Wat zou jij geven voor dit paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missmoonie86
Berichten: 946
Geregistreerd: 17-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:46

lisantjuuh schreef:
@missmoonie86
hij is nu beslagen en heeft er minder last van, maar je merkt met sommige dingen nog wel dat dat echt heel moeilijk voor hem is door dat voetje, hij heeft ong in een jaar al 3 x koliek gehad



Misschien een luchtzuig band?
Als mijn paard koliek heeft geef ik hem: Nux Vomica D12.
Dat zijn darm ontspanners, daar knapt een paard binnen n uur van op ( is trouwens een homeopatisch middel ook voor mensen).
Mocht een paard binnen n uur niet opgeknapt zijn dan altijd een DA raadplegen

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:46

Veels te hoog

Kimmej

Berichten: 737
Geregistreerd: 07-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:47

Vrij weinig over te zeggen, natuurlijk zit niemand te wachten op een stalgebrek, maar om te zeggen dat een paard dan gelijk maar €500 waard is.. nee. Bovendien zijn er manieren om (hoewel wel moeilijk) van stalgebreken af te komen, maar ligt ook aan je mogelijkheden. Het hengstengedrag is lastig, en ook iets wat de prijs wat dempt.

Ik zou graag foto's zien van het paard, maar het liefst een filmpje. Dan pas kan je een beetje kijken naar de beweging van het beestje. Heb je wel eens met hem gestart? Of heeft hij op een andere manier al eens iets gepresteerd? Op welk niveau loopt hij ongeveer?

Welk denk ik dat je op dit moment voor €5000,- een leuk paardje kan kopen dat al niet de bovenstaande twee gebreken heeft, noch ongelijke hoeven (al vind ik een 'wat steilere voorhoef' wel ernstig vaag, foto's!!).

En iek al drie keer koliek zie ik nu?! Staat hij op een belachelijk rantsoen of is er een andere reden? Wil de eigenaar niet gewoon nog geld vangen nu het nog kan?
Laatst bijgewerkt door Kimmej op 19-08-11 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:47

Nou ik denk dat je voor 5000 euro een heel leuk ander paard kan kopen! Eentje die geen stalgebreken heeft en die gezond is.
5000 euro voor zo een paard is echt veel te veel.
Kijk rustig om je heen wat er nog meer te koop staat en probeer te denken met je verstand en niet uit emotie (ik snap best dat je een band hebt met het paard, maar er zijn echt genoeg leuke paarden te koop)
Bedenk ook dat er naast de aanschaf van dit paard dus nog een heleboel extra kosten kunnen bijkomen (hoefbeslag, eventuele dierenarts kosten voor koliek enz.)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:47

Zo niks over te zeggen. Hoe oud is het paard? Hoe groot? Wat kan ie? Wat zijn zijn + punten? Want nu heb je alleen nog maar zijn - punten belicht.

En tja, een paard met die minpunten wat alleen een beetje recreatief rond kan hobbelen is wel wat anders dan het zelfde paard wat intermediair loopt (bijv)

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:47

Moeilijk te beroordelen, zonder foto :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:48

5000 euro? In nog geen 5000 jaar. Voor dat geld kan je een heel fijn gezond paardje kopen zonder stalgebreken die wat minder dominant is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:48

Missmoonie: Luchtzuigband doet meer kwaad dan goed, is ook alweer een achterhaald martelwerktuig

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:49

Ik vind dat eerlijk gezegd erg veel... Voor kans op koliek, kan je veel geld kwijtraken aan DA als het raak is. Niet eerlijk dus
Laatst bijgewerkt door Batlow op 19-08-11 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:49

stef schreef:
Luchtzuigen en koliek werd vroeger met elkaar in verband gebracht, maar tegenwoordig niet meer (schijnt, als ik de berichten op medisch lees)


dit is wat ik heb gehoord over luchtzuigen: dat het niet de oorzaak is van (gas)koliek maar wel een factor daarin

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:52

Kimmej schreef:
Vrij weinig over te zeggen, natuurlijk zit niemand te wachten op een stalgebrek, maar om te zeggen dat een paard dan gelijk maar €500 waard is.. nee. Bovendien zijn er manieren om (hoewel wel moeilijk) van stalgebreken af te komen, maar ligt ook aan je mogelijkheden. Het hengstengedrag is lastig, en ook iets wat de prijs wat dempt.

Ik zou graag foto's zien van het paard, maar het liefst een filmpje. Dan pas kan je een beetje kijken naar de beweging van het beestje. Heb je wel eens met hem gestart? Of heeft hij op een andere manier al eens iets gepresteerd? Op welk niveau loopt hij ongeveer?

