Gezellig bij de buurvrouw in de wei

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 16:07

Ik kwam gisteren op stal en nadat ik mijn spullen klaar had gezet liep ik richting de wei. Het was heerlijk weer, een windje zodat er niet zoveel dazen zijn en een zonnetje dat af en toe komt kijken zchter de wolken vandaan. Kom ik bij de wei van mijn paard aan... Staat hij niet in zijn wei. Verward
Ik kijk rond en wat zie ik tot mijn verbazing... Meneer staat gezellig Schijnheilig bij zijn buurvrouw Lovers in de wei. Hij stond me aan te kijken van ik heb het hier wel naar mijn zin. Toen ik hem uit de wei wilde halen, vond zijn vriendinnetje dat helemaal niet zo'n goed plan en probeerde telkens tussen mij en mijn paard te staan. Uiteindelijk kreeg ik hem dan toch uit de wei.
Vanochtend stond hij gelukkig weer gewoon in zijn eigen wei. Maar ik weet nu wel dat hij over een meter kan springen...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 16:15

haha wat een eigenwijs paardje heb je.

Waarom staan ze niet gewoon bij elkaar? Kun je een wei steeds 'sparen'....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 16:28

Bij ons op stal staat 11 pensionpaarden (een hengst, merries en ruinen) en die hebben allemaal een eigen wei (120mx30m).
Het voordeel daarvan is dat ze elkaar niet kunnen slaan en bijten. Ze kunnen wel volop spelen met elkaar. Ze rennen op en neer en doen wedstrijdje wie het snelste aan de overkant van de wei is. Verder kun je je paard dan ook makkelijker uit de wei halen als je gaat rijden.