ik had een haflinger, heel erg oud, en ja dat was ook niet echt een perfect paardje voor de dressuur. en de laatste maanden ging het erg slecht met hem. en begon hij veel te struikelen. Op dat moment lag het nog niet echt aan mij, maar nu begin ik het wel te merken.
Ik rijd nu terug op manege paarden (haflinger is overleden, zoals de meeste wel weten). Maar bijna iedere les komt het voor dat een paard wel struikelt bij mij. En de instructrice zei: nou dan ligt het toch echt aan jou, want dat doen ze echt nooit.
Nu heb ik met mn stomme hoofd niet gevraagd WAAROM ze dan bij mij struikelen, wat doe ik verkeerd.
Zouden jullie misschien kunnen zeggen wat ik verkeerd doe. Ik zit vrij netjes, het enigste puntje is dat ik mijn rug vaak hol maak. Ik schop niet constant met mn benen, dus het paard kan ook niet struikelen omdat hij te snel loopt. Ik pak rustig en langzaam terug (ipv een flinke ruk in een keer) en de bochten en voltes hou ik goed mijn buitenteugel erbij, en begin ik eerst met stelling en daarna open ik mijn binnenhand.
dus.... ik zou het zelf niet weten