probleem met manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bentevanbeek

probleem met manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 17:58

Hallo iedereen ,
ik rij nu al 5 jaar op een manege met een vriendin.
maar ik vind de manege niet zo heel leuk , we stappen draven en galoperen , buitenritten maken we heel af en toe (z'n 3x in het jaar) springen doen we ook heel weinig en voltigeren doen we ook amper. Ik rijd nu 5 jaar en kan nog niet eens opzadelen , dat is toch Schandalig !
mijn instructeur zegt als ik vraag op opzadel les : ja een andere keer. Die vraag stelde ik een jaar geleden en nog nooit iets mee gedaan. Nu is dus het probleem dat ik daar weg wil , maar mijn vriendin die wikt ABSOLUUT niet weg , want dan zegt ze : nee ik wil hier niet weg want dan ga ik mijn lieve paardje zo missen . Ik wil dus heel graag weg en zij niet . Nu zul je dus denken : ga dam alleen. Maar van onze moeders moeten we samen blijven rijden want anders kan mijn vriendin niet blijven rijden want op die dag hebben ze geen auto en voor de
rest van de dagen kan ze niet , en om haar te laten stoppen met rijden gun ik haar niet , wat moet ik doen ?
Gr. Bente

opisop_shop

Re: probleem met manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:02

is er geen ideeenbus of organisatiecommissie aan wie je het kunt vragen?
wie zadelt normaliter op, kun je misschien wat eerder komen om mee te kijken?

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:05

Is er dan niemand anders op je manege aanwezig die je het even kan vertellen? Opzadelen is toch echt wel zo'n beetje het eerste wat je leert op een manege. Voltigeren en springen wordt ook lang niet altijd op alle maneges gedaan dus zo gek vind ik dat niet.

Nicole21

Anders moet je even goed overleggen met je instructrice wat je dwars zit.
Ze kan er vast wel iets aan doen, misschien is ze het allang weer vergeten.

Of vind je het er gewoon niet leuk op de manege waar je nu rijd?

Surprise_Boy

Kan je niet vragen of ze op z'n minst eens bij een andere manege wil gaan kijken met je? ;)
Misschien ziet ze daar ook wel leuke paardjes. Ik heb het ook gehad, hoor, kon na 4 jaar ook niet opzadelen, is me nooit geleerd ook. :Y)
Toen ik wegging miste ik mijn lievelingspony ook, maar door andere pony's zette ik me daar overheen.
Je kan ook voorstellen om dan af en toe nog op die manege te gaan kijken, ook naar haar lievelingspony, of een buitenrit maken, paarden huren...
Succes ermee! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:06

misschien kun je naar de eigenaresse gaan?
ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden! :)

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 18:25

oké bedankt allemaal
(sorry ik kon geen toppic vinden over manege's enzo :))

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:54

Het is misschien hard van mijn kant maar als jij naar een andere manege wil doe je dat toch gewoon, als je vriendin wil blijven rijden dan zal ze mee moeten. Bedoel als ik het goed lees rijdt ze altijd met jullie mee dus eigenlijk vindt ik dat ze dan eerder met jouw mee moet gaan dan dat jij maar moet blijven hangen op plek waar jij het niet naar je zin hebt toch?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:24

RT-D >> MA

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:39

Over het naar een andere manege gaan - heb je die keus/mogelijkheid? Zitten er meer maneges in de omgeving?

Hoe komt het dat je nooit hoeft op te zadelen? Doet de instructrice dat altijd of moet je altijd een pony/paard "overnemen" van de vorige les?

Hier wordt iedereen geacht zijn/haar eigen pony/paard voor de les op te zadelen als die nog niet opgezadeld is. En als je dat (nog) niet kan dan vraag je hulp aan iemand die dat al wel kan. Je moet dus ook minimaal een half uur voor de les begint aanwezig zijn. Mocht je pony/paard al lopen in een les, dan wordt je geacht om je medeleerlingen te helpen met opzadelen. Vind ik eerlijk gezegd ook heel normaal.

Trouwens om heel goed te leren opzadelen raad ik je aan om eens op ponykamp te gaan! Dan moet je vaak een hele week 2 keer per dag je pony/paard opzadelen en verzorgen.
Echt heel leuk zo'n ponykamp en nog heel leerzaam ook.

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 19:01

ik rij om 4 uur maar ik ben om half 4 pas uit van school dus ben er een kwartier van te voren.
de paarden staan opgezadeld als we er zijn.
ik vind ponykamp heeleuk maar niet op die manege.
ik heb al een besluit genomen trouwens.
Ik ga hier nog een kaar rijden en dan ga ik stoppen met manege les en gewoon met m'n verzorg pony leuke dingen doen enzo :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:41

Maar, als jij stopt, kan je vriendin alsnog niet blijven rijden toch?
En, met je verzorgpony leuke dingen doen. Ik lees dat de pony's al klaar staan als je komt, heb je dan wel geleerd hoe je omgaat met paarden?
Niet onaardig bedoelt, dat ik denk dat je dat niet kan, maar dat vraag ik me wel af.
Ik zou trouwens wel les blijven nemen. Als je veel gaat rijden zonder les, kan ej jezelf snel veel verkeerde dingen aanleren.
Is er niet iemand die jou leuk les kan geven, met je verzorgpony? Of rijd je daar niet op?