Oefenparcours afgelopen zondag!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Oefenparcours afgelopen zondag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 13:11

Gisteren was de grote dag, Roderick ging zijn eerste oefenparcours springen. Gelukkig niet met mij, maar Pieteke, mijn springinstructrice reed hem. We springen nog niet zo lang, vanaf half juli, maar dit is een goede ervaring voor hem. Bovendien vind hij het hartstikke leuk!
Het was wel een hele vroege zondagmorgen, al om half 6 op en om half 7 was ik op stal, Rood had wel zoiets van, wat doe jij hier zo vroeg?? Snel gepoetst en aan de longe laten springen, wat al lekker ging. Zelfs over een balk met deken!
Het inladen ging gelukkig super, binnen een paar minuten stond hij op de trailer en om half 8 vertrokken we naar Amstelveen. Gelukkig had ik steun aan mijn ouders, zusje en vriendin (ze hadden een nachtje doorgehaald, want ze waren nog naar Bob's in uitgeest geweest!). Ook veel stalgenoten gingen erheen.
Daar aangekomen het parcours bekeken, er zaten toch wel behoorlijk enge hindernissen bij. Bij Rood is het grootste probleem dat hij het eng vind, daardoor gaat het allemaal niet zo makkelijk, er langs proberen te schieten en weigeringen etc. Maar als hij springt, echt super!
In de trailer het hoofdstel ingedaan en naar de vrachtwagen om het zadel erop te doen. Rood vond het wel heel spannend, liep helemaal te dansen en zo. Pieteke begon meteen te draven en hem aan het werk te zetten. het inrijden ging al heel goed, over wat simpele sprongetjes en alle enge dingen laten zien, maar wel laten merken dat zij bepaalde wat ze gingen doen. Hij was ook erg voorwaarts (zijn we niet zo gewend van hem!)
Om 9 uur was hij al aan de beurt... De eerste sprong was nogal twijfelend, zal ik wel, zal ik niet, maar het werd gelukkig niet als weigering gerekend. En de rest van het parcours, hij keek nergens meer naar, het zag er uit alsof hij nooit anders deed! Echt fantastisch! We stonden er eerlijk gezegd wel van te kijken. Foutloos!
Het gevolg is wel dat ik de volgende keer zelf ga! Maar dat moet wel lukken met de begeleiding. Bovendien sponsort mijn vader een bodyprotector, dat is wel zo'n veilig gevoel. Mijn stalgenoten gingen ook heel goed en de sfeer was ook erg gezellig, echt heel leuk. Sorry hoor, ben nogal enthausiast!
Om kwart over 10 hadden we de meeste stalgenoten zien springen en gingen we Rood weer inladen, want wilde het niet te lang voor hem laten duren, zoveel wedstrijdervaring heeft hij nog niet. En toen werden de eindresultaten omgeroepen. Pieteke en Roderick waren derde geworden! Foutloos met 48 stijlpunten! Ben echt zo trots! Later hoorde ik dat hij ook nog ereronde had mogen rijden, maar nu had Pieteke op een ander paard gereden. Al met al een topdag! Rood = Springpaard!

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***


sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:42

leuk dat het zo goed ging! wel jammer dat dit dan geen echte springwedstrijd was Tong uitsteken

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:15

Gaaf hoor Daan, enne... volgende zelf erop he? Dan kom ik kijken!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:14

Tof zeg, leuk!!!Wat goed van hem!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers