Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:14

PussInBoots schreef:
[***] schreef:

:oo Jij bent stout!

:')


Nee, ik ken mijn paard! :D


Wie niet luisteren wil...... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:15

Ik vind het trouwens vervelend als je dingen ziet aankomen, en je kunt er niks aan doen :=
Eerder genoemd meisje zat zo op mijn poon voor een fotoshoot, zonder zadel, gewoon voor de leuk. In de weide, wat staan & stappen. Toen vroeg ze of ze ook mocht draven voor de foto, dat was zo leuk. Mocht van mij wel, maar ik zei nog 'je kent hem hé?'. Jaja, ze kende hem, kwam goed. Het ging denk ik 3 meter goed, toen kwamen ze aan een bocht en ik zag het zo gebeuren .... Jammer genoeg kende ik hem iets beter :+ Gelukkig geen al te erge schade, beetje spierpijn.

Edit; aangezien het dus een fotoshoot was ...
Afbeelding

(al is deze niet door de fotograaf gemaakt maar door een vriendin die erbij stond, de fotograaf was in shock ofzo :+ )

Zo heb ik er niet veel 8-) (geen eigenlijk :') )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-11 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:16

HorseTopShop schreef:
Wie niet luisteren wil...... :')


Die draaft na 10 minuten braaf naar PussInBoots :D

quartel

Berichten: 15895
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:16

PussInBoots schreef:
Of een verzorgster die écht wel met mijn paard naar buiten kon: "Hij moet maar luisteren!". Ja, dat klopt, maar als hij dat nou gewoon niet doet? Na drie keer proberen te overtuigen haar laten gaan, ze kwam toch niet bij een openbare weg in de buurt en ik ben maar bij de brug gaan staan wachten. Die gebroken neus had ik haar écht niet toegewenst, maar ik kon het niet laten te gniffelen toen paardlief na 10 minuten mijn kant op kwam draven...alleen. (Wel nadat ik mij er van had overtuigd dat bijrijdster niet al te ernstig gewond was, zo erg ben ik nu ook weer niet!).

als ik dit zo lees krijg ik ook weer zin in een verzorger }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:16

kayacratzo schreef:
HorseTopShop schreef:
Wie niet luisteren wil...... :')


Die draaft na 10 minuten braaf naar PussInBoots :D


_O- _O-

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:18

Wat ik zo jammer vindt is dat verzorgers/bijrijder gewoon niet eerlijk zijn. Bedoel als je nu een paard rijdt wat je toch niet helemaal aanstaat ofzo kun je dat de volgende keer toch gewoon melden maar dat is vaak al te veel moeite gewoon niets meer laten horen is heel normaal. Vindt ik zo irritant, als er iets is zeg je dat toch gewoon en tuurlijk zul je daar als eigenaar niet altijd blij mee zijn maar liever dat dan dat je gewoon nooit meer iets hoort en je geen idee hebt waar het aan ligt.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:19

Er zijn ook goeie bijrijders hoor!!

Ik ben heeeeel blij met mijn bijrijdpaardje en ik geloof dat de eigenaresse ook blij met mij is :)

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:21

Tigra_ schreef:
Wat ik zo jammer vindt is dat verzorgers/bijrijder gewoon niet eerlijk zijn. Bedoel als je nu een paard rijdt wat je toch niet helemaal aanstaat ofzo kun je dat de volgende keer toch gewoon melden maar dat is vaak al te veel moeite gewoon niets meer laten horen is heel normaal. Vindt ik zo irritant, als er iets is zeg je dat toch gewoon en tuurlijk zul je daar als eigenaar niet altijd blij mee zijn maar liever dat dan dat je gewoon nooit meer iets hoort en je geen idee hebt waar het aan ligt.

