Ik heb in mijn jaren veel van dit soort paarden en mensen voorbij zien komen en ook vaak gehoord van andere mensen dat zij wel een paard kennen of hebben gekend... Eigenlijk kent bijna iedereen dit soort figuren wel denk ik.
Maar dan denk ik, waaorm heb je dan een paard? Waarom betaal je de maandelijkse kosten van een paard (er even vanuit gaande dat je nooit komt) als je er niet naar omkijkt. Sorry maar als ik een paar 100 euro per maand moest uit geven en ik zou hetgene waar ik het in steek nooit zien zou ik me nog even goed achter de oren krabben of dat nog wel zo'n goed idee is. En dan zou ik daar toch wel wat aan gaan doen. Wat bezield deze mensen toch.
En vaak is het ook sneu voor het paard ook. De meeste paarden doe je er toch geen plezier mee om hem alleen maar op een weilandje te zetten of helemaal erg, als een paard bijna alleen maar op stal staat. De meeste paarden vinden werken en bezig zijn juist leuk.
Ik gok dat het iedereen die 1 of meerder pensionstalling langs zijn gegaan dit wel bekend in de oren klinkt. Maar echt, WAAROM?! heb je dan een paard....
.Tot aan de knieën in de stront en maar roepen om aandacht.
Maar mijn paard is voor mij zeker geen status-symbool.
1tje loopt al niet helemaal lekker meer omdat ze nooit bekapt word... Ze lopen ook zo stijf als een hark. Nou doe ik niet zoveel aan dressuur oefeningen met mijn paard dus die zal ook niet de soepelste zijn maar deze dieren slaan alles. Toen die laatst een sprintje trokken, het eerste wat ik dacht was "nog nooit zulke stijve paarden gezien zeg
" Mijn paard loopt als Totilas vergeleken met hun 
Nooit bij nagedacht
Wat MOET je ermee? Alsof je hem bewaard als een soort koekje ofzo voor als je straks weer zin en honger heb...