keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jo85

keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 18:52

Boeboeboe! Had ik een leuke schimmel te koop gevonden op bokt. Helemaal leuk! Is hij vandaag niet door de keuring gekomen :(
120 euro lichter en geen paard :(

newt

Re: keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:58

Dan had je betere voorwaarden moeten scheppen, kosten kopen bij goedkeuring en kosten verkoper bij afkeuring.

Wel jammer dat het paard afgekeurd is.

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 19:23

tja hij is officieel niet afgekeurd. Dierenarts heeft als advies gegeven dat verkoper paard laat bekappen (hij stond nu wat ongelijk) en zij hem een maand gaat trainen. Dan opnieuw beoordelen. Mogelijk zit het namelijk in weinig spiermassa of ongelijk bekapt. Maar ik ga natuurlijk niet nog een keer voor keuring betalen, dus verwacht dat ze hem aan iemand anders probeert te verkopen die of zo dom is om hem niet te laten keuren of die weer de kosten opzich nemen.
Maar je hebt gelijk. Ik had af moeten spreken dat zij de kosten betalen bij twijfel/afkeuring. Had gewoon niet echt verwacht dat een 4jarige niet door de klinische heenkomt. Beetje naief dus van mij :s

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:10

of zo naïef ben ik ook hoor ;). Maar heb er alweer van geleerd. Ik raad ook alles en iedereen en voornamelijk mezelf aan altijd een klinische keuring te doen als het om een beetje paard gaat. Röntgen is nog tot daar aan toe, maar zeker als je als doel sport hebt en je niet de kosten voor röntgen wil dragen of de gok wil nemen doe dan in ieder geval die buigproeven, en het longeren op harde, daar komen al vele kwalen op naar voren. Wij hadden ook een 4 jarige voor de röntgen en klinisch, eerst röntgen en aldaar had de veearts hem zelf nog bij bekapt voor de foto's, maar iets te scherp dus wat bleek bij de klinische, kreupel op harde longeren, ijzers onder gedaan en week later weer 100% ok bevonden en röntgen allemaal 1tjes, Hoefden we ook niet voor te betalen aangezien het de fout van de veearts zelf was ;)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:36

TAO-->VVDD