Vraagje over bijrijd(st)ers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fellpony

Vraagje over bijrijd(st)ers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:14

Ik vroeg me al een tijdje af hoe jullie dat doen met bijrijders? Geven jullie ze zelf les ofwat? Misschien kunnen jullie me helpen. Ik ben er namelijk zelf ook naar op zoek.

Everytime

Re: Vraagje over bijrijd(st)ers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:15

Waar ik bijrijd geeft die vrouw mij gewoon les.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:17

mijn bijrijdster neemt gewoon bij mijn instructrische les 1x in de week

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:18

Ik ben bijrijder en krijg les van de instructrice van de eigenaresse. Bij mijn oude bijrijdpaard betaalde zij ook nog de helft van de kosten!
Laatst bijgewerkt door Sijs15 op 22-06-11 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:19

Ook ik krijg les van dezelfde instructrice als de eigenaresse... :j

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:19

ik probeerd mijn bijrijdster elke week 1 keer les te geven. Ïk heb hier niet altijd tijd voor en daarom gaat ze er ook nog van iemand anders prive les bij nemen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:21

Mijn bijrijdster is eigenlijk meer een verzorgster. Rijdt nog niet zo lang en krijgt dus wel als ze dat wil les van mij in de bak.
Verder stapt ze altijd mijn paard het laatste stuk naar huis als we een buitenrit hebben gedaan waarbij zij op de fiets mee is gegaan.

Ze mag wel vaker rijden maar vind het geknuffel en de verzorging veel leuker.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:56

Ik ben bijrijdster en krijg les van de eigenaresse :j

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:57

ik ben bijrijdster en heb eigenlijk het paard gewoon voor mezelf, als ik les wil is dat op eigen kosten :)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:57

mijn bijrijdster neemt zelf les om de week, bij de instructrice waar ik ook les van krijg

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:34

Bij mij is de optie voor een eigen instructrice niet zo voor de hand liggend. Weten jullie dan misschien hoe ik mijn bijrijdster toch redelijk fatsoenlijk kan leren rijden? Ikzelf ben er niet zo goed in. In het lesgeven dan. :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:10

Hier geven wij onze bijrijdsters zelf les. Gaat tot nu toe prima, maar ik kan me best voorstellen dat zoiets niet voor iedereen weggelegd is. Het is nogal een verantwoordelijkheid die je op je neemt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:13

Ik heb een bijrijdster omdat ik op de dagen dat zij komt, geen kans heb om naar mijn paard te gaan. Kon ik dat wel, dan had ik geen bijrijdster nodig. Zelf lesgeven kan daarom niet, tenzij zij een keer gaat rijden op een dag dat ik normaal gesproken rij. Soms kan ik wel als zij er is, en dan geef ik les. Verder heeft ze les van mijn eigen instructrice, wat ik erg fijn vind!

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:23

Mag ik vragen waarom je bijrijdster geen les van jouw instructrice kan krijgen?
Ik ben zelf bijrijdster, ik heb elke weer dressuur les =D
Ik ben hier super blij mee, had hiervoor altijd op de manege gereden, en het heeft aardig wat tijd en PROFFESIONELE hulp gekost totdat ik mn manege trekken heb afgeleerd. Ik zelf vind dit heel belangrijk! Ben er ook super blij mee. Ik heb trouwens dezelfde instructrise als de eigenaresse en de 2e bijrijdster! Nick lest 3x per week!!

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:47

lonna1989 schreef:
Mag ik vragen waarom je bijrijdster geen les van jouw instructrice kan krijgen?
Ik ben zelf bijrijdster, ik heb elke weer dressuur les =D
Ik ben hier super blij mee, had hiervoor altijd op de manege gereden, en het heeft aardig wat tijd en PROFFESIONELE hulp gekost totdat ik mn manege trekken heb afgeleerd. Ik zelf vind dit heel belangrijk! Ben er ook super blij mee. Ik heb trouwens dezelfde instructrise als de eigenaresse en de 2e bijrijdster! Nick lest 3x per week!!