Je hebt er ook bijzitten die dat wel doen hoor *steekt vinger op* :)

Ik denk meer dat het ligt aan het durven dat soort dingen te zeggen.
Meestal ken je de eigenaresse pas net en om dan te zeggen dat je het toch niets vindt, kan best een drempel zijn.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:22

upendo schreef:
Tigra_ schreef:
Wat ik zo jammer vindt is dat verzorgers/bijrijder gewoon niet eerlijk zijn. Bedoel als je nu een paard rijdt wat je toch niet helemaal aanstaat ofzo kun je dat de volgende keer toch gewoon melden maar dat is vaak al te veel moeite gewoon niets meer laten horen is heel normaal. Vindt ik zo irritant, als er iets is zeg je dat toch gewoon en tuurlijk zul je daar als eigenaar niet altijd blij mee zijn maar liever dat dan dat je gewoon nooit meer iets hoort en je geen idee hebt waar het aan ligt.

Je hebt er ook bijzitten die dat wel doen hoor *steekt vinger op* :)

Ik denk meer dat het ligt aan het durven dat soort dingen te zeggen.
Meestal ken je de eigenaresse pas net en om dan te zeggen dat je het toch niets vindt, kan best een drempel zijn.


Ja maar om nooit iets meer van je te laten horen, tja dan is normaal dat je als eigenaar wel 3x moet nadenken voordat je er weer aan begint. Als je er toch mee wil stoppen maakt het toch eigenlijk helemaal niet uit hoe ze het op pakken? Daarna kom je er toch niet meer. Weet zeker dat alle eigenaren dat op prijs stellen.

tietse438
Berichten: 398
Geregistreerd: 15-11-09
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:23

nou in vindt zo gun je een ander de kans om een paard te verzorgen kost niks. en dan verzorgen ze een paard wat ze graag willen wat hun droom is,maar wat niet kan omdat het geld kost te weinig tijd en ruimte hebben voor een eigen paard en dan gun je hen de kans om super mooi paard te verzorgen en te mogen rijden verkloten ze het

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 23:24

@horsetopshop; zo! :oo Nee dan mag ik nog in mijn handjes klappen! :D

@upendo; ja dat snap ik.. Als ze hem nu al jaren deed, vaste dagen etc.. Ze heeft er 4x op gezeten en is 4x geweest.. Bovendien, als een stalgenoot op mijn paard mag en een verzorgster gaat daardoor haaibaaien := Dan gaan ze maar werken en zelf sparen hoor :=
Ik had trouwens duidelijk aangegeven dat ik dit niet deed omdat ik het nodig had, maar omdat ik het graag wilde omdat het kon :j Een heel uitgebreide pb gestuurd :)

@suzan_v_h; paardlief staat richting ulvenhout. Maar ik zoek niet perse iemand hoor.. Zou 't gewoon leuk vinden zo'n meiske de mogelijkheid te gunnen (of manneke ;) )

@yonker; oh dat geloof ik ook zéér zeker wel! :) Maar jij woont helemaal in Oss :)) ;)

Ik heb het diverse keren letterlijk gevraagd ''goh wat vind je ervan?'' etc.. maar nee, hij was veel leuker dan haar andere verzorgpaard...

@[***]; die foto is briljant :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:26

Haha, dank je :+ Mag eigenlijk niet, maar ik vind 'm wel leuk :o
Maar meisje is nog helemaal heel hoor :Y) Loopt ook nog tussen de paarden rond en zit ook nog op de paardjes bij ons. Alleen niet meer op die van mij :+ Maar dat heeft verschillende redenen, lag niet aan haar ofzo ;)

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:28

Haha en daarbij wil ik mijn bijrijdpaardje ook niet kwijt en heb ik niet echt tijd voor nog meer!! :D

Ik vind het ook gewoon schokkend als ik al die verhalen hoor...

