Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
BarbaravB schreef:Ik weet heel weinig van rijden, maar wel van mensen. Wat heel goed werkt om mensen een advies te geven zonder dat ze zich aangevallen of beledigd voelen is het volgende. 'Ik ben ooit eens iemand tegengekomen die XXX probleem had (in dit geval dus dat haar paard en zijzelf niet ontspannen door de bak konden gaan). Die persoon probeerde toen YYY uit (lossere teugels, of ieder ander soort advies dat jij eigenlijk aan die persoon wilt geven). Dat werkte geweldig! deze gebeurtenis heeft veel indruk op mij gemaakt en is me altijd bijgebleven.'
dit verhaal evt aanvullen met
'misschien dat jij hier iets in herkent of mee kan!' (alleen zeggen als er goed op de boodschap gereageerd wordt).
Wat ook goed werkt is de ik boodschap. Dit bovenstaande verhaal persoonlijk maken. 'een paar jaar geleden reed ik een paard waarmee ik altijd dit probleem had (probleem beschrijven). Ik had les enzo maar het ging niet beter. toen adviseerde iemand mij om dit of dat te proberen, en ten einde raad heb ik dat gedaan. Dat werkte echt geweldig, paardje ging goed lopen en we hadden beiden veel meer plezier. Onze band is toen ook veel sterker geworden'
op zon manier is het jouw verhaal en is het geen direct advies aan deze dame, maar meer een soort anekdote. de dame in kwestie kan er dan van meenemen wat ze kan gebruiken.
ik hoop dat je hier wat mee kan!
Ookal zei ik het beleefd! Dan kreeg ik op m'n dak omdat ik een moeial was
Vickz schreef:Ik spreek nog maar eens uit ondervinding, gewoon zwijgen!!!
Dit weekend liep het paard van een meisje kreupel (nog steeds) ik zei het haar en zei dat ze het aan de instructrice moest melden, dat deed ze. Maar dat mens (instructrice) begon me echt af te krakken en uit te schelden!!! Dan doe je iets om dat arme paard te helpen...
"