Paard stout = 3 dagen geen eten :S:S:S:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:12

dat hadden ze vroeger ook eens op de manege gelapt. toen was hij overgekocht geweest na een hoop problemen en zo(nu nog eens gelukkig, maar dat is nogal ingewikkeld) maar de eigenaar toen zei zo tegen een vriendin van mij die aan het helpen was voeren: "ja, sla die pony maar over, want die was niet braaf vandaag Verward ..." En dan moet je er rekening mee houden dat sommige paarden(en zéker die pony) sinds ze van hem waren graatmager waren...

wat moet het zijn als je drie dagen geen eten meer geeft??? Gelijk je zelf zei, paarden denken heel anders dan mensen. Zij onthouden gebeurtenissen die gepaard gaan met reacties, dus als hij bv bijt en jij slaat, dan zal hij onthouden ik krijg slaag als ik bijt. Maar als je hem als straf die avond geen eten gaat geven gaat hij toch nooit het verband met dat vroegere incident met het bijten kunnen maken... Verward Je geeft hem alleen geen eten als je een lammetje wil hebben, maar ik ben er toch vrijwel zeker van dat als je hem dan terug fatsoenlijk begint te voeren dat hij toch weer streken zal uithalen...

en dan heb je ook natuurlijk het enorm verhoogd risico op ernstige koliek... nee hoor, dan straf ik een paard liever lichamelijk op het moment zelf...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:41

Hier in de buurt een stal. Zetten die mensen hun zadel vlak achter hun paard neer op een bokje.
Gaan ze een uur staan banketstaaf. Paard stoot zadel om.
Paard krijgt ervan langs met het zadelbokje (op de rug nog wel).
Paard mag voor straf 1 week niet naar buiten en krijgt geen eten die dag.

Net alsof je paard dat snapt...

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:40

Haha wat een dombo die zoiets doet. Dat wijst alleen op geen kennis van paarden, zou me er niet te druk om maken.
En bovendien: paarden moeten altijd binnen een 0,5 sec (geldt voor alle dieren trouwens) beloond of gestrat worden voor hun gedrag. Anders leggen ze de link tussen hun gedrag en jouw beloning/bestraffing niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:45

staverej schreef:
Wat denk je van een paar dagen geen water geven zodat hij braaf is.

Vooral bij de oude tuigpaardmensen heb je veel van dit soort dingen.

Zo kende ik helaas ook iemand
Die kon zijn paard niet houden in het parcours, dus maar een paar dagen geen water geven, was hij wel rustig.
Idd, hij was rustig.
Kon alleen zijn benen niet optillen en ging bij hindernis 2 over de kop.
Net goed voor de ruiter
Die gelukkig wel heeft toegegeven zoeits niet meer te doen, want dat van geen water geven kwam er toen pas uit.

En idd een paard snapt echt die link niet, met geen eten geven.
Als hij vervelend is geef je hem meteen dan op zijn kop en geen sec. later.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:24

WAAAT??? Schandalig! Heb geen goed woord over voor dat soort mensen!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:38

Die is maf... het is maar goed dat ik die methode niet bij mijn dochter toepas... dan had die na vandaag alle eten voor de rest van de week kunnen vergeten. (ze moest alleen wat eerder naar bed omdat ze daar echt aan toe was)

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:48

1 ding.
Gauw een andere hobby kiezen "postzegels verzamelen"
En niets met levende wezens.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 00:04

ik moet bekennen, dat in de extreme steiger&staak periodes Quentin ook geen eten kreeg

drinken wel(er werd me geadviseerd geen drinken te geven, pas na het rijden mocht ie drinken, dat deed ik dus niet)

ik gaf hem wel hooi, maar geen brok, en hij stond overdag in de wei(kale wei waar ie altijd in staat samen met destiny+de hertjes)

ik moet zeggen, hij werd wel erg tam, maar vertikte het toen helemaal om te werken, logisch, geen brok=geen energie

maar nu staat ie volop in t voer en luister ik naar niemand meer over wat ik met mn paard moet doen(muv fysio, da en instructeurs!)

maargoed, ik was toen net 17, ouders die nix van paarden weten, die dus alles geloven wat de clubinstructeurs zeiden, maar ja brabanste boeren he....dus dan maar niet voeren, eigenlijk zelfs geen drinken behalve na t rijden

een van hun wilde Q wel kopen, hij zou hem wel ff duidelijk maken wie de baas was en dan ff naar het Z rijden Lips are sealed

nu ben ik 21, en oud&wijs haha en staat Q flink in t voer en hij heeft nog nooit zo goed gelopen als nu Haha!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 00:09

Als ik na 3 dagen geen eten op mijn paard klim,val ik er aan de andere kant meteen weer af,denk ik.Laat staan dat ik nog wat moet gaan doen ook!!!

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:19

kan je zoiets niet melden bij de dierenbescherming ofzo? het is toch verboden een dier te mishandelen en zo ziek ik dit wel!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:38

Pjelk schreef:
Haha wat een dombo die zoiets doet. Dat wijst alleen op geen kennis van paarden, zou me er niet te druk om maken.
En bovendien: paarden moeten altijd binnen een 0,5 sec (geldt voor alle dieren trouwens) beloond of gestrat worden voor hun gedrag. Anders leggen ze de link tussen hun gedrag en jouw beloning/bestraffing niet.


Daar zat ik gelijk aan te denken toen ik begon met het lezen van dit topic.
Ik zie mijzelf al Lars straffen door hem geen eten meer te geven. Dan straft hij wel terug. Kan ik binnen 24 uur een nieuwe stal en een nieuw hek kopen/plaatsen...... oog om oog, biks om biks

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:41

Sonja schreef:
Wederom een bewijs dat er steeds meer mensen met paarden en steeds minder paardenmensen zijn.... Diep triest....