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:28

@ TS,

haha nouja, ik ben wel beetje opzoek naar een verzorgpaardje, wat ik 1x in de week kan rijden. :) Maar Ulvenhout is aan de andere kant van Breda vanaf mij gezien, dus toch al te ver. Maar wel een stoere fjord zag ik op je profiel! 8-)

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:35

Aantal jaren terug had ik een bijrijdster. Ik geloof dat het na 3x rijden was, ze stapte af, zadelde het paard af, bracht het beestje naar het land, ze moest nog poep scheppen uit de bak, maar ze ging eerst even een pakje sigaretten halen en dan zou ze het doen. Je raad het al, ze kwam niet meer terug. Nooit meer gezien ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:35

Hier het drama van alleen jonge meisjes van ongeveer 14 jaar die denken mijn fjordie die ik inmiddels al 3 jaar heb wel even aan de teugel te kunnen rijden etc :+

Girassol

Berichten: 1873
Geregistreerd: 13-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:36

[***] schreef:
quartel schreef:
:') verzorgers zijn er om JOU eengunst te verlenen hoor!!!!!!
Dat doen ze niet voor hun eigen plezier!!! :+


Als je het maar weet :+

Heb hier ook meegemaakt, leuke meid (11 jaar) uit de buurt gek op mijn pony, kon wat rijden dus ze mocht er wel eens op, beetje in de weide hobbelen, vonden ze beide wel ok (zij leuker dan de pony denk ik :+ ) en vroeg of dat vaker eens kon. Mij prima, de keer daarna vroeg haar moeder hoe het met betalen zat. Zeg ik heel serieus 'oh, maar jullie moeten mij niks betalen hoor, ik vind het prima zo'. Maar neen, ze bedoelde wat ik het meisje zou betalen .. voor het trainen van mijn pony ... Ik stond daar ook even van }:0 Achteraf bleek het wel een misverstand te zijn, maar ik had het toch even moeilijk moet ik zeggen :')


Hahaha, ik zou dan ook echt even niet weten wat ik moest zeggen :')

Naaltje, ik vind het wel heel leuk dat je andere paardenliefhebbers de kans wil geven om een verzorgpaard te hebben :) Alleen een beetje jammer dat je zulke mensen op bezoek krijgt.. Ik kan me van dat meisje nog wel voorstellen dat het misschien niet zo leuk is als er nog veel andere mensen ook dat paard rijden, maar dat schijnt in jouw situatie dus niet eens zo te zijn. En uiteraard heb jij het nog altijd voor het zeggen, ook al zou je er 20 verschillende mensen op laten rijden dan nog had ze netjes kunnen zeggen dat ze dan het aanbod af slaat i.p.v. bot te doen.

Ik vind het maar vreemd dat sommige mensen totaal niets laten horen als ze het toch niks vinden. De eerste keer dat ik bij een potentiële (maar in dat geval zou het gaan om een tijdelijke) verzorgpony ging kijken bij Elamor hier op bokt, hebben we het ook netjes afgehandeld. Ik kwam even rijden en we hadden afgesproken er beiden eens over na te denken of het zou werken. Zij vond het goed, maar ik vond mezelf toch niet vaardig genoeg om een jonge pony te rijden die nog niet zo'n goede balans had en nog veel moest leren. Dat hebben we gewoon even besproken en klaar. Ik vind het echt niet netjes om iemand dan opeens helemaal niets meer te laten weten over wat je ervan vond etc.

De situaties die HorseTopShop beschrijft, lijken me ook niet bepaald prettig :n Heel apart hoe sommige verzorgsters omgaan met hun verzorgpony of de eigenaar. Dat verhaal van PussInBoots is wel grappig, gelukkig dat het goed af is gelopen maar het is wel echt zo'n 'ik zei het toch'-verhaal :=

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 23:39

maroescha schreef:
Hier het drama van alleen jonge meisjes van ongeveer 14 jaar die denken mijn fjordie die ik inmiddels al 3 jaar heb wel even aan de teugel te kunnen rijden etc :+

oh daar zou mijn pony dan wel weer korte metten mee maken :))
Nee daarover geen klagen, ze reed heel erg netjes (of dat was schijn en omdat ik erbij stond) en paardlief kon het wel waarderen! :)

maarja :+

@girassol; ''erop rijden'' is sowieso maar relatief. De afgelopen 2 weken is hij 3x onder het zadel geweest.. 1x 20 minuutjes stappen in het bos (na osteopaat behandeling) 1x kwartier uitstappen na longeren, en vandaag 2 km buitenrit.. Kijk als ik nu als zij er is jan en alleman erop zet :=
Had zelfs stalgenootje al zover dat ze op dat paard ook 's mocht rijden, en wellicht ook vaker als dat klikte. Dus dan kon ze kiezen..

