Mede hierom dacht ik, laat ik eens een positief bijrijdtopic starten!
Ik rijd nu sinds kort een paard bij van een stalgenoot.
Het bevalt me prima, het paard is leuk(niet zo leuk als mijn eigen maar ja dat is ook lastig he)maar wel moeilijk. Ik heb het voornamelijk gedaan om er van te leren, zodat ik hopelijk ooit nog eens goed kan rijden

De eigenaresse is heel lief, ze belt me achteraf om te vragen of het paard zich wel gedragen heeft en of ik lekker gereden heb.
Meestal hebben we dan de dag erna nog wel een wat uitgebreidere nabespreking.
Nou moet ik zeggen dat ik zoizo wel goed met haar op kon schieten(daarom heeft ze me waarschijnlijk ook gevraagt).
Ik vind het erg fijn dat het (tot nu toe) zo goed gaat en ik hoop het nog lang zo vol te houden!!!!
Vandaag belde ze me voordat ik ging rijden ook nog om te vragen of ik niet ging vergeten om z'n deken op te doen en het schepje voer te geven, maar toen zei ze zelf al dat ze het eigenlijk niet hoefde te vragen omdat ze wel wist dat het goed kwam. Ik kan me dat zelf heel goed voorstellen, omdat ik zelf nog veel erger ben, als iemand mijn paardje een keertje doet wil ik het liefst om het uur bellen...

Zij doet nu mijn pony ook wel eens als ik echt niet kan, dan longeert ze hem voor me. Dat vind ik erg fijn omdat zij een van de weinige is aan wie ik het toevertrouw. En nu ik haar paard rijd hoef ik me daar in ieder geval niet zo bezwaard om te voelen.