[VvdD] Nee he, jaarling heeft misschien schouder gebroken
[VvdD] Morgen de beslissing, jaarling laten inslapen of..
[VvdD] Noddy de jaarling wordt beter!!!!!!
Na het bezoek vorige week aan de DA hadden we heel veel hoop op een goede afloop gekregen, alhoewel mijn eigen gevoel daar niet helemaal mee in overeenstemming was, maar ja, je gaat toch af op wat een DA zegt.
Afgelopen week ging Noddy ineens beduidend meer last krijgen van zijn schouder, het werd warmer en dikker en hij belastte zijn been nog minder dan dat hij al deed.
Geen goede zaak, dus DA gebeld en vanmorgen langs geweest. Er zijn weer foto's gemaakt waarop weer niets te zien was.
Het vermoeden is nu (feitelijk 95% zeker) dat de boel van binnen ontstoken is, het hoefde geen bacteriele infectie te zijn maar waarschijnlijk zijn er pezen ontstoken of er zit een ontsteking in het gewricht.
De DA heeft het schoudergewricht ingespoten met een ontstekingsremmer en ik heb voor 14 dagen ontstekingsremmers meegekregen. Nodds zit nu dus zwaar aan de dope

Deze moet hij 14 dagen gebruiken, hij moet die periode op stal blijven en als er na 14 dagen geen zichtbare verbetering is, hebben de DA en ik besloten hem te laten inslapen.
Op dit moment kan ik dus nog helemaal niets zeggen over zijn overlevingskansen. Wel dat het vreselijk moeilijk is om dit soort beslissingen te nemen. Ik heb gemerkt dat je voor jezelf toch steeds meer de grens van een acceptabele behandeling gaat verleggen.
Vandaar nu wel de duidelijke afspraak, dit is echt het laatste wat we proberen.