Inderdaad... te zot voor woorden gewoon

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:19

Pffffft, net of een paard dan nog weet waarvoor hij gestraft wordt.......

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:23

dat vind ik echt gemeen!
een paard kan toch niet weten dat ie 3 dagen geen eten krijgt als ie stout is Scheve mond
ik zal haar is opsluiten en 3 dagen geen eten geven als ze iets verkeerds heeft gedaan,
kijken of ze dan nog steeds zo omgaat met d'r paardje Schijnheilig

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:26

op de handelsstal waar ik heb gewerkt kwamen de meest onhandelbare bokken binnen , die gaf ik heel weinig brok maar daarentegen wel wat meer hooi....maareh als ze stout waren kregen ze niet meer of minder brok als anders
beetje dom, paarden denken niet zoals mensen , ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem geen eten te geven
sjies wat een muts , print dit maar uit en hang het op in de manege zou ik zeggen , dan ziet ze hoe dom ze bezig is!!!

misschien is breien een leuke hobby voor d'r.....kan ze af en toe een steekie laten vallen Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:28

Wij doen het ook wel eens hoor met lastige paarden als ze net binnenkomen. Beetje minder krachtvoer en wat meer ruwvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:31

Maar dat is heel wat anders.
Maar honger hadden ze niet.
Maar moeten vechten tegen de brok, is ook niet erg makkelijk.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:40

Weinig krachtvoer is iets heel anders dan geen voer natuurlijk. Ik heb vandaag een paard gekcoht die heel extreem het was om te rijden maar wel op 8(!) Kilo krachtvoer stond omdat hij zo schraal is. Nou hij kan bij ons de helft krijgen aangevuld met Luzerne en veel hooi.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:41

gijsenkim schreef:
Wij doen het ook wel eens hoor met lastige paarden als ze net binnenkomen. Beetje minder krachtvoer en wat meer ruwvoer.


maar dat is niet 'straffen' maar gewoon wat minder energie geven. Ik doe dat ook wel met mijn paard. Die is nogal vrij hoog in het bloed en soms(zeker als ik minder tijd heb om veel te rijden) krijgt ze ook veel minder brokken. Maar zoals je zelf zegt, je(en ik trouwens ook) geeft meer ruwvoer waardoor ze toch nog genoeg eten krijgen.

maar 3dagen geen eten dan enkel stro van de stal(wat ookal niet goed is voor een paard om heel veel van te eten) vind ik veel te ver gaan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:50

xKatleentjex"]
[quote="gijsenkim schreef:
Wij doen het ook wel eens hoor met lastige paarden als ze net binnenkomen. Beetje minder krachtvoer en wat meer ruwvoer.


maar dat is niet 'straffen' maar gewoon wat minder energie geven. Ik doe dat ook wel met mijn paard. Die is nogal vrij hoog in het bloed en soms(zeker als ik minder tijd heb om veel te rijden) krijgt ze ook veel minder brokken. Maar zoals je zelf zegt, je(en ik trouwens ook) geeft meer ruwvoer waardoor ze toch nog genoeg eten krijgen.

maar 3dagen geen eten dan enkel stro van de stal(wat ookal niet goed is voor een paard om heel veel van te eten) vind ik veel te ver gaan.
[/quote]

tis maar net hoe je het bekijkt Haha! Haha! Haha! Haha! , WAT RENNEN , zal je leren!!! EEN KILO MINDER Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:51

Katja schreef:
Weinig krachtvoer is iets heel anders dan geen voer natuurlijk. Ik heb vandaag een paard gekcoht die heel extreem het was om te rijden maar wel op 8(!) Kilo krachtvoer stond omdat hij zo schraal is. Nou hij kan bij ons de helft krijgen aangevuld met Luzerne en veel hooi.


sommige stomme mensen doen dat inderdaad, en dan het paard de schuld geven als ie eens flink uit zn plaat gaat Haha! Haha! , Maarja zo kan je ze wel voor weinig kopen.. Te koop. Onhandelbaar paard en hoppa daar gaat Katja.... Haha! Haha!

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 20:21

Te weinig brok, das niet goed...

hahahaha

Te veel brok ook niet goed

HE HET IS OOK NOOIT GOED Tong uitsteken Knipoog

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:33

hey
bij ons op stal staat er een paard, van pachat. Springt heel erg goed (gaat zo over 1m70) maar is ontzettend gevaarlijk. Ja kan niet in zijn stal komen. Als hij eruit moet, roepen we hem tot zijn poort, zodat we veilig een touw kunnen vastmaken en dan proberen uit de buurt van zijn benen te blijven onderweg...
Hij is al overal geweest, in Engeland bij bekende springruiters, in Duitsland, ...
In Duitsland (ik ga de naam van die ruiter niet zeggen) is hij totaal afgebroken. Kreeg geen voer, alleen maar slaag. Geholpen heeft het niet. Een maand heeft hij daar gestaan, en dan brachten ze hem terug.
Deze week gaat hij naar Ludo Philippaerts, hopelijk gaat het hem daar wat beter af...
xxx

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:00

nee tuurlijk werkt dat niet, net zo lomp als je paard slaan omdat ie zich niet laat vangen ofzo, die paarden denken niet zo...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:54

gijsenkim schreef:
tis maar net hoe je het bekijkt Haha! Haha! Haha! Haha! , WAT RENNEN , zal je leren!!! EEN KILO MINDER Haha!


Haha!
mijn instructrice kent een vrouw die het omgekeerde doet. : "Je krijgt nu een snoepje van mij, maar dan moet je wel beloven dat je straks braaf gaat blijven bij het appuyeren" Haha! (en dan was ze boos als haar paard helemaal niet braaf was *LOL* )