morgen is ze er niet meer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:52

Heel erg veel sterkte he...Voor jullie allebei!

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:08

Heb het nog geen jaar geleden ook van heel dichtbij meegemaakt dus weet absoluut hoe verdrietig het is..... Huilen wens jou en je vriendin erg veel sterkte.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:32

Ah gatsie, wat verschrikkelijk maar wel een moedige keuze!
Het lijkt me vreselijk om mijn maatje af te moeten geven, geef haar maar veel steun de komende periode!
Helaas krijgen we er allemaal vroeg of laat, op welke manier dan ook, mee te maken. Het is fijn dat jullie nog een keuze kunnen maken voor het dier.
Sterkte!!!

spongebob
Berichten: 58
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:56

Heel veel sterkte voor jou en je vriendin. Ik vind het heel goed dat ze voor haar paardjuh kiest en deze moeilijke beslissing heeft genomen. Nogmaals sterkte. En dat verhaaltjuh van mikkie egt heel mooi......

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:04

Heel dapper dat ze hier voor kiest, en geweldig dat jij er zo voor haar bent.
Heel veel sterkte voor jou en je vriendin..

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:06

heel erg veel sterkte!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:25

Nou ik hoop dat het vandaag gegaan is zoals jullie het gewild hebben en nog heel veel sterkte en ik weet uit ervaring dat het heel mooi en rustig kan gaan Ach gut

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:31

Ook ik wens je heel erg veel sterkte en ik hoop dat het paardje nu vredig heen gegaan is.

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:14

nou allebij heel veel sterkte en wat een mooi gedicht mikkie ik kreeg er helemaal rillingen van echt heel mooi.Echt zet hem op morgen succes

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:41

Heel veel sterkte Scheve mond

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:01

wat een ellendige situatie. troost je vriendin maar mede in onze plaats!

mikie, mag ik vragen uit welk boek dit komt? een boek met ZO'N gedicht in, dat wil ik ook wel lezen. en kopiƫren doe ik het nu! (zwaar plagiaat....) Verdrietig

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 21:25

het was vreselijk. morgen zal ik verslag doen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:31

Och joh... sterkte met je indrukken en je verdriet. Ben benieuwd naar je verslagje morgen *knuf*

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:37

Heel veel sterkte,en steun je vriendin maar ernorm namens ons allemaal.
Ik vind het echt een vreselijke situatie,maar ik denk toch dat het wel de juist beslissing is geweest...

Een hele dikke knuffel, Jalees[/b]

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:41

Ook van mij heel erg veel sterkte voor jou en je vriendin. Huilen
Want dit is echt moeilijk!

prompter

Berichten: 11162
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:48

Heel heel veel sterkte!

Mijn vriendin laat haar paard donderdag inslapen, hij is zo moe en op, hij is 23 en het is mooi geweest, een goede, maar moeilijke beslissing. Ik hoop dat je vriendin er vrede mee zal hebben Mjet, en mijn vriendin ook.

Mikkie, ik ga dat mooie gedicht ook maar even copieren en uitprinten voor mijn vriendin, kun je nog even zeggen in welk boek je dat gevonden hebt?

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:51

Heel veel sterkte. Ik weet wat het is om een paard te verliezen.

Gr's
Anneke

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 22:34

ik ben zoo moe nu maar kan toch nog steeds niet slapen. dus hier het eerste deel: het plan was tris in haar eigen wei in te laten slapen en de veearts zou zorgen dat ze die zelfde dag nog opgehaald werd.

vanmorgen werden we gebeld door de veearts dat het bedrijf wat dit normaal doet geen vergunning meer heeft om kadavers bij partikulieren op te halen. andere optie was de algemene kadaverdienst . die zou dan pas morgen komen en dan moesten we zorgen dat tris langs de kant van de harde weg zou komen te liggen want die vrachtwagen die dan komt is te zwaar voor een zandpad. dit was dus ook geen optie want dan zouden we haar op de stoep van de buren moeten leggen. zo'n groot paard wat daar dan nog een dag ligt en alle kinderen die daar langsfietsen. dit vonden we etisch niet kunnen.

dus hoe vervelend dan ook een trailer geregeld en op naar bemmel naar de kliniek waar ze het dan zouden doen.

de dag begon al goed

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 22:38

daar aangekomen kwam er een arts aan die kennelijk niet wist wat de bedoeling was en ziet het oor van tris (waar abses zat enz) en zegt: o misschien kunnen we daar wel wat mee. paard moet op stal..... nou ja zeg. is er stad en land afgebel;d en geen enkele veearts ziet het zitten (paard met zomerexeem, zonnebrand,een kapot gescheurd oor met bloemkoolwoekeringen in de gehoorgang en restanten abses en pusbellen
en 25 jaar oud
Laatst bijgewerkt door mjet op 08-09-03 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 22:43

mijn vriendin wordt echt helemaal beroerd en ik ook en ze kijkt me aan en zegt : neeee dit wil ik niet dit kan ik niet meer waaarom en rent weg.

waarop ik in tranen het enige wat ik kan doen is uitleggen waarom we tot deze beslissing zijn gekomen en het hele verleden vetellen en dat we echt zeker weten dat het niet meer goed komt en we echt de tekenen van achteruitgang al weken zien. ookal oogt ze nu nog redelijhk. ze is echt slechter. kortom het was echt zo'n nare situatie.
vriendin komt terug en onze eigen veearts is er ook en staat wel achter onze beslissing en andere arts wenst ons veel sterkte en we mochten haar in een stukje gras langs de weg laten inslapen. iedereen liep voorbij, maar we hoorden en zagen niks meer. we waren zo beroerd allebei dat we er bij zijn gebleven tot dat ze verdoofd was en haar vriend(die hierin wat afstandelijker is en dit wel kopn gelukkig) nam het over en wij zijn om de hoek gaan wachten tot het over is.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 22:46

gelukkig is dat wel goed gegaan en lag ze er mooi bij toen we gingen kijken en konden we alsnog afscheid nemen.

Ik ebn blij dat het allemaal achter de rug is. het was een slopende dag en ik had gehoopt dat het anders zou lopen.
gelukkig wel mooie afsluiting om nog even naast haar te zitten op de grond.
pff wat een dag. morgen ga ik naar haar toe. wat zal ze het moeilijk krijgen.

dank vopor alle steun hier. erg fijn. Ik weet dat ook dit alles is te realtiveren en dat er erghere dingen zijn maar toch. het voelt rot. het meest nare vond ik nog wel dat ik het geveol kreeg dat ik moest gaan verantwoorden waarom dit de juiste beslissing was naar een vreemde arts. alsof we stom en wreed waren of zo

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:47

He oliebol zeg, jullie hadden het zo mooi gepland en dan gaat het zo. Maar is het verder wel "goed" gegaan. Voor zover je dit goed kunt noemen natuurlijk. En hoe is het nu met je vriendin???

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:48

Ooooh Mikkie dat is echt heel mooi, ik zit er gewoon bij te wenen omdat ik mijn eerste paardje ook heb moeten laten inslapen.

Mjet ik wens jou en je vriendin heel veel sterkte toe, ik weet maar al te goed door wat voor een hel je gaat als je je paard moet laten inslapen, ik hoop dat je een hele steun kan zijn voor je vriendin en haar haar verdriet kunt helpen verwerken.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 22:49

ze is erg moe van alles mikkie. morgen ga ik naar haar toe.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:52

He Mjet, wat balen dat het zo moest lopen zeg. Heel veel sterkte ermee en wens Carolien ook heel veel sterkte van mij!