De buurman heeft vorig jaar een welsh A merrie gekocht waar hij af en toe mee aangespannen rijdt. Nu is de pony kreupel en hij heeft (bij hoge uitzondering) de DA laten kijken. Die kon niet echt iets vinden en heeft wat ontstekingsremmers gegeven. Als dat binnen een paar dagen niet werkt, raadde hij aan om er mee naar de kliniek te gaan zodat er wat beter naar gekeken kan worden.
Maar, dat vindt de buurman dus onzin...
Binnenkort is er weer in Norg een paardenmarkt en Zuidlaren is volgende maand.
Als de merrie niet beter gaat lopen, wil hij deze naar de slacht brengen en dan op een van de markten weer een nieuwe kopen

Wat hij letterlijk zei: "Ach, dan brengen we deze naar de slacht en zoek ik op de markt wel weer een nieuwe".
Zelfs mijn vader stond te klapperen met zijn oren...
Ik ben er vanmorgen maar eens wezen kijken en ik heb nu met de buurman afgesproken dat als de pony niet beter gaat lopen, ik haar koop voor de slachtprijs.
Zoals ik het nu zag, denk ik dat een keer bekappen (ijzers zitten er sinds april onder) al een hoop zal schelen en de pezen zien er verder goed uit.
Ik wil de tijd er wel in steken om te proberen om haar weer goed te krijgen. Zelfs als daar wat DA kosten bij komen, kan ik haar dan altijd nog wel met wat winst verkopen.
Ze is goed betuigd en een hele leuke pony voor kinderen. Ook zitten er papieren bij.
Als ze echt kreupel blijft, is er iig goed naar gekeken en heeft ze een kans gehad.
Ik vind het niets om zo'n beestje na een paar dagen kreupel lopen al naar de slacht te brengen

Pffff... ik voel me nu echt een pennymeisje