Anoniem

Re: Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:49

Hihi helaas is mijn pony de eerste paar keer een schatje bij jonge onervaren kinders... :+

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:51

maroescha schreef:
Hihi helaas is mijn pony de eerste paar keer een schatje bij jonge onervaren kinders... :+


De eerste paar keer? :D :+

addy<3

Berichten: 854
Geregistreerd: 18-01-09
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:52

Ik heb ook zoiets gehad met een "verzorgster". Was een meisje van een jaar of 11.
Die kwam dan 1x in de week, dan gaf ik haar les op mijn pony en dan leerde ik haar wat dingetjes rondom de verzorging, liet haar een keer wassen, dat soort dingen. Dingen die je normaal op een manege ofzo niet gauw mag/kunt doen. Ik vind dat dan ook gewoon leuk om ze echt iets te leren.
Maarja komt ze vervolgens een keertje en aan het eind van de les kwamen ze er ineens mee aanzetten dat ze ermee stopten en weer terug gingen naar hun oude verzorgpony! Kon nog geen bedankje vanaf!
En daar doe je dan al die moeite voor, elke keer tijd vrijhouden, elke keer wat leuks en nieuws bedenken zodat het voor haar ook echt leuk was en ze elke keer weer wat nieuws leerde.

Toen was voor mij de pret van een "verzorgster" er ook wel af. Ik wil zelf ook niet graag hebben dat mensen zomaar vanalles met mijn pony doen zonder dat ik er bij ben. Dus ik wilde er zelf ook altijd bij zijn, dus vandaar dat verzorgster tussen aanhalingstekens staat.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:51

Na 1 verzorgster was ik het al zat. Ze kon rijden. Nou de beste die dat beoordelen kan is mijn oude merrie. Die heeft een trucenboek van A tm Z voor mensen die denken wat te kunnen. Ik sta erbij en zie merrie met een engelengezicht rondstappen en zeg ik ga even uitmesten, redt jij je alleen? Oh ja hoor!!!

Sta dus achter de schutting stiekem te gluren, je hebt wel de verantwoording toch? :D

Paard parkeert kont in hoek en staakt :') Meisje toe dan lavita, alsjeblieft enz. Na 5 minuten roep ik "lukt het" vanuit de stal. Lavita gelijk lopen als een engel en zei ja hoor.
Toen kwamen de huppelpasjes (galoppasjes na elke 4 drafpassen) Het zijwaarts gaan op Lavita's commando, elke keer als ik vanuit mijn positie een keer schraapte met m'n keel liep ze weer evenbraaf normaal :D Het is zo'n lekker ding :(:)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:36

[***] schreef:
Als je het maar weet :+

Heb hier ook meegemaakt, leuke meid (11 jaar) uit de buurt gek op mijn pony, kon wat rijden dus ze mocht er wel eens op, beetje in de weide hobbelen, vonden ze beide wel ok (zij leuker dan de pony denk ik :+ ) en vroeg of dat vaker eens kon. Mij prima, de keer daarna vroeg haar moeder hoe het met betalen zat. Zeg ik heel serieus 'oh, maar jullie moeten mij niks betalen hoor, ik vind het prima zo'. Maar neen, ze bedoelde wat ik het meisje zou betalen .. voor het trainen van mijn pony ... Ik stond daar ook even van }:0 Achteraf bleek het wel een misverstand te zijn, maar ik had het toch even moeilijk moet ik zeggen :')

Hahaha, die had zeker thuis verteld dat ze een wilde gevaarlijke hengst met gevaar voor eigen leven aan het temmen was :)) .

