een jaar geleden zag ik je op de manege staan. voor mij viel je nog niet op, ik kon met je knuffelen maar verder vond ik je nog niet echt speciaal. dom dat ik niet vanaf dat moment heb ingezien dat we bij elkaar hoorden. ik was op ponykamp dus moest snel weer verder. iemand op ponykamp vertelde dat ze graag op je wilde rijden. dit is niet meer door gegaan dus had ik je nog niet echt zien lopen. toen de lessen weer begonnen werd jij ook in onze les gereden. toen pas zag ik hoe lief je was. ook al was je eigenwijs maar je was een fjord dus dat hoort erbij. ik vroeg of ik de volgende keer op je mocht. de volgende keer werd de keer daarna, en die keer daarna mocht ik eindelijk op je rijden. je was super lief voor me, ik voelde gelijk een klik met je. de keer daarna reed ik weer op je en k had het gevoel alsof ik vloog. ook al kon je niet zo goed galopperen, dat maakte me allemaal niet uit, ik wou zo vaak mogelijk op je rijden. ik mocht elke week 4 keer op je rijden van de manege. ik was in de wolken van je. toen kwam de dag dat mijn ouders vertelde dat ik je mocht leasen, ik was zó ontzettend blij. wij zouden vooraltijd samen zijn, na het leasen zouden we je kopen. een dag voordat het leasen in ging mocht het oppeens niet meer van mijn ouders. ik zakte door mn knieen, liet een traan daarop volgde nog een en nog een. heb een half uur gehuild. dat betekent dat je te koop zou staan en dat ik je elk moment zou kunnen verliezen. ik besloot om zoveel mogelijk te rijden en een maand heb ik dat kunnen doen. er waren een paar mensen naar je komen kijken maar ze wouden je niet hebben, blind waren ze. hoe kunnen ze zo'n perfecte pony laten staan? maar dat betekende wel dat je langer bij mij zou blijven. op zaterdag 20 november 2010 kreeg ik een telefoontje van de eigenaar van de manege. ik was nog nooit gebeld door haar dus ik wist dat er iets met jou was. ze vertelde dat je verkocht was en dat je gelijk die maandag weg zou gaan. mijn wereld stortte in. de gedachte dat ik je misschien nooit meer zou kunnen zien of nooit meer zou kunnen rijden was teveel voor me. ze vertelde dat je naar een fokker ging en daar gedekt ging worden. ik luisterde niet meer, alles ging langs me heen. mijn allerliefste bjorna, ineens weg.. ik ging zondag gelijk naar je toe, deed mijn favoriete halster dat ik voor je had gekocht om, en heb je wel een halfuur huilend geknuffeld.. ik kon niet geloven dat iik je nooit meer vast kon houden.. ik gebruikte een shirt om je geur in op te slaan. zo had ik toch steun in de moeilijke tijden.. ik maakte zoveel mogelijk foto's van je en heb je extra lang lekker gepoetst. vervolgens hebben we gereden. het was niet echt rijden, meer echt een afscheid. we hebben zoveel mogelijk leuke dingen gedaan. toen heb ik je in je stalletje gezet, en het halster afgedaan. de volgende dag zou ik vroeg komen zodat ik je eerst nog kon poetsen voordat je om 7 uur opgehaald zou worden. ik had proefwerkweek dus zou ik op tijd thuis zijn. ik racete naar je toe, leren kwam later wel. ik haalde je uit je stalletje en ging je poetsen. ik mocht nog een keer rijden van de manege. dat was ik zo dankbaar voor. na het rijden zette ik je in je stalletje en heb lang afscheid genomen. jij had geen idee wat er gebeurde. ik liep weg, wetend dat ik niet moest zien hoe ze je je stal uitnamen , je in de trailer deden en weg reden. ik zat in de kantine te huilen. ik hoorde later dat je weigerde de trailer in te stappen en wild om je heen aant zoeken en aant hinniken was. ik hoopte dat je mij aan het zoeken was. uiteindelijk is het ze gelukt en hebben ze je meegenomen. ik hoop dat je een goed plaatsje hebt en dat je goed voor je veulentjes zorgt. ook al mis ik je enorm, ik weet dat dit het beste voor je is. je was geen manege pony en dat zou je ook niet snel worden.
Brr kippevel zeg... Weet je niet naar wie ze gegaan is zodat je haar misschien nog kan zien?
claaaudiaa
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-11 18:35
Dankjewel! @chipieke: ja ze is naar een fjordenfokker in loosbroek. Maar opzoeken zal te moeilijk voor me zijn, denk niet dat ik het aan kan om dr nog een keer achtertelaten.