Wat zou jij geven voor dit paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leukepret
Berichten: 18
Geregistreerd: 17-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:20

vraagprijs 5000 is absurt, ik zou er nooit meer dan 750 voor willen geven.

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 16:22

wat ik dus net ook nog hoorde, iemand die ook op stal daar loopt, vroeg wat wil je nou bereiken met die paarden
zij; niks meer heb alles naast me gelegd en verwacht niks meer
en dan wou ze vanochtend met me mee naar stal waar hij dan zou komen testaan om te kijken of hij daar wel een kans krijgt om verder te komen,
hij is heel lekker op de hand dat wel zo. hangt totaal niet, zijn gangen zijn perfect, alleen de galop gaat op de rechterkant heeeel moeilijk om aan te springen en verzameld te blijven. al zou ik de kans met hem krijgen zou ik zo door de b heen gaan (hebben der meerdere gezegd) en zijn afstamming is gewoon goed.
en omdat ik echt met hem een band hebt omdat ik hem alles heb aangeleerd.
ik zou het zooo ontzettend moeilijk vinden om die ''navelstreng'' door te moeten knippen. wil hem voor altijd bij me hebben:( natuurlijk zijn er nog veel meer leuke paarden. maar heb zoiets nog nooit gevoeld voor een paard. en geloof me ik heb zoveel paarden verzorgd:(

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 16:25

suvan schreef:
Je zegt er verder mee te willen, maar wat is je doel dan precies?
Gedrag, gevoelig voor koliek, luchtzuigen, hoeven, dit maakt dat misschien niet zo ver gaat komen als jij zou willen. Ik snap dat je hartje verkocht is aan het paard maar....kijk ondertussen ook eens rond naar andere paarden. Misschien val je wel als een blok voor een gezond en goed paard dat ook nog eens goedkoper is.


zijn gedrag zou misschien juist van tepas kunnen komen ( ben gek op paarden die eerst beetje dominantie laten zien en dan 100% voor je gaan en zo is hij dan ook. en als er een merrie voor bij loopt kan die mooi lopen joh _/-\o_ 0
zijn hoefje is nu al stuk verbeterd nu die beslagen is (betekend niet dat hij geen stijl hoefje meer heeft maar dat het makkelijker is gemaakt om er mee te lopen) als je hem ziet lopen zie je ook dat voetje niet. dat is als je er echt goed naar kijkt als hij bijv. in de gang staat. maar daardoor is wel de galop aan de rechterkant weer moeilijker

Anoniem

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:37

1000 euro. Absolute max. Voor 1500 euro kun je al een leuk gezond dier vinden. Deze is niet gezond (dus je haalt je er in de toekomst waarschijnlijk een hoop ellende en dierenartskosten mee op de hals!!), kent weinig en is niet erg opgevoed.

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 16:38

Nouks schreef:
1000 euro. Absolute max. Voor 1500 euro kun je al een leuk gezond dier vinden. Deze is niet gezond (dus je haalt je er in de toekomst waarschijnlijk een hoop ellende en dierenartskosten mee op de hals!!), kent weinig en is niet erg opgevoed.


waar wil je dat kent weinig op basseren? en trouwens opvoeding is top, maar heb jij ooit een jong paard gezien wat nog aan het wisselen is en overigens ook nog luchtzuiger is wat niet hapt?

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:39

TS je bent echt gek als je 3200 euro voor dat paard geeft. Laat staan 5000 :\
Er staan genoeg leuke paarden op marktplaats waarmee je een hele nieuwe band kan opbouwen. Dan kan je gericht zoeken naar je wensen & heb je waarschijnlijk een heel leuk dier voor 2500/3000 euro.

