Ik ben vandaag naar de terreinrit in Lisse geweest en heb mijn nieuwe paard maar meegenomen voor de afwisseling. Die andere heeft wel even genoeg cross gelopen voor deze maand

Het begon vanmorgen al lekker met de mist en een wegomlegging, maar we waren maar 15 minuten later dan gepland.
Er was nog bijna niemand op het terrein, alleen een parkeerwacht. Erg prettig ook dat ze dit jaar achteraan begonnen met parkeren, fijn als je als eerste bent...iedere keer een eind lopen.
Betalen en koffie ging nog niet en na heel lief kijken mochten we iig nog even plassen. Daarna eerst maar de cross verkend

cross zag er wel aardig uit, al vond ik een aantal hindernissen niet helemaal eerlijk gebouwd voor een oefencross

En sommige hindernissen waren toch wat minder afgewerkt. Jammer, want verder zag het er super uit

Terug op het terrein betaald en daarna gaan opzadelen.
En toen begon het drama....

Zadelen ging wel, alleen we zaten nog een keer met zijn allen in de bosjes omdat er een tractor langskwam...
En toen moest ik erop...

Na een hoop gestuiter en gedribbel over die hele lange weg eindelijk bij de veearts gekomen. Die meneer had een beetje ochtendhumeur en vond mijn vraag of ik aub mocht blijven zitten(eraf leek me echt een kamikazeactie op dat moment, als ze zo doen sta ik er niet graag naast

toen maar naar de losrijbak gegaan. Iedereen kent me nu als dat kind met het lichtgroene schabrak en het idiote paard...heb daar een minuut of tien rondgestuiterd en ben toen maar eruit gegaan(na twee sprongetjes om 'op te warmen') voor er ongelukken zouden gebeuren.
Het was echt voor omhoog, achter omhoog, links, rechts, naar voren, naar achteren, om proberen te draaien etc...Ik ben boven gebleven(was alleen een keer mijn beugel kwijt) en kon sturen, maar dat was het wel...

En ondertussen werden er steeds meer paarden opgefokt door hem, waardoor hij nog gekker werd....
Het pad richting de start stappen ging nog wel redelijk, iig met vier benen op de grond

Ik was erg benieuwd wat hij zou gaan doen in de cross

Na een minuut of tien mocht ik starten en dat ging wel aardig. Op hindernis 1 had ik wel meteen een stop op een meter of 6 ervoor. Paard wilde links en ik rechts en ik heb gewonnen

Daarna uit stap over het kruisje gedrukt(je redt je eigen voeten maar beest!) en toen lekker verder gegallopeerd

op hindernis twee kwam hij nog iets terug, maar hij sprong wel. Daarna de bocht om naar de strobalenoxer en de boom berop en dat ging super. Hij snapte het spelletje al en vond het toch stiekem wel leuk.
Een heel eind galloperen naar de steil bergaf die ik toch maar rechtdoor genomen heb, want hij voelde wel goed. Mooie afzet, zonder te twijfelen en iets groot. En plof naar beneden

Daarna weer een heel eind galloperen en naar het kruis(horizontaal zeg maar). Hij kwam iets terug(waar moet ik nou afzetten baas

Toen naar het water. Hij schrok er niet van, maar ging er ook maar niet in

Doorgereden en dat ging super. Hij had er echt lol in. Tussen de hindernissen was hij echt super te rijden. Heel licht en gelukkig niet stuiterig meer

Nog een soort van stop op de mandencirkel. Hij besloot op eigen initiatief over het alternatief te gaan, maar het was een hele mooie sprong dus ik heb het maar zo gelaten

Daarna de laatste hindernis nog(met allemaal bloemen erop). Die vond hij wel wat raar dus ik moest hem uit stilstand doordrukken maar hij sprong wel braaf

Na de finish nog even uitgedraafd en meteen naar de veearts. Hij had een hartslag van 88 dus ik moest nog even stappen. Vond het zelf niet zo gek, want voor de cross zat hij al op 72

na vier minuten stappen weer aangeboden(met al die langsgalloperende beesten uitstappen was ook waardeloos voor dit paard

Op weg naar de trailer was hij heel braaf en met afzadelen en afsponsen gelukkig ook(dat heeft hem gered van de slager

Daarna nog een half uur langs de weg gestapt aan de hand en een hoop bekenden gezien

Nog even een kop koffie gedronken met een paar bekenden en wat mensen van kamp gesproken(lielle je krijgt de groeten van Paul

Daarna zijn we weer naar huis gegaan.
Het was nu druk dus we hebben er ruim twee uur overgereden, maar dat mag de pret niet drukken...We zijn tenslotte weer veilig thuisgekomen

Achteraf weet ik nog niet of het nu een drama of een succes was, maar ik heb nu toch wel een aardig gevoel.
Ik weet nu in ieder geval dat ik aanleg heb voor rodeorijden