slofteugel gevaarlijke rem tijdens buitenrit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:10

wauweltje schreef:
Lees eerst even Mist, wat ik eerder al meldde, de enige goeie slof is een losse slof, heeft dus niets met trekken te maken.
Als je van een slofteugel sterker wordt, doe je het dus duidelijk niet goed.

Ik heb je berichtje wel gelezen hoor Knipoog Ik was het er alleen niet mee eens Schijnheilig
wat voor nut heeft het dan om een sterk paard met slof rijden ie los hangt ? Dat de enige goede slof een losse is ben ik het helemaal mee eens, maar ik snap het gedeelte niet waarin je zegt dat het wel nuttig kan zijn voor mensen met sterke paarden, want deze mensen zullen dus wel eerder geneigt zijn de slof te gebruiken om een paard in te houden (en dan hangt hij niet los denk ik)
Slof kun je (mijn mening) gebruiken als een paard een keer aan het "doordrammen" is, als tijdelijke oplossing. De keren dat ik met slof gereden heb kun je op 2 handen tellen, maar dan nog zat ie voor 98% van de tijd gewoon opgeknoopt over de hals en heb ik hem zelfs niet in mijn handen gehad.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:13

Mij viel dit stuk trouwens ook op!
Vind het erg goed dat ze hier ook aandacht aan besteden en mensen dus waarschuwen voor/over een slofteuguel.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 03:08

Als je weet dat een paard wat vaststaat zijn hartslag veel hoger is dan bij datzelfde paard als hij niet aangebonden staat...kan je je afvragen hoe dat is als je een paard opsluit in een slofteugel (of andere hulpteugels).
Ik vond het een goed stukje omdat het in mijn ogen vrij goed weergaf hoe een slofteugel vaak gebruikt wordt en dus gezien wordt!

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:24

Ach, sommige willen het niet begrijpen, ik pleit helemaal niet voor een slofteugel, dat is altijd zo vervelend van dit Forum, je wilt de mensen vanuit mijn kennis informeren, maar helaas wordt het niet begrepen. Mist misschien moet je het een keertje aan je instructeur vragen, dan kan die het misschien uitleggen. Want op een Forum uitleggen lukt dus blijkbaar niet. Ik dacht, ik ga het weer een keer proberen om het uit te leggen, dat als je een slof gebruiken moet, dat dat ook op een vriendelijke manier kan. Er zijn namelijk vele manieren om je paard ook onvriendelijk te behandelen zonder het gebruik van een slofteugel. Maar dit is het laatste wat ik erover zeg, want ik val in herhaling. Verdrietig