Met dit paard zoek je geheid de problemen op. Ik zie in je profiel dat je oud genoeg bent om het zelf te beslissen, maar beslis met je hoofd en niet met je hart.

babygirlxx
Berichten: 141
Geregistreerd: 22-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:45

nou wat ik een beetje raar vind is als jij hem helemaal beleerd heb en je bent telkens nog met dit paard bezig en je doet andere klusjes op stal.
dan moet de eigenaar ook rieeel gaan denken.
van nou ze helpt mij altijd.
het paard mankeert dit en dat.
dan mag zij er wel een vrienden prijsje van gaan maken
zal ik tenminste wel doen als je zo schappelijk bent.
als zij onbekende mensen al een poot wil uit trekken om het paard voor 5000 euro te verkopen ben je al niet goed bezig laat staan de persoon die er voor zorgt.
dit paard mankeert wel erg veel voor zijn leeftijd ook. als hij dit nu op deze leeftijd heeft kan je later nog meer verwachten.
en wat heb je dan 5000 euro kwijt en geen paard nou ben je dan blij.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:48

lisantjuuh schreef:
Nouks schreef:
1000 euro. Absolute max. Voor 1500 euro kun je al een leuk gezond dier vinden. Deze is niet gezond (dus je haalt je er in de toekomst waarschijnlijk een hoop ellende en dierenartskosten mee op de hals!!), kent weinig en is niet erg opgevoed.


waar wil je dat kent weinig op basseren? en trouwens opvoeding is top, maar heb jij ooit een jong paard gezien wat nog aan het wisselen is en overigens ook nog luchtzuiger is wat niet hapt?


uhm.... ja... :j Mijn eigen vroegere knollie heb ik vanaf dat hij 1 was gehad en die hoefde het toch niet in zijn hoofd te halen om te happen (ja, naar de andere paarden, maar in ieder geval niet naar mij...)

Tja, dit topic kan nog pagina's lang doorgaan. Dat is het lastige aan de waarde van dit dier... Voor een buitenstaander is hij misschien 1500 euro waard, misschien 2000 euro. Een ander geeft er 750 euro voor vanwege zijn 'gebreken'. De een ziet wat potentie en wil misschien nog wel tot 2500 euro gaan.

Maar... bij geen van hen zit er emotionele waarde aan dit dier vast. Vermoedelijk kunnen zij dus beter aangeven wat een realistische prijs is voor dit dier. Echter, het gaat niet alleen om het paard. Het gaat ook om wat jij dit paard waard vindt. Wat wil jij (of willen je ouders) maximaal uitgeven. Als jij zo verliefd bent op dit dier en je kunt hem (tot op zekere hoogte) betalen (want het moet niet te gek worden, toch?) dan zul je dat toch willen doen...

Dat is namelijk de waarde van het dier. Bij wijze van 30% realistisch en 70% emotie...

Emoties zijn geen goede manier om dieren te kopen, maar ja, ze zijn er wel. Al vind ik het verhaal achter dit dier wel vreemd. Te koop van 3200 en vervolgens voor 5000? Meestal zakt een prijs gaandeweg, en gaat ie niet omhoog. Dus dat je enigszins opgelicht wordt, moge duidelijk zijn...

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:48

en hoe zit het met keuren?
zou hij wel door de keuring komen?
en ook op de foto zou ik doen :j

hoe staan hun daar tegenover?
en wat als hij afgekeurd word?

igg afspreken dat bij afkeuren hun de keuring betalen en dat er geen koop is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:51

lisantjuuh schreef:
waar wil je dat kent weinig op basseren?


Hierop :)

lisantjuuh schreef:
Voor de mensen die willen weten welk niveau het paardje loopt
hij is nog nooit gestart, dus nog niet eens b-gerechtig



Citaat:
en trouwens opvoeding is top, maar heb jij ooit een jong paard gezien wat nog aan het wisselen is en overigens ook nog luchtzuiger is wat niet hapt?


Ik vind happen, op merries springen en zich dominant gedragen richting jou als er merries in de buurt zijn als combinatie niet het toonbeeld van een goede opvoeding. Als een jong paard enkel wat happerig is, tsja, dat zijn er wel meer, maar als combi in het geheel vind ik dat dit paard qua opvoeding én gezondheid zijn vraagprijs niet waard is. Echt, voor 1500 euro vind je paarden die wél gezond én fatsoenlijk opgevoed zijn.

