Groep van 4 personen, ingedeeld, op paard geholpen. Zij alvast stappen in de buitenbak

Paard in kwestie zet geen stap verkeerd op het strand, maar heeft vooral in de winter wat last van stalmoed. Dit uit zich in: ontsnappen uit zn stal, ontsnappen bij opstappen (en vervolgens zich 10 minuten lang niet laten vangen), snurken, groot maken. De hele reutemeteut

Het viel me al op dat het paard stond te bonken en te schrapen in zn boks (toen had er eigenlijk al een kwartje moeten vallen, maar ja, blond he

Linkervoet in de beugel, rechtervoet omhoog en daar spoot het paard in galop richting buitenbak

Paard in kwestie deed zn hoofd naar beneden en gaf een bok. Goed. Nu zat ik in elk geval in het zadel

Vervolgens veel commentaar 'ik dacht dat je er af zou vallen' 'je bent goed blijven zitten' 'fijne rit nog verder he }>'. Tsja, het is mn eer te na om met eraf te laten vallen terwijl de groep die ik als begeleiding heb mn publiek is (verder nog een volle kantine en een groepje buiten op een bankje). Iets teveel publiek

Bleek dat paard in kwestie donderdag maar even uit zn stal was geweest, want beetje kreupel. Vrijdag had stilgestaan en dan nu zaterdag met mij mee mocht. Tsja, dan vind ik het niet vreemd dat hij zo zn box uit komt

Onder raar gehinnik en gesnurk vervolgens het terrein afgekomen