu aan de hand van verhalen van mensen die mij gezien hebben na mijn val het verhaal te herrinderen. De 4.5 uur die ik kwijt ben zullen ook niet meer terug komen denken ze in het ziekenhuis. Ik moet rustig aan doen en volgende week woensdag terug komen bij de neuroloog. Dan gaan ze nog een keer alles nakijken.
Ik zeg zelf tegen mijn man dat ik echt en beschermengeltje heb gehad. Het had heel anders kunnen aflopen.

Agossie

Re: Met dank aan mijn cap......

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:38

Mijn broer had dat ook toen hij met skiën is gevallen. Dat is nu wel 15 jaar geleden denk ik, als het niet langer is, en hij kan zich die uren die hij kwijt is ook niet meer herinneren.

Sterkte! Ik hoop dat je geen schade hebt hoor! En gelukkig had je je cap op!

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:38

Wat heftig allemaal zeg, veel beterschap en doe het rustig aan! :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:39

Fijn van dat engeltje, die vierenhalf uur is niet erg, je leeft nog gelukkig. Neem je blessure wel erg serieus en neem de tijd om te herstellen want dit is niet niks en als je de boel verwaarloosd kun je je leven lang last van een zware hersenschudding en kneuzing hebben, computeren is ook helemaal fout, sterkte.

Joanne1987

ow jee joh... wat erg voor je! maar wat fijn dat het nu (op afwachten natuurlijk) al wat beter met je gaat... ik hoop dat je goed nieuws krijgt woensdag en laat dit een waarschuwing zijn voor allen die zonder cap rijden! heel erg veel beterschap toe gewenst!

franka75

gatver meid das schrikken je hebt geluk gehad tot nu toe, hou de je aub rustig en doe niet te veel. Hoe kwam die hond bij je paard was het eventueel een losloop gebieden is je paard normaal bang voor honden of niet? Niet dat het uitmaakt, ik wens je veel beterschap.en sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:42

Oh bah, beterschap :oo
Gelukkig inderdaad dat je je cap op had...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:49

zo, jij hebt idd een beschermengel gehad. Dan zie je ook maar weer hoe belangrijk een cap is.

Ga dit wel even goed de tijd geven en hou er rekening mee dat het best wel lang kan gaan duren voordat alles het weer normaal doet.
Ik ben 2 maanden geleden gevallen(niet van een paard overigens). Voelde op dat moment wel raar, maar deed niet echt heel zeer. Maar heb daar ook heel veel problemen aan over gehouden. Was de dag daarna delen kwijt, kon niet uit mijn woorden komen en had verschrikkelijk last van mijn nek. De periode daarna was ik, volgens mijn omgeving, ontzettend hyper en opgefokt en trok mijn nek continue.
Inmiddels zijn we 2 maanden verder en begint het weer de goede kant op te gaan. Heb in het begin heel veel moeite gehad om te accepteren dat er eigenlijk toch best wel wat aan de hand was en dat ik een stapje terug moest doen.
Als ik het zo lees, ben jij veel harder en slechter terecht gekomen dan ik, dus geef het wel de tijd en verwacht niet dat binnen 2 maanden alle klachten weg zijn.

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:56

knuffeldier ik wens je heel veel beeterschapjes en ik hoop dat het laater weer beeter met je gaat en dat het dan weer oover is

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:58

Da's schrikken, heftig hoor..
Inderdaad maar goed dat je een cap droeg.
Veel sterkte en beterschap!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:00

Wat een verhaal. Dan zie je dat zo'n ding waar zoveel discussie over is wel degelijk nut heeft.
Sterkte en beterschap.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:15

Jeetje wat een verhaal! Bijna toch niet voor te stellen dat je "zomaar" een paar uur van je leven kwijt bent.... Heel veel sterkte met erbovenop komen!

Mijn vriend heeft het thuis gehad, en nee niet van een paard gevallen. Hij stond op uit bed (ik was in de kamer ernaast) en ik hoorde opeens een klap niet te zuinig! Hij heeft waarschijnlijk een black out gehad waardoor hij met zijn achterhoofd tegen de muur aan gevallen is.Hij lag voor de deur knock out dus duurde even voordat ik bij hem kon komen. Na veel toestand naar het ziekenhuis en diagnose: hersenkneuzing. Ook wat jij had heel veel vragen herhalen, en hij herkende mensen niet (mij gelukkig wel..). Hij begon ook na 4 uur ongeveer te beseffen dat hij in het ziekenhuis lag, en ook wist hij niets van wat er gebeurt was. Nog steeds heeft hij er last van ook al is het langer dan 5 jaar geleden qua dingen vergeten en snel hoofdpijn....

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:19

Jeetje meid, dat is schrikken! Wat zul jij blij zijn dat je een cap op had!!

Veel beterschap, neem je rust!

Wonto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:36

Da's wel even schikken zeg! Ik heb een tip als je klachten overhoud aan je hersenschudding. Ik heb het al meedere mensen aangeraden en het werkt echt super!
Ga naar een goede reformwinkel en vraag naar Arnica pilletjes / granules bedoelt voor iemand die een hersenschudding heeft. Als degene kennis heeft van homeopatische geneesmiddelen weet hij precies wat je bedoelt.
Mijn vrouw heeft het ook gebruikt na de val van dr paard en die is niet zo van de pilletjes maar het werkte ook bij haar super.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 08:13

Dank jullie wel allemaal voor jullie reactie's.
Normaal gesproken is mijn paard helemaal niet bang voor honden. Deze hond lief daar gewoon zonder baas en begon mijn paard zo maar ineens in zijn achterbenen te bijten vertelde mijn vriend waarmee ik aan het rijden was. Hij kwam zomaar uit het niets te voorschijn.

Weet je wat nog het rare is? Aan mijn cap is helemaal niks te zien! (maar ik ga wel een andere halen hoor) Na deze klap vertrouw ik hem niet meer.
De tip van de arnica ga ik zeker mee nemen! Wij hebben di bolletjes ook in huis voor als de kinderen hard vallen en zo.

Maar een tip voor iedereen! ZET ALTIJD JE CAP OP!!!
Je weet nooit wat er gebeurd.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:21

woww.. echt geluk gehad!!
ik rij ook altijd met cap op... je weet maar nooit..
ik ben blij dat het zo is afgelopen.. anders was je er misschien nu niet meer..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:23

Ik heb hetzelfde verhaal, wel was ik pas 12 maar ik weet dat ik viel en dat ik er weer op zat, maar ik schijn dus niet buiten bewust zijn te zijn geweest, heel raar, maar goed had ook zware hersenschudding, dus misschien dat het daaraan lag..
Ben die dag ook nog nooit zo blij geweest met mn cap, hoewel ik wel een nieuwe nodig had daarna :+

Maar jij hebt inderdaad ook echt heel veel geluk gehad! Hoe is het met je paardje nu *door die hond ook gebeten of dat niet?!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:25

Woow,jij hebt geluk gehad!
Beterschap :(:)

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:04

Één van mijn vele valpartijen was ook met een buitenrit.
Hoe of wat weet ik eigenlijk niet, dat verhaal heb ik gereconstrueerd in mijn gedachten naar aanleiding van andermans verhalen.
Blijkbaar reed ik achterop terwijl we een berg op galoppeerden. Toen alleen het paard boven aankwam vonden ze mijn plat op mijn buik, face down, in het gras.
Na enkele minuten mij wakker gekregen en naar mensen thuis gebracht vanwaar de ambulance mij heeft opgehaald.
Gevolg: bewusteloos, zware hersenschudding, gat in mijn kin en een uur of 2 waar ik niks meer van weet.

Ik vond het zelf allemaal wel mee vallen en de volgende ochtend meteen weer gaan werken alwaar ze me voor gek verklaarden en naar huis stuurden. Ik heb die eerste weken gewoon zo veel mogelijk proberen te doen en ik zat ook direct weer op het paard.
Achteraf gezien was dit heel dom want ik heb er nog lang last van gehad. Vooral aanvallen van duizeligheid en black outs...
Kortom: ook al DENK je dat je je prima voelt, neem echt rust! Anders loop je er nog lang mee rond.

Het is uiteindelijk allemaal helemaal goedgekomen maar het was wel heel vervelend en heb er spijt van dat ik toen niet heb geluisterd en heb gerust...

DUS: laat je lekker verzorgen/verwennen/vertroetelen zodat je snel weer HELEMAAL beter bent :)
Veel beterschap!

ps: die caps zijn toch inderdaad life-savers ;)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:11

Ik weet hoe vreemd dat is... Beterschap :(:)
Zelf ben ik ruim 8 uurtjes kwijt door een val van een paard.
Ook een zware hersenschudding & niet omdat ik op mijn hoofd viel, maar keihard op mijn stuitje.
Onderrug & stuitje waren ook goed kapot. Een cap had voor mij dus niet veel baad :+
Na die val bleef ik ook alles herhalen, toen hadden de mensen om me heen ook door dat het goed mis was.
Ik vond het zó raar toen ik weer "terug" was.. zoveel pijn, maar niet kunnen herrinneren hoe je er aangekomen bent..
Dit is ruim 5 jaar geleden gebeurt & er is niets meer terug gekomen, alles wat ik weet is van verhalen van anderen..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:13

Wat goed dat je je cap op had!! Ik ben wel eens met mijn hoofd op het beton gevallen. Gelukkig had ik mijn cap op, anders was het misschien wel anders af gelopen. Ik vond het al niet zo slim als mensen geen cap op zetten, maar nu vind ik het ronduit dom!

NicKIMoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:01

Zo, wat een verhaal, best wel erg ook! Beterschap, en rust maar goed uit.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:08

Poeh zeg, veel beterschap.
Ik rij ook altijd met cap...alleen afgelopen woensdag een keer niet. Ik was hem thuis vergeten }:0 .
Ik heb me echt heel kaal gevoeld.

Mijn schoonzus had me gevraagd of ik dan nu eens een keertje op haar Tinker wilde rijden, omdat ik er nog nooit opgezeten had....maar ik heb me toch maar mijn eigen vertrouwde oude Isabelleke gepakt.....ik ga er ook niet naar zoeken.
En dat is maar goed ook, want toen ik dus zaterdag voor het eerst op de Tinker zat, is die er met me vandoor geschoten over de weg; ze schrok voor een "kudde" fietsers. Ik lag er dan wel niet naast....maar toch.

Ik voel me gewoonweg ook niet meer save zonder cap.

Kelllyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:20

woo ..
het is inderdaad goed dat je je cap ophad,
beterschap.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:21

ik ken het, erg poedersuiker voor je maar je komt er wel bovenop :)