Hoe leuk je dit paard ook vindt, echt, je zou er goed aan doen dit paard te laten staan. Alleen al het feit dat de eigenaar 5000 voor dit paard dúrft te vragen...... :n

Lotusbloemm
Berichten: 197
Geregistreerd: 25-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:57

Het enige wat dit paard zo duur maakt is inderdaad jouw emotionele lading. Die heeft de eigenaaresse er ruim bij opgeteld. Ik heb het zelf (in een bijna vergelijkbare situatie) wél gedaan. Natuurlijk is 5000 veel te veel en zou je er 2 "gezonde" paarden voor kunnen kopen. Maar als het je daar niet om gaat, en zo lijkt het, zou je het zoals je nu bezig bent (met de prijs verlagen) zo lang mogelijk moeten volhouden. Alle redenen hierboven om het niet te doen zijn natuurlijk gegrond en ijzersterk, en ergens zou die vrouw zich toch zorgen moeten gaan maken. Geen enkele gek die een dergelijk bedrag er voor geeft namelijk ;)

Lotusbloemm
Berichten: 197
Geregistreerd: 25-05-09

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:59

Ben het helemaal met Djinnie eens..!

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:59

lisantjuuh schreef:
dat is waar, maar toen stond hij wel nog op het stro, dat had het mogelijk ook kunnen zijn, nu staat hij op vlas en heeft hij het nog maar 1x gehad. en nu al een lange tijd niet meer. dus hopen dat het een soort stroallergie was


Hm, hier denk ik toch aan een link tussen luchtzuigen vanwege maagproblemen/ruwvoertekort. Als dat zo zou zijn kun je met voldoende ruwvoer van goede kwaliteit, een goede DA en een beetje mazzel van zowel het luchtzuigen als de kolieken afkomen.

lisantjuuh schreef:
2 maanden geleden stond hij nog op internet voor 3200 maar gisteren ging ik kijken was die weg van het internet af, en toen was het opeens weer 5000 geworden, mijn vader had dus geboden 3250 en dan wilt ie het zadel erbij toen viel ze bijna flauw en schreeuwde ze uit: dat was het dekgeld.. ze is nu wel al stapje gezakt 4500 namelijk en nu moeten wij weer stapje omhoog doen, waarschijnlijk dus dan 3750 (veel te veel) maarja wachten tot zij weer zakt dan maar hea


Er staat niet in de wet dat je bij onderhandelingen je eigen bod moet overbieden hoor. Verkopers verwachten dat vaak wel, omdat ze er op rekenen dat de bieder bang is dat de koop aan z'n neus voorbij zal gaan als hij niet omhoog gaat. Maar de verkoper heeft zelf ook wat te verliezen! Je zet je paard, huis, auto, rolschaatsen immers niet te koop omdat je ze graag wilt houden. Koop en verkoop is een spel, en dat spel wordt gewonnen door degene die het handigste speelt. Het klinkt alsof tot nu toe alleen de verkopende partij lol heeft in het spel. Probeer het koop-verkoop-spel los te zien van het paard en focus op de verkoper. Die zet jou steeds succesvol onder druk en jij doet niets terug. Ga met een enthousiast verhaal naar haar toe dat je vader een ander paard op internet heeft zien staan dat jullie samen gaan bekijken. Ga ook echt bij andere paarden (van vrienden, die niet echt te koop staan) kijken, laat foto's van zogenaamd 'proefrijden' op je mobiel aan de eigenaresse zien. En druk lekker terug. Mevrouw vond 3250 geen goed bod? Dat was anders een hele mooie kans en dat bod was op dat moment geldig. Dus als jij/jullie nu weer een tegenbod gaan doen, niet omhoog gaan, maar omlaag. Niet naar 3750, maar naar 2750. En dat bod geldt ook maar twee weken, daarna wordt het 2500. En elk bod sowieso onder voorbehoud van goedkeuring door een DA!

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:12

Volgens mij heeft advies geven geen zin want denk dat je het paard toch wel koopt?

Ieder geval, ik zou het niet doen. Kan het wel een goede afstamming zijn etc en mooie gangen. Je kan een veel en veel beter paard kopen voor dit bedrag. Je zult van dat paard nog veel meer gaan houden omdat het eigen is.

