Ponykamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sisi_96

Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 17:16

Haay bokkers, :D

Een vriendin en ik willen graag samen op ponykamp. /3 Vorig jaar waren we bij de Bongerd. :) Dat was een leuke manege, maar dit jaar willen we graag ergens anders heen. Weet iemand waar je de hele week je eigen paard of pony hebt? Dus waar ook paarden zijn en waar je die niet moet delen met iemand anders.
Ik had gehoord dat je bij Fjordenpaard op de buitenritten heel hard gaat en dat het gevaarlijk is. Dat willen we liever niet. En het liefst dat je gewoon je pony/paard mag pakken en rijden in je vrije tijd. Dus weet iemand een leuke ponykamp?

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:19

oh dat heb ik wel ergens dat je zelf mag rijden op hun bosterrein
zou nu niet weten welke naam manege dat is
misschien kun je gewoon google

edit; deze mis http://www.dehoeven.com/

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:25

Woon je in Nederland of België?Wil je het dichtbij of verder weg?Ik weet er wel een heleboel!De meeste zijn in Nederland!

Sisi_96

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 17:29

Wat handig! =D Ik woon in Nederland. Wat vind jijzelf de leukste?

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:39

Ik ga binnekort naar kamp wat verder van huis.Hier zijn er een paar in nederland:-KLeine oever,site: www.kleineoever.nl
-een haflingerkamp:(ik weet niet zeker of deze in nederland is eig.)De Tschogglberg,site: www.de-tschogglberg.nl
-Ponykamp in Gasselte,Drenthe.In manege Gassalte,sites: www.manege-gasselte.nl of http://www.ponykampgasselte.nl
-het fjordenpaard schijnt ook heel leuk te zijn en niet zo gevaarlijk hoor!site: www.fjordenpaard.com
-Manege kampeerboerderij Boschhoeve(dit is wel 15 t/m 18 jr.)site: www.de-boschhoeve.nl
-Manege de Bongerd,site: www.manegedebongerd.nl

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:00

Tschogglberg is wel in nederland, friesland
De mennomaneezje is de manege waar ik rijd, waar ze ook een ponykamp organiseren, site: www.demennomaneezje.nl

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:02

De Boschhoeve is echt super leuk! Ik kom er nu al 2 jaar, en altijd leuke paardjes gehad (L)

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 20:04

Yael_my schreef:

Die lijkt me wel leuk (ze hebben zelfs een eigen zwembad *\o/* ) alleen jammer dat het tot 14 jaar is..

@kaatjeee1997: Manege Gasselte lijkt me ook erg leuk. Heb je daar de hele week je eigen paard/pony?

@IloveNikitaa: Bij Tschogglberg hebben ze alleen haflingers en op de site van De mennomaneezje staan alleen foto's en geen informatie over ponykamp. Zijn daar ook paarden (in plaats van pony's) en is die dan de hele week voor jezelf?

@LisanneFloor:op de site van De Boschhoeve zie ik niet echt informatie over hun ponykampen. (Dus heb ik dezelfde vraag als aan IloveNikitaa *D )

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:36

Sisi_96 schreef:
Yael_my schreef:

Die lijkt me wel leuk (ze hebben zelfs een eigen zwembad *\o/* ) alleen jammer dat het tot 14 jaar is..

@kaatjeee1997: Manege Gasselte lijkt me ook erg leuk. Heb je daar de hele week je eigen paard/pony?

@IloveNikitaa: Bij Tschogglberg hebben ze alleen haflingers en op de site van De mennomaneezje staan alleen foto's en geen informatie over ponykamp. Zijn daar ook paarden (in plaats van pony's) en is die dan de hele week voor jezelf?

@LisanneFloor:op de site van De Boschhoeve zie ik niet echt informatie over hun ponykampen. (Dus heb ik dezelfde vraag als aan IloveNikitaa *D )

bij Tschoggelberg zijn denk ik allen maar haflingers.het is een haflingerstal
bij boschhoeve is er normaal vanalles!Het lijkt me een supertof kamp want je gaat ook zwemmen met paarden ,buitenritten maken enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 05:51

Ik ga een trektocht boeken! Ookal vind ik het dood eng om alleen te gaan :=

deSteegh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:08

Hoi wij hebben nog enkele plaatsen vrij op onze ponykampen, maar dat ligt eraan hoe oud jullie zijn en hoeveel ervaring jullie hebben... Het zijn erg afwisselende kampen met hele leuke maar wel heel verschillende programma's per week, als je meer informatie wilt kun je me altijd een pb sturen, of even kijken op hyves daar staat ook nog meer info (en heel veel foto's!) op.
Ik zal hieronder ook even de advertentie kopieéren die we hier op bokt gezet hebben.
Groetjes Lobke

Dit jaar organiseren wij alweer voor de 11e keer super gezellige ponykampen.

