B-bevret

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Birtee_

B-bevret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:19

Hallo,
ik heb nog maar net een nieuw paard (3.5 jaar) hij heeft de dressuur al goed onder de knie, loopt mooi aan teugel...etc.
Maar omdat ik 2 maanden niet heb kunnen rijden is zij springen achteruit.
Deze zomer zou ik b-brevet doen op kamp, en ik zou hem meedoen.
De dressuurproef zou wel lukken, maar het springen kan miss. een probleem worden.
Kan iemand zeggen wat een springproef b-brevet inhoud? (shofthoogte; ca. 1m75cm)

billionache

Re: B-bevret

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:24

hmm misschien is Bokt.nl niet de plek om dit te vragen, aangezien hier niet zo vreselijk veel belgen zitten :)

Bij springproef B-brevet moet je dus een parcoursje rijden met begin- en eindvolte. Er wordt vooral gekeken naar jouw houding (zowel op de sprong als tijdens het parcours zelf) en naar de manier waarop je je proefje rijdt, dus de tempocontrole, mooie wendingen, juiste galop etc. De hoogte is volgens mij afhankelijk van de plaats waar je je brevet gaat rijden, maar zal rond de 80-90cm liggen. Het parcours moet volledig in galop gereden worden :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:28

Birtee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 18:14

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:04

RT-P >> PP

CarpeDiemh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:16

ik heb het a en b brefet gedaan in de zomer bij mangene M&M en de hoogte stelt echt niets voor 30 tot 50cm verder zou ik wel goed leren voor de vragen

umiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:39

Ik heb enkele weken geleden mijn B brevet gehaald. De springproef bestond uit een parcourtje van 5 sprongen die 70-80 cm stonden.
Als je paard 2 keer weigert ben je gebuisd en ook als je in de verkeerde gallop naar de sprong rijdt. Je mag wel een volte maken om je paard in de juiste gallop te zetten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:00

Toen ik het deed hield het niet zoveel in, rechtje bij de b, dan over diagonaal oxertje, daarna bij e weer een rechtje, en nog een keertje diagonaal oxer. Pony was een echt routinier in het springen, achtte elk aansluitend tweede parcours als barrage, moesten het parcourtje even springen om in te springen, dus de rest kun je al denken. Had snelste tijd en foutloos ;), haha, maar wel gehaald. Ik zou het gewoon meedoen.