[VvdD] Naar Emmeloord: Gipsy is weer beter!!!
heeft ze ook nog de hele zomer dag en nacht op de wei gestaan. Conditie had ze toch al niet meer, wij gingen ook op vakantie, druk met andere dingen etc. kortom: veel beter als ze lekker op het land gaat op een adres waar ze zeker weten goed staat en je er eigenlijk nauwelijks omkijken naar hebt.
Ze heeft 3 maanden een gigantisch weiland gedeeld met nog 2 merries, beide met veulen en dat ging super, geen schrammetje erop. Nescio is ook nog even 2 weekjes buurman geweest en die heeft het ook super gehad.
Maar vandaag was het dan toch uit met de pret }>
3 maanden lang nauwelijks mensen gezien, laat staan halsters, dus mevrouw was in eerst instantie niet gediend van dat ding om haar hoofd (Het is nog wel een mooi, nieuw bruin leren halster

Tijdens de -lange- wandeling van de wei naar de trailer was ze erg opgewonden, voortdurend hinniken naar de maatjes die ze moest achterlaten, ik had m'n handen er flink vol aan. Opvoeding moet zeker weer opgefrist worden! De pony's in het weiland waar we doorheen moesten hielpen ook niet echt mee.
Transportbeschermers omdoen was een klein drama, merrie was behoorlijk over de zeik en wilde echt niet stilstaan. Voor zaten ze er uiteindelijk om, achter was geen doen, ze werd echt link. Gericht naar me trappen, nou dan maar zonder hoor, ik bedank voor dat soort avonturen. 1x een trap die afschampte op m'n knie met een transportbeschermer ertussen gelukkig, dus geen pijn/schade, maar ik had het er wel mee gehad. Van de week thuis weer eens oefenen als ze wat kalmer is, dan gaat het ongetwijfeld probleemloos.
Qua trailer waren we voorbereid op het ergste, alles lag al klaar, maar daar liep ze zo op

Op stal aangekomen 1x hard hinniken en het was goed. Trailer-zweet en 3 maanden weilandvuil er afgespoten (een meer-fasen plan vrees ik...), ontwormd en op stal waar ze gelijk de voerbak indook, ze weet het nog prima. Van de week ook maar eens flink met de schaar in de weer, al het overtollige haar eraf, ze ziet er nogal verwilderd uit op het moment, lange manen, een baard, harige benen.... Geen gezicht!
Morgen inenten (niet speciaal hoor, komt zo uit), dinsdag beslaan en woensdag ga ik er weer op

Zigeuner-meis is dus weer thuis, voor haar is de zomer afgelopen. Ben heel benieuwd hoe ze gaat met rijden!