Op deze ponykampen willen wij weer allerlei leuke dingen doen. Zo krijg je een eigen pony, die je de hele week mag verzorgen. Dus poetsen, in de wei zetten, invlechten, rijden en natuurlijk vertroetelen.
Er worden ook dressuur-en springlessen gegeven. We gaan bosritten en een trektocht maken, waarbij we ook gaan zwemmen met de paarden! verder gaan we voltigeren, caroussel, mennen, pas de deux op muziek, en een cross rijden, ponyvoetbal zonder zadel, in-uitjes springen zonder handen, En we houden een groot dagspel te paard!
Verder hebben we ook allerlei leuke activiteiten zonder de paarden zoals, zwemmen, spelletjes een quizavond, kampvuur een bonte avond, met jullie eigen act’s, karaoke en niet te vergeten een spannende speurtocht in het donker!

Dit jaar hebben we weer 3 weken gepland.
In principe kunnen alle kinderen meedoen, We proberen de samenstelling van de groepen aan te passen aan het nivo en leeftijd van de kinderen. Er is voldoende gediplomeerde begeleiding.

Het zijn voor de meeste kinderen,(en begleiding) wel vermoeiende weken, dus als je normaal héél veel slaap nodig hebt, is het mischien beter om nog een jaartje te wachten met op ponykamp komen.

Het ponykamp duurt van maandag 15.00 uur tot en met zaterdag 15.00 uur. Op deze zaterdagmiddag worden de ouders om 15.00 uur verwacht, waarna de kinderen een demonstratie zullen geven van wat er in die week geleerd is.

De data voor het ponykamp zijn:
1e week (week 28): 11 jul. t/m 16 juli (Gevorderden 9 t/m 14 jaar)
2e week (week 29): 18 jul. t/m 23 juli (Beginners 7 t/m 12 jaar)
3e week (week 31): 1 aug. t/m 6 aug. (Gevorderden (min. 4jaar ervaring)12 t/m 18 jaar)

Wil je meer informatie dan kun je altijd een keer langs komen, mailen of bellen.
Als je interesse hebt en foto's wilt zien van de vorige jaren kun je ook kijken op: http://ponykampzomer2011.hyves.nl/ of op de hyve van de manege: http://pscdesteegh.hyves.nl/

Graag tot ziens op onze manege,
Paardensportcentrum "de Steegh" Berghem

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:52

Wauw!Ik heb zowat alle foto's bekeken!Het ziet er superleuk uit!!Als ik een kamp zou kiezen wist ik het wel!!Dat van de steegh natuurlijk!!Jammer dat ik in België woon ;)

mallory3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:25

kaatjeee1997 schreef:
Wauw!Ik heb zowat alle foto's bekeken!Het ziet er superleuk uit!!Als ik een kamp zou kiezen wist ik het wel!!Dat van de steegh natuurlijk!!Jammer dat ik in België woon ;)

Zelfde probleem :P

deSteegh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:03

We krijgen hier op ponykamp bij de Steegh (Berghem) zelfs een meisje uit Frankrijk! Dus België valt nog wel mee hoor... haha :D

lobkedejong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:08

Dus ook jullie zijn welkom hoor! /3

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:54

Ik in een ractie klein oever staan, daar heb je niet de hele week je eigen paard :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:43

en weet je er al één?

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 23:38

deSteegh schreef:
Hoi wij hebben nog enkele plaatsen vrij op onze ponykampen, maar dat ligt eraan hoe oud jullie zijn en hoeveel ervaring jullie hebben... Het zijn erg afwisselende kampen met hele leuke maar wel heel verschillende programma's per week, als je meer informatie wilt kun je me altijd een pb sturen, of even kijken op hyves daar staat ook nog meer info (en heel veel foto's!) op.
Ik zal hieronder ook even de advertentie kopieéren die we hier op bokt gezet hebben.
Groetjes Lobke

Dit jaar organiseren wij alweer voor de 11e keer super gezellige ponykampen.

