Sponsoren voor groot duurzaam paardenproject gevraagd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ewi

Sponsoren voor groot duurzaam paardenproject gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 23:02

Na de vraag :ontwerp een manege van de toekomst en bedenk een naam is er daadwerkelijk de mogelijkheid om zo'n bedrijf te gaan starten. Tenminste als er genoeg donateurs en sponsors worden gevonden die een bijdrage willen leveren aan de stal van de toekomst. Banken gaan hier nl nl niet voor 100 % in mee, dus eigen vermogen is een must!

Alles is welkom (ook ideeen) , maar bij sponsoring vanaf 500 euro wordt de naam of bedrijfsnaam in de te bouwen kantine op de wand geschilderd.

Wat is de bedoeling:

Het moet een "manege" worden die dier en mensvriendelijk is.
Dit moet in de bouw/constructie en ruimte terugkomen.
Zeer hoog welzijnsgehalte waarbij verschillende doelgroepen hun thuis kunnen vinden.

Hierbij hebben we het niet zozeer over een "zorgboerderij" maar willen juist alle andere groepen mensen die hulpbehoevend zijn de mogelijkheid bieden weer in de samenleving te kunnen functioneren.

Omdat Boktlezers natuurlijk paardenfans zijn lijkt dit mij de ultime plaats om zo te kijken of er voldoende sponsoren gevonden kunnen worden om de stal van de toekomst van de grond te krijgen en tot een groot succes te brengen.

Kun je zelf iets missen, weet je iemand die een bijdrage wilt doen of die zelfs een deel van het bedrijf kan en wil sponsoren, laat dan svp snel wat van je/u horen!

Swift

Re: Sponsoren voor groot duurzaam paardenproject gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:09

Dit verhaal komt mijn heel bekend voor uit een tv programma waar ze oplichter die op deze manier te werk ging ter sprake brachten. Mocht ik er naast zitten mijn welgemeende excuses maar de alarmbellen gaan bij mij wel af.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:11

Swift schreef:
Dit verhaal komt mijn heel bekend voor uit een tv programma waar ze oplichter die op deze manier te werk ging ter sprake brachten. Mocht ik er naast zitten mijn welgemeende excuses maar de alarmbellen gaan bij mij wel af.

Hier ook.

ewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 23:13

Swift, misschien is na het eerst lezen van mijn vorige vraag al duidelijk dat het zeker niet om dit soort praktijken gaat.

Misschien kun je beter eerst goed lezen, evt. een PB sturen en informeren voordat je gedachtes in een antwoord zet.... Je excuses zijn aanvaard, maar zo zet je wel de toon voor een onwijs gaaf project waar echt veel hulp bij nodig is en waar echt goede ideeen welkom zijn.

veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:21

ewi: nee. ik denk dat jij duidelijker moet zijn. door zelf iets meer vertellen.

je vraagt geld voor een manege op te zetten. dus mensen hebben zoiets van uit kijken. is namelijk al iets op tv van geweest,

als jij duidelijk vertel wat, waar en waarneer. dus nog meer info. dan kom je geloofwaardig over

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:22

Sorry Ewi maar ook uit je post in je eerdere topic haal ik geen informatie waardoor ik veel vertrouwen krijg in dit project. Ik vind het een vreemd verhaal en een vreemde gang van zaken, het 'plan' is dermate vaag dat het in mijn ogen nog niet eens de naam plan mag dragen. Ik vraag me echt af waar je nou precies voor zou gaan sponseren dan.
Mijn tip als dit wel serieus is om een concreet plan te maken (dus wat voor bedrijf, welke doelgroep, locatie eisen enz) en dan met de gemeente en enkele instellingen met de beoogde doelgroep te benaderen om te kijken of er misschien een samenwerking kan ontstaan. Dan kan via die weg ook concreet gezocht worden naar sponsoren, dat lijkt me heel wat logischere en zinnigere aanpak.

ewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 23:30

Gemeente gaat al mee....
Info is beschikbaar voor mensen met een goed idee, of die hulp willen en ook kunnen bieden.

Bedankt voor je meedenken over de manier van aanpak, maar we zijn hierin al veel verder dan je beschrijft in je reactie.

Logisch dat je zo denkt als er vaak misbruik wordt gemaakt, maar er zijn ook nog andere mensen op deze wereld.
Jammer dat er alleen eerst een negatieve reactie moet komen voordat er vragen worden gesteld.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:42

Waarom wordt het hier dan niet concreter neergezet? Als er al informatie beschikbaar is en je wilt serieus mensen enthousiasmeren lijkt het mij dat je juist zo concreet mogelijk wilt zijn over je plannen en de reeds genomen stappen.
Ik vertrouw het nog steeds niet, maar goed iedereen is vrij om hier zijn eigen oordeel over te vormen. Ik ben trouwens absoluut iemand die gelooft in het goede in de mens maar zoals ik al eerder schreef heb ik vrijwel dit exacte verhaal eerder gehoord bij een oplichtingszaak. En de 'informatie' die er nu gegeven wordt geeft mij absoluut geen vertrouwen om er anders over te gaan denken.

veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:44

Swift schreef:
Waarom wordt het hier dan niet concreter neergezet? Als er al informatie beschikbaar is en je wilt serieus mensen enthousiasmeren lijkt het mij dat je juist zo concreet mogelijk wilt zijn over je plannen en de reeds genomen stappen.
Ik vertrouw het nog steeds niet, maar goed iedereen is vrij om hier zijn eigen oordeel over te vormen. Ik ben trouwens absoluut iemand die gelooft in het goede in de mens maar zoals ik al eerder schreef heb ik vrijwel dit exacte verhaal eerder gehoord bij een oplichtingszaak. En de 'informatie' die er nu gegeven wordt geeft mij absoluut geen vertrouwen om er anders over te gaan denken.

ik sluit hier bij aan.

ewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 23:45

Bedankt Swift voor je positiviteit!!!! Je hebt je punt duidelijk gemaakt!
Mochten er daadwerkelijk mensen zijn die serieus interesse hebben en mogelijkheden zien en hebben.....mogen ze altijd een PB sturen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:49

Ik heb geen geld om te doneren en al had ik het wel dit vertrouw ik voor geen cent. Ik geloof dat mensen meer informatie willen, plan van aanpak, loactie, datum, FEITEN.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:56

Balou_k schreef:
Ik heb geen geld om te doneren en al had ik het wel dit vertrouw ik voor geen cent. Ik geloof dat mensen meer informatie willen, plan van aanpak, loactie, datum, FEITEN.

Ik heb al jaren een geweldig idee wat ik niet zomaar prijs geef, wat zijn de feiten?
Ik ga mee met deze post want het klinkt heel interessant maar niet zonder meer informatie...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:58

Hier ook alarmbellen. Vindt het ook zeer vreemd overkomen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:05

Waarom zou ik een wildvreemde financieel gaan helpen bij het opstarten van een bedrijf?
Als het nu voor een goed doel was, maar voor het starten van een bedrijf?
Denk je zo werkelijk aan het benodigde kapitaal te komen?
Wat houdt dat sponsorschap verder in? Levert het ook wat op?

Hoeveel wil je zo eigenlijk ophalen? Ik denk niet dat veel bokkers 500 euries zullen overmaken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:14

Uiterst vaag verhaal.
Ik zeg niet doen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 03:13

Geld inzamelen via Bokt is niet toegestaan. Hoewel het in dit topic gaat om het zoeken naar sponsors zien wij dat toch als een verkapte manier van geld inzamelen en dus gaat dit tegen de Bokt regels in. Vandaar hier een slotje.