Welk denk ik dat je op dit moment voor €5000,- een leuk paardje kan kopen dat al niet de bovenstaande twee gebreken heeft, noch ongelijke hoeven (al vind ik een 'wat steilere voorhoef' wel ernstig vaag, foto's!!).

En iek al drie keer koliek zie ik nu?! Staat hij op een belachelijk rantsoen of is er een andere reden? Wil de eigenaar niet gewoon nog geld vangen nu het nog kan?


ik heb fotos, niet zozeer van zijn hoeven maar gewoon van hoe hij in de beweging is (ja moment opnames ik weet het) filmpje is van jaar geleden en daar loopt hij nog onregelmatiger door dat hij nogniet beslagen was. alleen ik krijg mijn afbeeldignen niet geopend.

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:53

playboysches schreef:
Bedenk ook dat er naast de aanschaf van dit paard dus nog een heleboel extra kosten kunnen bijkomen (hoefbeslag, eventuele dierenarts kosten voor koliek enz.)


ben zelf helemaal bekent met de kosten van het paard buiten de huur voor de stallen, heb nog een pony (hoogbejaard) en die werd tot een halfjaar geleden ook altijd nog beslagen

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:55

5000 voor een lucht zuiger van 5 jaar? Dat is inderdaad veels te veel, zeker met het overschot van paarden momenteel!
De helft misschien, maar dan speelt de gevoels waarde in dit geval mee. Je hebt hem zadel mak gemaakt en al heel wat meegemaakt met hem denk ik dan.
Als de eigenaar er 5000 euro voor kan krijgen dan moet hij hem direct verkopen, met een gouden strik eromheen.
Een luchtzuiger die 7 jaar is en b.v M2 loopt is nog geen 5000 euro waard.

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:59

Voor de mensen die willen weten welk niveau het paardje loopt
hij is nog nooit gestart, dus nog niet eens b-gerechtig

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:01

Meid ga lekker verder kijken, voor dat geld kan je echt een heel leuk dier kopen!
Het zou me trouwens niets verbazen als de eigenaar dan ineens wil zakken met de prijs!

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 15:14

op marktplaats opgezocht
tjongejonge 5000 is normale prijs voor ''gezonde'' paarden. van 5 en ruin en kwpner
maar ik wil zo graag dit paardje, omdat het mijn hart heeft gestolen. en ik er helemaal egk op ben
maar om hem te mogen rijden zegt de eigenaar 1 uur rijden is 2 uur stalwerk, maar dat is steeds vaker 1 uur rijden is 4 uur stalwerk. dus me ouders willen me daar weghebben, maar ik ga alleen weg samen met het paardje

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:15

lisantjuuh schreef:
playboysches schreef:
Bedenk ook dat er naast de aanschaf van dit paard dus nog een heleboel extra kosten kunnen bijkomen (hoefbeslag, eventuele dierenarts kosten voor koliek enz.)


ben zelf helemaal bekent met de kosten van het paard buiten de huur voor de stallen, heb nog een pony (hoogbejaard) en die werd tot een halfjaar geleden ook altijd nog beslagen


beslag is ook niet zo een probleem, maar de dierenarts kosten voor koliek kunnen echt aardig oplopen (spreek uit ervaring). En met een paard wat al 3x in een jaar koliek heeft gehad, zou me dat toch wel aan het denken gaan zetten.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:18

Nou dat klinkt als uitbuiterij van de eigenaar.
Ik zou zeggen: doe een bod en voor de eigenaar take it or leave it.
Zat andere leuke paarden die gezond zijn en waar je net zo'n band mee kan krijgen.

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 15:19

lisantjuuh schreef:
playboysches schreef:


ben zelf helemaal bekent met de kosten van het paard buiten de huur voor de stallen, heb nog een pony (hoogbejaard) en die werd tot een halfjaar geleden ook altijd nog beslagen


beslag is ook niet zo een probleem, maar de dierenarts kosten voor koliek kunnen echt aardig oplopen (spreek uit ervaring). En met een paard wat al 3x in een jaar koliek heeft gehad, zou me dat toch wel aan het denken gaan zetten.[/quote]

dat is waar, maar toen stond hij wel nog op het stro, dat had het mogelijk ook kunnen zijn, nu staat hij op vlas en heeft hij het nog maar 1x gehad. en nu al een lange tijd niet meer. dus hopen dat het een soort stroallergie was

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:20

MLoeser schreef:
stef schreef:
En paard is een zware luchtzuiger... nou en?


Ik zou persoonlijk niet op een grotere kans op koliek zitten wachten hoor :o



Luchtzuigen veroorzaakt geen koliek dat is inmiddels achterhaald

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:23

lisantjuuh schreef:
op marktplaats opgezocht
tjongejonge 5000 is normale prijs voor ''gezonde'' paarden. van 5 en ruin en kwpner
maar ik wil zo graag dit paardje, omdat het mijn hart heeft gestolen. en ik er helemaal egk op ben
maar om hem te mogen rijden zegt de eigenaar 1 uur rijden is 2 uur stalwerk, maar dat is steeds vaker 1 uur rijden is 4 uur stalwerk. dus me ouders willen me daar weghebben, maar ik ga alleen weg samen met het paardje


En hier speelt de eigenaar dus in op jou liefde voor dit paard! 5000 euro is een normale prijs voor een paard dat sowieso al geen lucht zuiger is! Een L proef zou moeten kunnen lopen en 4 goede voeten heeft!
Laat je nu niet gek maken! Doe een bod van 2000 euro en ik denk dat hij daar over na gaat denken. Elke week het paard betalen aan stalling kost hem ook geld!

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 15:23

Esther28 schreef:
Nou dat klinkt als uitbuiterij van de eigenaar.
Ik zou zeggen: doe een bod en voor de eigenaar take it or leave it.
Zat andere leuke paarden die gezond zijn en waar je net zo'n band mee kan krijgen.


2 maanden geleden stond hij nog op internet voor 3200 maar gisteren ging ik kijken was die weg van het internet af, en toen was het opeens weer 5000 geworden, mijn vader had dus geboden 3250 en dan wilt ie het zadel erbij toen viel ze bijna flauw en schreeuwde ze uit: dat was het dekgeld.. ze is nu wel al stapje gezakt 4500 namelijk en nu moeten wij weer stapje omhogo doen, waarschijnlijk dus dan 3750 (veel te veel) maarja wachten tot zij weer zakt dan maar hea

Emma

Berichten: 2080
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:24

5000 is echt te veel voor een luchtzuiger die nog bijna niks kan. Voor dat geld kan je echt een heel leuk paardje kopen die ook al wat meer kan zonder stalgebreken, dus dat zou ik dan doen.

haffie83
Berichten: 601
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:27

lisantjuuh schreef:
wat vinden jullie van de vraagprijs van 5000?



Veel en Veel te veel,1500 euro lijkt me echt wel genoeg, hoor.
Het is een luchtzuiger en dan nog zon steile hoef en dan dat gedrag.
Succes met je beslissing. :D
Dekgeld kan zij wel zeggen maar die prijs is echt veel te veel.
En je hebt hem zelf ingereden dan mag ze wel een vergoeding geven,
Omdat het paard nu berijdbaar is en meer waard, omdat het bereden is. :+
Ze moet gewoon rekening met jou houden en jou het paard gunnen.
Anders kijk even verder echt er zijn zoveel betere paarden.
Maar je houdt van die dat snap ik ook wel maar die prijs. :n :n

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:30

Ik denk dat je het misschien eens anders moet bekijken.
Wat zou dit paard waard zijn geweest als het een M/Z trainingsniveau had, een M wedstrijdniveau, geen stalgebreken, geen ondeugden, geen schoonheidsfoutjes etc.
Als dit dan een leuk rijpaard is waar je de Z toch wel mee kunt bereiken...uhm...zo'n 5000 euro?

Maar....dat is dit paard niet.
Elk ding wat er aan mankeerd, haalt de prijs naar beneden.
- een luchtzuiger
- er schort nogal wat aan de gehoorzaamheid aan de hand (het is helemaal niet zo natuurlijk dat een paard hapt)
- gedraagd zich niet als er merries in de buurt zijn
- is niet altijd rad
- heeft een afwijkend voetje
- gevoelig voor "ziektes" zoals bv koliek
- onder het zadel ook geen niveau om warm van te worden
- etc etc

Kortom een moeilijk verkoopbaar paard, want er zitten zoveel schroefjes los.
5000 euro min al deze punten = ..... nouja wat jij er aan uit zou willen geven.

Je moet je realiseren dat zelfs voor de helft van dat geld (dus 2500) er nog beter geschikte paarden rond lopen.
Dit paard is nog jong, maar met alles wat er nu al scheef aan is, zal dit paard naar mate het ouder wordt steeds meer gaan kosten aan hoefsmid, dierenarts, kliniek, poedertjes en pilletjes. Vergeet daar ook niet aan te denken bij het maken van je beslissing.