Zit ziek thuis, verveel me!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:16

Cowgirl schreef:
Burn-out is echt iets geestelijks, ook heel verrot natuurlijk maar is het niet zo dat je juist met een burn-out leuke dingen moet gaan?

Mag ik mijzelf op de 2 plaats zetten hierdoor? Ik loop vanaf februarie met een hernia. Is wel pas in Juni geconstateerd maar loop dus vanaf feb. al met klachten.

Ik kan dus ook niet veel meer als duivelintje.

Heb net 2 weken ziekenhuis achter de rug die amper geholpen hebben.
psyschish gaat het ook achteruit en om hier uit te komen moet je eigenlijk de dingen doen die je niet kunt.

Loopt 24 uur per dag met pijn rond en slik me suf aan pijnstillers. Gelukkig ben ik van de morfine af en red ik het nu aardig met paracetamollen en ibuprofen.

En mag blij zijn als ik 1 a 2x per week naar de paarden kan om ze dan vanachter het draadje te kunenn aaien.

zucht... ik wou dat ik maar gewoon een griepje had met koorts en kots werk. Dat is tenminste met 10 dagen weer over.



ik weet precies wat je bedoelt. 24 uur per dag pijn en inderdaad psychisch gaat het er ook niet beter op. morgen heb ik mijn eerste afspraak bij een psycholoog omdat ze bij de arbo bang zijn dat ik helemaal depresief wordt (gelukkig weten ze de helft nog niet anders zouden ze me gelijk op laten nemen).
verder kan ik inderdaad niet wat ik het liefst zou willen even lekker een uurtje paardrijden en mijn gedachten verzetten.

ik houd mezelf op de been door tegen mezelf te zeggen dat dit niet blijvend is (hoop ik dan) en dat er mensen zijn die er erger aan toe zijn.

wat mij betreft mag je mijn 1e plaats hebben. ik ben niet aan de morfine geweest en zover ik weet trekt het wel weer bij (ook al duurt het een paar jaar) en een hernia heb je voor het leven (wat mij verteld is).

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:21

duivelintje schreef:
mag ik de winnaar zijn in het ziekte rijtje? ik zit al vanaf januari thuis door een whiplash.
wat ik heb gedaan om de tijd te doden is
- tv kijken
- veel achter de pc (zolang het gaat)
- schilderen
- indianen armbandjes (proberen te) maken

het migraine verschijnsel ben ik ook bekend mee en idd veel meer dan slapen lukt dan niet.

mijn advies, doe het lekker rustig aan en kijk wat je mogelijkheden zijn. voel je je goed genoeg voor even achter de pc gewoon doen, zodra je merk dat het niet meer gaat ophouden en of gaan liggen of iets anders gaan doen. tv kijken (of een goeie film natuurlijk) kost minder inspanning en is vaker iets langer vol te houden.
een boek lezen is een optie, maar vergt toch wat meer inspanning wat vooral met hoofdpijn meetsal niet te doen is.

veel beterschap in ieder geval.



Oke jij wint overduidelijk!!!!
Veel beterschap en sterkte!

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:28

Ben ook al sinds zondag ziek... Ziek en ik verveel me kapot!
Vooral balen dat ik niet naar mijn paard kan! Hij staat gelukkig wel de hele dag buiten, samen met zijn grote vriend, dus hij zit er niet zo mee, denk ik... Schijnheilig

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:28

bedankt jady

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:09

Een hernia heb je gelukkig niet voor je hele leven.

Sommige gevallen wel maar ook veel mensen komen er weer vanaf.

Ik denk ook wel dat ik er weer vanaf kom maar de vraag is wanneer.

Maar je zal wel de rest van je leven erom moeten denken, maar ja als dat alles is kan ik daar wel mee leven, met die pijn in ieder geval niet.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:15

duivelintje schreef:
vooruit tartuffo je hebt gewonnen.......

helaas heb jij een aantal dingen staan die ik niet eens kan doen.
-ik mag niet paardrijden (is nu heel erg op tanden bijten dus)
- ik kan geen boodschappen doen zeker niet alleen (ben veel duizelig en val soms flauw)
- huishouden lukt ook niet erg goed, kan meestal elke dag 1 ding doen hierin (en dan heb ik het over simpele dingen als afwassen e.d. ) en op een slechte dag kan ik helemaal niks, niet eens computeren.

maar de dagen gaan idd snel voorbij. i kweet neit eens wat voor soort werk ik strakjes kan gaan doen (moet op zoek naar ander werk omdat mijn oude werk niet meer kan).

mag ik dan toch een 2e plaats hebben?


Voor mij ben jij nummer !.
Ik kan idd nu weer veel maar heb ik ook maanden niet kunnen doen.... ik zat alleen als wezeloze lowietje op de bank dus ik mag me nu weer gelukkig prijzen..
Hou je taai, heel veel beterschap..... Knipoog

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:21

Vergeet weer wat te melden... tja sorry.
Heel goed dat je naar een psycholoog ga en jij denkt dat ze de helf niet weten, maar dat trekken ze er wel uit.... is bij mij ook gebeurt maar als je dan denkt dat je er niet meer bovenop kom merk je dat het soms een beetje beter kan gaan omdat je misschien anders tegen dingen aan ga kijken....
Ik vind het heel goed dat je de stap heb gezet... je hoeft je er niet voor te schamen... iedereen heeft wel eens een duwtje in zijn/haar rug nodig als je er alleen niet meer uitkom.
Ik ben er gelukkig altijd heel open en eerlijk in geweest maar voor mij is het geestelijk een lange weg geweest.
Ik had geen pijn zoals jullie maar geestelijke pijn wordt je soms ook een beetje kinds van. Maar nu eindelijk sinds een week of 4 gaat het goed met mij en die andere 9,5 maand ga ik maar gewoon vergeten....

Toi toi, met deze hulp kom je er wel..... OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! Knipoog