kent iemand dit verhaal; gratis paarden België

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

kent iemand dit verhaal; gratis paarden België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 18:36

Dit kreeg ik via een goede kennis op facebook gestuurd. Ik ken haar als een integer persoon dus ik plaats het hier maar ter verifiëring. :)

Citaat:
IN BELGIE GRATIS PAARDEN!!! 52 jonge paarden zoeken een thuis. Ze gaan zaterdag naar Sugar Creek om er te worden geslacht. Hun eigenaar is overleden. Zijn zoon toont geen enkele interesse voor hen. De meeste merries zijn ervaren en sommigen hebben veulens. Jongen die gespeend worden, jongen van dit jaar, die van 2 et 3 jaar oud zijn gecastreerd. Een vriend van een vriend van de overledene zoekt voor hen een thuis 0032(0)463.42.88 Barnesville (België) ) Plak en knip AUB

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:42

Suger Creek in België? Alleen daarom al lijkt het me weer een leuk sprookjesverhaal := .
Het lijkt me ook dat zoonlief er minimaal de slachtprijs voor wil hebben. Nee, ik kan nier geloven dat dit verhaal waar is :o

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:43

ik vind het ook een beetje vreemd
denk niet dat het waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:44

Inoterry schreef:
Suger Creek in België? Alleen daarom al lijkt het me weer een leuk sprookjesverhaal := .
Het lijkt me ook dat zoonlief er minimaal de slachtprijs voor wil hebben. Nee, ik kan nier geloven dat dit verhaal waar is :o

Mja aan de andere kant als die zoon niks geeft om die paarden maar het toch wel moeilijk vind ze zo allemaal te laten slachten omdat het belangrijk was voor zn vader.. snap ik misschien wel dat ie liever heeft dat ze een fijne nieuwe eigenaar krijgen die er wel om geeft.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:49

Rebeccaa schreef:
Mja aan de andere kant als die zoon niks geeft om die paarden maar het toch wel moeilijk vind ze zo allemaal te laten slachten omdat het belangrijk was voor zn vader.. snap ik misschien wel dat ie liever heeft dat ze een fijne nieuwe eigenaar krijgen die er wel om geeft.

Maar om dan de paarden naar een slachthuis in de Verenigde Staten te gaan sturen vanuit België is wel erg onwaarschijnlijk :+. Buiten het feit om dat er daar geen paarden meer geslacht mogen worden dan :D

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:51

Inoterry schreef:
Rebeccaa schreef:

Maar om dan de paarden naar een slachthuis in de Verenigde Staten te gaan sturen vanuit België is wel erg onwaarschijnlijk :+. Buiten het feit om dat er daar geen paarden meer geslacht mogen worden dan :D

Inderdaad! Telefoonnummer is niet correct. Er ontbreekt een cijfer in.
Laatst bijgewerkt door Sandravm op 05-08-11 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:51

Heb even gebeld en nummer is niet in gebruik...
Laatst bijgewerkt door corinep op 05-08-11 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:52

Lijkt onwaarschijnlijk maar wat als het echt waar is?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:56

In amerika gaat op het moment een bijna gelijk verhaal rond. Deze paarden zouden allemaal goed verzorgd en netjes bereden zijn etc. maar als niemand ze gratis wil hebben gaan ze ook naar de slacht. Volgens mij ook Sugar Creek. Alleen is voor zover ik begreep slacht in amerika verboden.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:57

Mallodie schreef:
Lijkt onwaarschijnlijk maar wat als het echt waar is?

heb jij ruimte voor zoveel paarden?
ik niet, en als ik dat wel had en miljonair was had ik ze graag allemaal opgevangen.
maar helaas

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:58

Sugar Creek en Belgie geeft geen enkele hit op Google!
Paarden vanuit Belgie naar de VS sturen voor slacht is belachelijk (nog afgezien van het feit dat dat daar blijkbaar niet meer mag) door de kosten ervan.

Kortom: het zoveelste broodje aap :)

Traiectum

Re: kent iemand dit verhaal; gratis paarden België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:01

Barnesville ligt volgens mij nou niet bepaald in België :') . En 'merries zijn ervaren'? Ervaren waarin? Het lijkt me een (slecht) vertaald amerikaans bericht.

Paarden in Amerika kunnen nog steeds naar de slacht hoor - ze krijgen er alleen wel een lange reis naar Canada of Mexico bij. Of dat slachtverbod nou zo'n verbetering is durf ik te betwijfelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:23

Inoterry schreef:
Rebeccaa schreef:

Oh dat had ik nog niet gelezen haha _O- Nee dat is wel heel erg onwaarschijnlijk inderdaad..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 20:01

Mooi bedankt :j ik geef het door!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:37

De amerikaanse variant van dit verhaal:
PLEASE REPOST(FREE HORSES ) -Posting for a friend: 52 thoroughbred horses need homes. Will go to Sugarcreek this Sat. for slaughter. Gentleman died, his son wants nothing to do with them. Most broodmares are broke and some are in foal, yearlings, 2 yrs and 3 yrs old most are gelded. FREE and papered. Friend of the deceased is trying to find homes. 440-463-4288 Barnesville. Please copy and paste!
Important

Dit soort verhalen heb je daar nu heel veel, vanwege het verbod op slachten in eigen land en de slechte economie zijn veel daarvan helaas ook waar. Je ziet dan ook regelmatig oproepen om hooi ofzo te doneren aan mensen die het niet meer kunnen betalen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:54

Ik kwam hem ook al tegen. Onschuldige ik post hem ook gewoon door, totdat ik hierop werd gewezen. Ach ja... Deleteknop is gewillig :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:40

CaPrIoLe`79 schreef:
De amerikaanse variant van dit verhaal:
PLEASE REPOST(FREE HORSES ) -Posting for a friend: 52 thoroughbred horses need homes. Will go to Sugarcreek this Sat. for slaughter. Gentleman died, his son wants nothing to do with them. Most broodmares are broke and some are in foal, yearlings, 2 yrs and 3 yrs old most are gelded. FREE and papered. Friend of the deceased is trying to find homes. 440-463-4288 Barnesville. Please copy and paste!
Important

Dit soort verhalen heb je daar nu heel veel, vanwege het verbod op slachten in eigen land en de slechte economie zijn veel daarvan helaas ook waar. Je ziet dan ook regelmatig oproepen om hooi ofzo te doneren aan mensen die het niet meer kunnen betalen.

Het is niet eens goed vertaald.... :P

leyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:01

Belachelijk dit.. kom het nu ook op facebook tegen.. dit is niet meer te stoppen denk ik :s

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:37

Haha, ik ben er dus ook ingetuind. We kregen verschillende oproepen (zelfs telefonisch!!) binnen bij onze vereniging (opvang manegepaarden), dus hebben we het uiteindelijk ook rondgestuurd en op fora gezet, en waren van plan er zelf enkelen te gaan halen. Gelukkig voor de (niet-bestaande) paarden is het dus niet waar. Wij hadden het bericht ook enkele x-en gehoord zonder de plaatsnamen in, het zou in de Ardennen in België zijn geweest (dan klonk het al iets geloofwaardiger :') )

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:43

Sugar Creek is een slachterij in VS?

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:44

ook deze voormiddag zien passeren op fb... verhaal klopt toch langs geen kanten? om te beginnen trekt de vertaling op niets en die engelstalige plaatsnamen?

ponieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:19

Het is weer komkommertijd en dan steken de befaamde 'broodje aap' verhalen weer de kop op:-) .
Geloof er niks van!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:28

Moderatoropmerking:
Dit is een hoax, daarom hier een slotje