Het eerste gesprek was met een mevrouw die momenteel 12 paarden op stal had waaronder 3 keurmerrie’s en op zoek was naar uitbreiding van de bloedlijnen. Ze wilde graag een 3 jarige Nourejev merrie inruilen vanuit een moeder uit de briolitta stam. Deze merrie was dit jaar voorgebracht maar om hun onverklaarbare reden geen ster geworden. Het was een ontzettend leuk gesprek en we zaten zeer op 1 lijn. Helaas gooide haar man de volgende dag roet in het eten. Hij vond uiteindelijk Lafayette niet goed genoeg voor hun doel, dat doel bleek dus een goedgekeurde hengst fokken (ze hadden er al 1 gefokt). Hij zei dat ik uiteraard wel hun 3 jarige kon kopen maar wat moet ik nu met een merrie die niet eens sterwaardig is

Het tweede gesprek was met een man die theoretisch zeer wel onderlegd was. Op elke hengstnaam die ik liet vallen had hij wel een negatief verhaal, ik had hem eigenlijk het www adres van bokt moeten geven want hij had er wel tussen gepast op FA. Het kwam er eigenlijk op neer dat hij een keurmerrie –sport wilde met prokcertificaat, waar zijn dochter Z mee kon rijden en dat paard mocht ook nog niet te veel kosten. Ik vroeg hem wat hij zoal gefokt had, toen gaf hij zelf al aan dat hij voornamelijk theoreticus was en het fokken in de praktijk nog moest blijken

Het derde gesprek was met een zeer aardig fokker die echter een 2 jarige ferro in wilde ruilen . Dit krijgt misschien nog een vervolg.
Daarna heb ik nog iemand gesproken die hun 6 jarige Jet Set ruin in wilde ruilen. Die was L1 met 1 winstpunt want hij deed het nog niet zo goed. Ik moest echter wel geld bijleggen want hun ruin was wel 8500 euro waard.

Ik heb ook nog een dame aan de telefoon gehad die als enige vraag had wat de vraagprijs was. Ik gaf haar aan dat voor mij een goed tehuis het belangrijkste was en een eventuele mogelijkheid om jet later terug te kunnen kopen. Deze dame had een eigen pensionstal en verzekerde me dat de paarden bij haar absoluut niets te kort zouden komen, ze was echter niet van plan er veel voor te geven. En als de merrie gust zou blijven ging ze meteen weg want er moest wel brood op de plank komen en ze had de paarden niet voor de liefdadigheid. Ik heb haar vriendelijk gezegd dat zoals ze op mij overkwam ze niet iemand was aan wie ik mijn Jet zou willen verkopen en heb haar veel succes gewenst met het zoeken naar een voor haar geschikt paard, maar de mijne krijgt ze echt niet

Kortom Jet is nog niet verkocht, we hebben geen haast, over 2 weken gaat ze weer starten. Er lopen nog een aantal contacten en zolang als ik geen geschikte koper vind dan blijft ze gewoon. Ik geef haar nog liever weg aan een liefhebber dan dat ik haar verkoop aan zo'n **mens dat alleen maar denkt aan