Begin er niet aan want zo meteen is je hele bankrekening leeg geplunderd door alle dierenarts bezoekjes.

xchanel01

Berichten: 1808
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:29

tja, lastig zeg!
verstand: niet doen
hart: wel doen
zou echt goed met de eigenaar praten, 5000 euro is echt te veel, maar ik ken het gevoel en als je het echt graag wilt, tja dan zou ik er maar voor gaan en hopen op een goede prijs!

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 18:31

ik vind t zo moeilijk:(

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:38

Niet doen! Je weet het natuurlijk nooit zeker maar de kans is zo ontzettend groot dat het paard koliekaanvallen gaat krijgen met de bijbehorende hoge DA kosten en dat je er spijt van krijgt. En als je hem dan uiteindelijk toch weer weg wil/moet doen raak je hem aan de straatstenen niet kwijt.
Het klinkt misschien heel rot zoals ik het zeg maar het is wel zoals het is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:40

lisantjuuh schreef:
wat vinden jullie van de vraagprijs van 5000?


Veel te veel!! :n
Echt nieeeeet doen!
En dat zware luchtzuigen...
Waarom denk je dat iedereen dat vermeld of het paard wel of niet luchtzuigt?!

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:42

Ik ben benieuwd wat je gaat beslissen...

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:42

Niet doen nee.. Geloof me het is moeilijk afstand te doen van een paard, ik spreek uit ervaring en heb er letterlijk een jaar lang verdriet van gehad... Maar het geld is het paard niet waard, je haalt je enorm veel op de hals door een dominant, luchtzuigend, niet doorgereden paard te kopen... Je kunt zoveel meer kopen van het geld, laat je niet leiden door emoties hoe moeilijk dat ook is.....

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:57

lisantjuuh schreef:
ik vind t zo moeilijk:(


Wij snappen hier allemaal dat het zo moeilijk is want je hebt z`n klik met het paard en je wilt hem hebben ookal zie je nu even niet in wat hij allemaal mankeert....

We hebben het beste met je voor dus koop niet z`n paard voor dat bedrag ookal is het zo moeilijk, de eigenaar neemt gebruik van je en weet hoe graag je hem wilt hebben en kan ze fijn op z`n hoog bedrag blijven zitten.....

Hoe moeilijk het ook is denk er goed over na!!
(ik heb ook voor een veel te hoog bedrag een paard gekocht, gelukkig gezond, die ik persee wilde hebben...maar er zijn er zoveel zo leuk! maar daar kom je later pas achter....en daarom wil iedereen hier je helpen)

Heel veel succes met je keuze.

bredla1
Berichten: 31
Geregistreerd: 05-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:00

Geen handvol maar een LANDVOL PAARDEN. Niet met een "probleem paard" beginnen. Zelfs bij een gezond paard gekeurd door een dierenarts van je eigen keuze brengt in het paardenleven al genoeg "problemen" in het leven............de voorwaarden bij aanvang moeten zo goed mogelijk zijn...................mijn mening hoor............

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:29

Ts, vergelijk het eens met een broek, jij wil toch ook geen gevlekte & kapotte broek voor 100 euro als je voor 30 een hele, zonder vlekken kan krijgen? :+ Mij lijkt de keuze dan ook vrij logisch!

Ik snap dat het een lastige beslissing is maar jullie hebben toch al een bod gedaan? Ik zou gewoon voorlopig niet meer gaan rijden, lekker op zoek naar andere paarden. Als de eigenaar ziet dat jij niet afhankelijk van hem bent zal ze waarschijnlijk haar spelletje wel stoppen en hem iig voor minder dan die 5000 euro verkopen, simpelweg omdat ze de interesse weg ziet gaan en als er verder geen kopers zijn maak je haar de keuze iig makkelijk.

Echt hoor, er zijn zoveel andere paarden waarmee je een band op kunt bouwen, pin je niet vast op 1 omdat je die toevallig ingereden hebt. Koop dan lekker een 3jarige en ga daarmee aan de slag!
Je wuift nu zijn gedrag wel weg maar geloof me, dat happen gaat je vervelen op den duur ;)

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:57

Ik zal nooit een paard kopen met zulke gebreken :n

Acceptance

Berichten: 149
Geregistreerd: 18-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:14

Ik ga helemaal met mijn voorgangers mee! Is er al wat nieuws over het onderhandelen?