April 2001 kwam ik in contact met de eigenaresse van deze mooie merrie. Ipsilonka. Een NRPS merrie van 1.65 afstamming van Ico II waar bij je uiteindelijk uitkomt bij Marco Polo. Ontzettend gaaf paard, maar had erg weinig vertrouwen overal in en we vlogen regelmatig door de bak. Deze foto is denk in 2001 gemaakt hier was ze net 6.

Deze mooie foto (die ook boven mij bed uitvergroot hangt) is gemaakt op 19-08-2002. Hier is ze dus 7, ze was al veel rustiger geworden, maar maakte nog steeds vreemde sprongen tijdens het rijden. Dit is de laatste ochtend/dag geweest dat ze in de wei heeft gestaan. Die middag is ze naar Utrecht gebracht. Ze was al 2 maanden kreupel en ging voor onderzoek heen.

En uit die onderzoeken kwamen dus helemaal geen goede uitslagen. Hoefkatrol, atrose een cyste en allemaal in een ernstige fase. Ze zou altijd pijn blijven houden. Vandaar waarschijnlijk ook die rare sprongen tijdens het rijden gewoon om onder de pijn uit te komen. Daarom dus deze foto op Utrecht de zaterdag voordat ze op maandag mocht inslapen. Op zo'n moment weet je echt niet wat je moet. Je weet als je weg gaat zie je haar nooit meer. Dit was echt het allerrottigste paarden moment uit mijn leven.

Lieve Ips rust zacht

Ik zet het op vvdd aangezien het geen trainingsfoto oid zijn maar om nou te zeggen lol met je knol Nee,

Nu weten jullie in elk geval de het verhaal achter mijn username![/url]