Ik verzorg sinds kort een paard samen met mijn vriendin het is een vrij lief beestje maar is wel een schijterd.
Ik en mijn vriendin rijden hem helemaal alleen in pffft wel heel vermoeiend. even een kort schema
dag 1: eerst goed longeren hij was al wel zadelmak maar nog niet ruitermak zal ik maar zeggen daarna erop hangen. dan kijken hoe hij was met water en met poetsen(heel bang en onrustig)
dag 2: longeren en dan erop gaan hangen toen we merkten dat hij verdacht rustig was zijn we er zachtjes op gaan zitten en gaan proberen te wandelen(heftig) wow nog nooit zo had geschrokken hoe een paard kon reageren. Maar toch goed rustig gekregen.
dag 3: hij was rustiger met he mesen en opzadelen en zijn eerste draf en erse valpartijtje hahaha
dat heeft nog lang geduurtdag 4: eerste keer echt gedraaft aan de longe was zeer braaf.Niet aan de longe.
Nu even een korte beschrijving:
Naam:Agility(lenigheid,waakzaamheid)
leeftijd:3
schoft:161cm
ras: draver(zijn draf is echt zaalig)
kleur: effen bruin
karakter:
vrij heftig en schrikachtig naar mensen die hij niet kent ogepat voor zijn achterhand hij zou trappe uit schrik.
echt een schatje in stal!!!
Hij is van een mevrouw maar zij ziet er niet naar om.
Dus op een dag gingen we naar een les krijgen van een vriendin en we gingen vol belangstelling naar de paarden kijen en toen zagen we em met halster en ingekort touw i de stal staan(je kon hem niet pakken) nu komt hij vanzelf naar je toe.
Toen legde de lesgever uit wat er was en dat we als we wilden hem konden helpen met zadelmak en ruitermak te maken natuurlijk wilden we dat en in ruil mochten we rijden op paarden van hem onder andere ravel(een echt grand prix) paard . en op orphie een stijve knol die we aardig los hebben gekregen zij nam de teugels aan en liep mooi naar beneden.
Ik ben een beetje trots op mezelf en kunnen jullie m mischien wat tips geven o hem wat makkelijker te maken en minder bang te laten zijn.
een foto volgt zeker nog hoor!!!
http://imageshack.us/photo/my-images/59/foto1101y.jpg/
dit is hem samen met mij vriendin toen we hem net zagen