Foto's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 17:23

Die foto van de GErmus kan ik niet zo goed beoordelen, die is wat donker dus kan de bovelijn niet zien, beenwerk ziet er wel goed uit!


Ik stond eigenlijk een beetje te kijken van dat jonge diertje, die laat zich al zo goed sluiten!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-01 17:38

Lethal (de germus), dook wel een beetje hoor. HIj laat zijn nek teveel zakken, maar door die ronde hals van hem ziet het er dan toch nog netjes uit...
En prakkie is zo'n lekker beessie om te rijden, die blijft 5 uur lopen als je dat zou willen. Nu is het soms wat lastig, want ze is verschrikkelijk heet, maar straks heb ik dat nodig. Ze sluit ontzettend makkelijk. Ze is nu 4 en is in principe M2/Z1 klaar. Ze kan contragalop, keertwendingen, schouderbinnewaarts, travers, achterwaarts, alleen de eenvoudige wissels heb ik nog niet met haar gedaan. Ik doe dit allemaal spelenderwijs. Gewoon een paar pasjes meenemen uit een volte in de sb.waarts of de travers. Dat zoort dingen. Meestal doe ik alleen basis, omdat dat bij haar zo belangrijk is. Ze wil nog wel eens zich verstoppen achter ja teugel, en dat was in het begin heel moeilijk. NU gaat dat steeds beter. Heb ook goede begeleiging van Frenk Jespers. Daar gaan we om de 2 weken naartoe (de ene keer met lethal en de andere keer met prakkie).Prakkie wordt echt een paard voor de toekomst (lethal ook wel, maar die is vaak heel eigenwijs, maar ja das manneneigen...hihi. Lethal vecht soms nog tegen me, en dat moet ik er nog uitrijden, vandaar dat prakkie meer toekomstpaard is dan lethal...) Ach ja we zien hetw el... Pling

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 19:31

mooie paarden maar begrijp ik goed dat je prakkie in juli dit jaar gekocht hebt, groen en nu M-klaar bent?????

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 09:28

J adaar komt het wel op neer. Maar ik kan nog geen nette M-proef rijden, hoor. Ze kan de oefeningen uit de M, maar dan doe ik ze niet allemaal achter elkaar. Dat doe ik expres nog niet met haar, daar is ze nog te jong voor...ze kan dus een paar passen sb.waarts, travers, etc. Groetjes wendy Pling

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 09:29

Euh...prakkie hebben we juli 2000 gekocht...hihi...anders zou het wel heel snel gaan...groetjes wendy Pling

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:11

Citaat:
Op 2001-08-14 12:44, schreef prakkie:
Is het dan zo erg Jura??? dat zal toch wel meevallen. hihi. Wat ik begrijp is dat Razinda een jaar jonger is dan prakkie. Dus zal ze nog best wel groeien. Is dat dat paard met die bult op de zijkant van haar hoofdje. Ik heb het op je pagina gelezen. Wel rot voor haar, maar gelukkig heeft ze er geen last meer van. Zit het trouwens niet in de weg voor je hoofdstel? (zal wel niet, maar was gewoon nieuwsgierig). Veel succes met haar en wie weet zie ik je nog wel eens...groetjes wendy Pling


Ik had je reactie niet meer gezien...

Razinda is inderdaad die met die bult. Daarom rij ik ook met lage neusriem want met een gecombineerde neusriem zit die bult precies in de weg. Ik moet eigenlijk ieder half jaar terug naar de kliniek voor controle. Ik had een paar maanden geleden moeten gaan, maar het gaat nu goed met haar en ik wil dat niet verpesten door haar weer helemaal overstuur te maken in de kliniek. Want daar is ze echt door getraumatiseerd, ze heeft er zoveel meegemaakt! Helaas kan de dierenarts niet controleren anders zou ik dat wel doen. Ik geloof niet dat ze er last van heeft, ze eet gewoon en met het bit doet ze ook niet echt raar.

Ze is nu 3 en 1.61 dus misschien groeit ze nog een paar cm maar een groot paard zal het niet worden. Ze heeft ook geen lange benen. Ik ben zelf 1.76 en heb wel lange benen. Maar goed, het is niet anders en ik wil haar voor geen goud meer kwijt!