Op deze ponykampen willen wij weer allerlei leuke dingen doen. Zo krijg je een eigen pony, die je de hele week mag verzorgen. Dus poetsen, in de wei zetten, invlechten, rijden en natuurlijk vertroetelen.
Er worden ook dressuur-en springlessen gegeven. We gaan bosritten en een trektocht maken, waarbij we ook gaan zwemmen met de paarden! verder gaan we voltigeren, caroussel, mennen, pas de deux op muziek, en een cross rijden, ponyvoetbal zonder zadel, in-uitjes springen zonder handen, En we houden een groot dagspel te paard!
Verder hebben we ook allerlei leuke activiteiten zonder de paarden zoals, zwemmen, spelletjes een quizavond, kampvuur een bonte avond, met jullie eigen act’s, karaoke en niet te vergeten een spannende speurtocht in het donker!

Dit jaar hebben we weer 3 weken gepland.
In principe kunnen alle kinderen meedoen, We proberen de samenstelling van de groepen aan te passen aan het nivo en leeftijd van de kinderen. Er is voldoende gediplomeerde begeleiding.

Het zijn voor de meeste kinderen,(en begleiding) wel vermoeiende weken, dus als je normaal héél veel slaap nodig hebt, is het mischien beter om nog een jaartje te wachten met op ponykamp komen.

Het ponykamp duurt van maandag 15.00 uur tot en met zaterdag 15.00 uur. Op deze zaterdagmiddag worden de ouders om 15.00 uur verwacht, waarna de kinderen een demonstratie zullen geven van wat er in die week geleerd is.

De data voor het ponykamp zijn:
1e week (week 28): 11 jul. t/m 16 juli (Gevorderden 9 t/m 14 jaar)
2e week (week 29): 18 jul. t/m 23 juli (Beginners 7 t/m 12 jaar)
3e week (week 31): 1 aug. t/m 6 aug. (Gevorderden (min. 4jaar ervaring)12 t/m 18 jaar)

Wil je meer informatie dan kun je altijd een keer langs komen, mailen of bellen.
Als je interesse hebt en foto's wilt zien van de vorige jaren kun je ook kijken op: http://ponykampzomer2011.hyves.nl/ of op de hyve van de manege: http://pscdesteegh.hyves.nl/

Graag tot ziens op onze manege,
Paardensportcentrum "de Steegh" Berghem

Deze lijkt me heel leuk! Zijn daar ook paarden? En hoeveel kost het eigenlijk?

lobkedejong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:42

Ja hoor we hebben paarden en pony's in alle soorten en maten. de kosten zijn 300,- euro per week.

mhartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:07

Ik heb er weer helemaal zin in om op /3 ponykamp te gaan bij de steegh in berghem
het is altijd zo gezellig en leuk.
en je eigen /3 pony /3 voor een week is echt wel gaaf.
als je nog twijfelt met op kamp te gaan in berghem bij de Steegh
zeg ik DOEN.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:09

er zijn hier al zo veel topic's over misschien even de zoekfunctie gebruiken ?
het Fjordenpaard in drenthe is super komt er er al 5 jaar is voor de zomer helaas al vol

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:52

www.sintels.nl

Instructiekamp voor iedereen vanaf 12 jaar, deze week zijn er geen onder die leeftijd! Lessen in kleine groepjes, dressuur, springen, mennen, cross, enz. Natuurlijk ook lekker buiten rijden en naar het strand! Als je meer wilt weten kan je het altijd aan mij vragen :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:46

YRT -> BRT

sifra1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:26

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:51

Misschien kun je eens een kijkje nemen op www.reelaer.nl
Weet niet of het nou de hele week dezelfde pony is met het ponykamp, maar hoor wel dat het ponykamp ontzettend leuk is.
Als je 14 jaar of ouder bent kun je ook de jongerentrektocht doen.
Dit heb ik gedaan, en het is heel leuk :)
Ze hebben er hele leuke paarden en pony's.
Is zeker een aanrader!