Dit komt om dat ik niet op een stal sta. Ik sta op een weiland met nog een paar paarden. Zelf hebben wij een bak gemaakt van een grasveld en af en toe gaan we het bos in. Dus vandaar dat een instructrice niet echt voor de hand liggend is.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:53

Mijn bijrijdster rijdt 1x in de week bij mijn instructeur, en op andere dagen rijdt ze gewoon zelf. De eerste tijd ben ik er wel steeds zelf bijgeweest, maar het gaat zo goed dat ik nu niet meer ga kijken. Hoogstens een keertje voor de gezelligheid, maar ik weet uit eigen ervaring dat het als bijrijdster ook wel fijn is om alleen met je bijrijpaard te kunnen zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:56

Ik ben bijrijder maar verzorg meer.
Verder heb ik heel af en toe een x les van iemand anders maar ik vind werken vanaf de grond veel leuker.

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:01

Ik ben ook bijrijster,
heb 1x in de week groepsles, meestal ook nog een priveles en vlak voor een wedstrijd komt ze ook nog helpen en vaak ook wel eens gewoon tussendoor.
goede duidelijke afspraken doen t ook altijd goed :D

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:05

Ik ben bijrijder en heb een keer in de twee weken les samen met nog een iemand. Wordt betaald door de eigenaar.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:21

Er zijn genoeg instructrices die op locatie komen hoor :j

Ik had een bijrijdster, of eigenlijk had zij gewoon een eigen paard. Les van dezelfde instructrice is wel fijn, en dat deden we dan ook.
Verder moest ze zelf maar kijken wanneer ze kwam en wat ze deed.
Maar ik ben dan ook erg makkelijk als ik mijn bijrijdster vertrouw :j

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:07

De verzorgster van mijn shetlander leste eerst bij de oudste verzorgster van de shetlanders maar die kon ivm school geen les meer geven. Er zijn meerdere instructrice's die hier op lokatie komen voor de andere pensionklanten maar daar heb ik geen binding mee of ze vragen gigantische prijzen dus toen in de buurt geinformeerd en toen zijn we bij een rijvereniging uitgekomen die 2 straten verderop zit daar lest ze nu iedere woensdagmiddag in de ponyles een uurtje. (De ouders van mijn verzorgster betalen deze lessen.)
's Winter 3 kwartier de ene week dressuur- en de andere week springles en 's zomers ½ uur dressuurles en dan een ½ uur springles achter elkaar.
We gaan dus met de pony naar een manege hier in de buurt.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:25

SMP--->PP

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:28

ik mag gewoon zelfstandig op mijn bijrijdpaardjes rijden :D
& op oliver krijg ik dan 1x in de maand ongeveer privéles ;)

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:35

Ik ben bijrijdster en heb het paard eigenlijk voor mezelf. Eigenaar doet er weinig mee. Ik les dan ook op eigen kosten bij een instructrice bij ons op stal. Weet wel dat de eigenaar het erg fijn vindt dat ik dat doe. Verder heb ik helemaal geen kosten aan het paard en betaald de eigenaar alles. Ik mag dan ook komen wanneer ik wil en ook eigenlijk alles doen wat ik wil.
Naast mij rijdt er nog iemand op het paard en ook zij heeft les, ook bij dezelfde instructrice. Dit omdat ik het wel fijn vond als we hem een beetje op dezelfde manier rijden.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:04

Ik was vroeger bijrijdster voordat ik zelf een paard had.
Toen ik net begon was de eigenares er altijd bij om mij les te geven,
daarna 1 of twee keer in de week.
Toen ik een half jaar op de pony reed ging ik ook twee keer per week naar de ponyclub, en zo heb ik drie jaar lang doorgereden.
Inmiddels heb ik zelf een paard en les nog steeds bij de eigenares van mijn ouder verzorgpony.
Hij heeft inmiddels een nieuwe bijrijdster,
en die wordt ook veel geholpen door de eigenares.
Ook ik sta nog steeds op dezelfde stal en help graag mee omdat ik dat zelf ook super leuk vind.
Moet ik wel zeggen dat ik betaalde voor mijn oude verzorgpony.