Ik ken jou wel van naam trouwens, je hebt zeker veel in de uitslagen gestaan ofzo? Haha!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 10:41

Ja kan wel dat je mijn naam kent uit de uitslagen...
En met die lengte van je paard: prakkie is nu 4 en is 1.61m en ik ben 1.73m en we staan ook goed bij elkaar, dus het zal best wel goed komen...vooral als je haar straks meer in het werk hebt en haar spieren gaan ontwikkelen...dan krijgt ze meer massa en lijk jij weer minder lang (ja ik heb het ook helemaal uitgedokterd). Misschien een banketstaaf vraag...maar stel dat je over een tijdje in het Z zit en je wilt met stang en trens gaan rijden, hoe ga je dat doen. Heb je daar al over nagedacht, of zie je hetwel?? Er zal best een goede oplossing zijn, maar ik ben gewoon benieuwd (het makkelijkste is dat je met trens blijft rijden, maar als je NVDR gaat rijden, ben je volgens mij verplicht met stang en trens te rijden...ach misschien kan je wel dispensatie daarvoor aanvragen...hihi...je bent je paard net aan het zadelmak maken en aan het inrijden en ik heb het over de NVDR...toch positief, he?? hihi
Groetjes wendy Pling

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:43

Dat vind ik nou eens mooie en chique paarden!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:47

Gaaf paard, vooral die lethal weapon. Leuk dat het zp goed gaat!!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 14:44

Dank je wel desiree. Ik ben blij dat mijn paarden in de smaak vallen... Pling

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 14:47

Dank je wel, Pasha. Ik werk er ook hard voor (net als iedereen) en dan is het leuk als je er iets voor terugkrijgt.Vooral bij lethal: hij is nl. 2 jaar ziek geweest en iedereen snapte niet waarvoor ik hem nog had: verkoop hem toch, hij wordt toch niet beter,maar ik heb volgehouden en het is toch gelukt... Pling

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:36

Citaat:
Op 2001-08-16 10:41, schreef prakkie:
Ja kan wel dat je mijn naam kent uit de uitslagen...
En met die lengte van je paard: prakkie is nu 4 en is 1.61m en ik ben 1.73m en we staan ook goed bij elkaar, dus het zal best wel goed komen...vooral als je haar straks meer in het werk hebt en haar spieren gaan ontwikkelen...dan krijgt ze meer massa en lijk jij weer minder lang (ja ik heb het ook helemaal uitgedokterd). Misschien een banketstaaf vraag...maar stel dat je over een tijdje in het Z zit en je wilt met stang en trens gaan rijden, hoe ga je dat doen. Heb je daar al over nagedacht, of zie je hetwel?? Er zal best een goede oplossing zijn, maar ik ben gewoon benieuwd (het makkelijkste is dat je met trens blijft rijden, maar als je NVDR gaat rijden, ben je volgens mij verplicht met stang en trens te rijden...ach misschien kan je wel dispensatie daarvoor aanvragen...hihi...je bent je paard net aan het zadelmak maken en aan het inrijden en ik heb het over de NVDR...toch positief, he?? hihi
Groetjes wendy Pling




Grappig dat je daar over begint, Jasmijn had het daar ook al over Lachen

Tja, ik hoop natuurlijk dat ik met Razinda in de Z terechtkom, net als met haar moeder. Maar zover is het nog lang niet, dus denk ik er maar niet teveel over na. Ik heb echt geen idee wat ik dan moet doen. Het enige is om haar te laten opereren en die bult weg te laten halen. En dan hopen dat ie niet weer terug komt en dat er dan wel een neusriem overheen kan.

Eerst was ik vrij zeker van dat ik haar ooit weer laat opereren. Maar nu denk ik: wat heb ik voor recht om zo'n beslissing te nemen. Tja ze kan het natuurlijk niet zelf, maar als ze er geen last van heeft weet ik zeker dat ze er niet zelf voor zou kiezen. Ze is al 2 keer onder narcose geweest en dat is geen pretje voor een paard.

Ik ben zelf heel erg tegen het 'snijden' in een gezond lichaam, bij mensen maar al helemaal bij dieren. Het is eigenlijk een soort plastische chirurgie. En de kans dat het misgaat en ik haar verlies is natuurlijk aanwezig en dat zou ik mezelf nooit vergeven. Mijn band met haar wordt alleen maar sterker en misschien dat ik over een paar jaar helemaal niet meer wil dat ze wordt geopereerd.

Kortom; ik weet het echt niet. Maar misschien kom ik nooit zo ver met haar. Als ik wel zo ver kom bekijk ik het tegen die tijd wel weer. Weet je, ik zie die bult zelf niet eens meer. Het hoort gewoon bij haar! Lovers

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 15:38

In ieder geval veel succes met haar...Ik houd je naam in gaten en wie weet zie ik je een keer ergens voorbij flitsen...groetjes wendy Pling

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 17:22

Dank je!

Misschien zie ik jou wel in Kootwijk. Ik ga in ieder geval bij de kuren op muziek kijken want er rijden een paar bekenden mee, maar dat is zeker een andere dag?

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-01 08:54

Dat is op zondag. Ik moet iig zaterdag rijden en als ik bij de beste 5 zit, moet ik zondag ook nog rijden, maar dat weet ik dus nog niet zeker (ik hoop het wel)...Misschien tot Kootwijk...
groetjes wendy Pling