Missmoonie86
Berichten: 946
Geregistreerd: 17-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:38

Hihi wat een grappige verhalen over verzorgsters.. En ik maar denken dat ik bizzare mensen op mijn paard heb gehad.

1) Kwamen 2meisjes die ik via een advertentie op mp had uitgenodigt om eens proef te komen rijden. Een meisje kon redelijk rijden maar dacht eerder van zich zelf dat ze Anky v. Grunsven was :o 2de meisje was echt een beginner, maar goed die kan altijd wat bij leren. Op de stal waar ik toen stond hadden we geen rijbak en moesten we op de weide rijden. Nou paard opgezadeld en eerst maar eens Anky erop gezet dat ging redelijk goed, of beter gezegd ze bleef zitten hihihi. 2de meisje ging erop en zat net 1sec in het zadel en mijn paard gaat in volle ren galop er vandoor met haar erop. De weide was bijna 4hec dus je kan je wel voorstellen dat mijn paard zoiets had van RACEN van ver af hoorde je het paard met haar weer aankomen en rende naar stal met haar. Voor de stal is ze er van af gevallen en mijn paard hobbelde lekker naar stal.. Die had zijn dagelijkse beweging alweer gehad :P

2)
Moeder van een meisje belde of ik al iemand had gevonden. Ik zeg zo; nee nog niet.
Moeder vertelde dat haar dochter heel goed kan rijden en al diverse paarden heeft ingereden ook op hun paarden vakantie. Meisje is net 12jaar geworden! Nou ja voor in de binnenbak te rijden is het wel geschikt. Die mensen toch maar eens uitgenodigd dat het meisje eens kon proefrijden. Komen hun op stal aan had het meisje lederen lak rijlaarzen aan een gigantische cap waar calimero nog niets tegen is en een bodyprotector. Ze mocht eerst mijn paard eens grondig poetsen. Maar ze wist niet met welke borstel ze moest beginnen :? Nou ja alle borstels op een rijtje klaar gelegd. Daarna heb ik mijn paard zelf opgezadeld om te voorkomen dat ze het zadel achterste voren erop zou leggen := Netjes opgezadeld en naar de binnenbak gelopen. Beugels op maat gemaakt en het meisje kon opstappen. Meisje opgestapt en begint al vol aan de teugels te trekken om mijn paard aan de teugels te laten lopen. Meteen er iets van gezegd dat ze wat voorzichtiger moest doen. 1rondje gestapt schopte ze mn paard keihard tegen de buik om te gaan draven. Schrok me echt kapot. Ben meteen naar het meisje gegaan en haar van mijn paard afgehaald en gevraagd hoe ze paarden heeft ingereden en waar ze heeft leren rijden. Die hoefte niet meer terug te komen!! bah bah

Nu heeft mijn paard 2x in de week vrij i.p.v. 1x.. En dat bevalt ons prima zo!

Missmoonie86
Berichten: 946
Geregistreerd: 17-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:39

Kwanyin schreef:
[***] schreef:
Als je het maar weet :+

Heb hier ook meegemaakt, leuke meid (11 jaar) uit de buurt gek op mijn pony, kon wat rijden dus ze mocht er wel eens op, beetje in de weide hobbelen, vonden ze beide wel ok (zij leuker dan de pony denk ik :+ ) en vroeg of dat vaker eens kon. Mij prima, de keer daarna vroeg haar moeder hoe het met betalen zat. Zeg ik heel serieus 'oh, maar jullie moeten mij niks betalen hoor, ik vind het prima zo'. Maar neen, ze bedoelde wat ik het meisje zou betalen .. voor het trainen van mijn pony ... Ik stond daar ook even van }:0 Achteraf bleek het wel een misverstand te zijn, maar ik had het toch even moeilijk moet ik zeggen :')

Hahaha, die had zeker thuis verteld dat ze een wilde gevaarlijke hengst met gevaar voor eigen leven aan het temmen was :)) .


_O- _O-